Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@09:47:33 GMT

جامعه امروز نیازمند الگوی مدیریت دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۱۵۲۶

جامعه امروز نیازمند الگوی مدیریت دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند الگوی مدیریت دوران دفاع مقدس است، الگوی مدیریتی که کشور تازه انقلاب کرده در برابر همه ابرقدرت‌های دنیا ایستاد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس کار بزرگی بود که توسط جوانان این انقلاب رقم خورد افزود: جوان‌های این کشور شامل ۳۲ فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس که بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند، حماسه‌آفرینی‌هایی را رقم زدند که در تاریخ بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان اضافه کرد: امروز ما نیازمند این هستیم که این گنجینه عظیم را بازخوانی کنیم و الگوی مدیریت فرماندهان دفاع مقدس را بشناسیم اینکه چگونه این جوانان توانستند از سد عظیم مشکلات عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جنگ دوران دفاع مقدس یک مدیریت میدانی است و اینها مدیریت پشت میزی نداشتند گفت: مدیریت دفاع مقدس یک مدیریت اغنایی است، مدیریتی است که با مردم مجاهدانه همراهی کردند و با امکانات کم بیشترین اهداف را محقق کردند.

شعبانی با اشاره به مشکلات دوران دفاع مقدس افزود: با وجود مشکلات فراوانی که در دوران دفاع مقدس داشتیم در مقابل دنیا ایستادیم اما امروز در عرصه اقتصادی بیشترین ظرفیت‌های اقتصادی از جمله نفت، معادن، گاز، جوانان خوش‌فکر و نخبه در کشور ما هست اما چرا باید این همه نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران امروز باید مرد میدان باشند همانطور که در عرصه نظامی مرد میدانی چون شهید سلیمانی‌ها توانستند مشکلات را برطرف کنند گفت: شجاعت مدیران، جوان بودن، شایسته بودن، خستگی‌ناپدیری، نگرش‌های توحیدی در مسائل مجاهدت مومنان و تکلیف گرایی جزو ویژگی‌های برجسته بود که توانست انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس پیروز کند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان ضمن تاکید بر اینکه ما در دوران دفاع مقدس یک نرم‌افزار بومی اسلامی که وابسته به نفت نبود را طراحی کردیم بیان کرد: در دوران دفاع مقدس به تعبیر امام(ره) "ما در جنگ یاد گرفتیم که روی پای خود بایستیم" امروز در عرصه اقتصاد می‌بینیم این اتفاق نمی‌افتد و مشکلات زیادی داریم.

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود راه حل همان الگویی است که جوانان دیروز طرح کردند افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جوانان وارد عرصه مدیریت کشور شوند، باید جوانان این فرصت را خلق کنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به عضویت نظام جمهوری اسلامی در سازمان شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت کشورمان در این سازمان نشان‌دهنده این است که توجه سیاست‌های دولت به سمت توسعه روابط با شرق و کشورهای همسایه است همان اصلی که بارها و بارها در دولت گذشته مغفول ماند.

وی توجه به روابط ایران با کشورهای شرقی، روسیه، چین، هندوستان، کشورهای عضو شانگهای و حتی کشورهای منطقه را ارزشمند دانست و بیان کرد: امروز دنیا دنیای بسته‌ای نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند به سادگی تحریم کند و نگذارد کشوری نفس بکشد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: امروز اگر توجه کنیم هم در مسئله وارد کردن واکسن و هم در عضویت کشورمان در سازمان شانگهای، دولت گذشته بارها و بارها گفت این موضوعات به خاطر عدم تصویب FATF نشدنی است در حالی که امروز شاهد انجام آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سال‌های سال گفتند ما نمی‌توانیم عضو سازمان شانگهای شویم چون FATF را تصویب نکردیم پس چرا در این دولت این اتفاق افتاد گفت: اینها مسائلی است که باید دولت قبل پاسخگو باشد که چرا مردم را معطل کرده است در حالی که این موارد مزیت‌های اقتصادی و سیاسی برای کشورمان به همراه داشت.

شعبانی در خصوص بازگشایی مدارس نیز عنوان کرد: از دولت تقاضامندیم که تدبیری برای حضوری شدن آموزش‌ها داشته باشد زیرا آموزش در فضای مجازی آسیب‌های فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانش‌آموزان ما وارد فضای مجازی شده‌اند اما این فضا آلوده است و نسل کودکان و نوجوانان ما را نباید در این فضای آلوده رها کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با وجود شبکه شاد اما انصاف این است که ما در نظام آموزشی و در مسائل علمی آسیب می‌بینیم گفت: در خیلی از کشورهای دنیا فقط دو ماه مدارس تعطیل بوده ولی در کشور ما این پنجاه و سومین هفته است که مدارس تعطیل است و این تعطیلی‌ها چقدر می‌تواند در مسائل علمی و آموزشی به دانش‌آموزان لطمه بزند و آموزش مجازی جایگزین خوبی برای آموزش حضوری نیست.

وی تاکید کرد: باید دولت در این مسئله تدبیر کرده و اجازه ندهد مدارس تعطیل شود زیرا در آینده علمی دانش‌آموزان تاثیر خواهد داشت علاوه بر اینکه برخی خانواده‌ها در روستاها و حاشیه شهرها مشکل تهیه اینترنت و تلفن همراه دارند.

شعبانی تصریح کرد: سال گذشته در استان همدان خیلی از خانواده‌ها نتوانستند وسایل آموزشی را تهیه کنند و اینها معضلات آموزش مجازی است که باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی مجازی رییس جمهور در سازمان ملل گفت: رئیس جمهور بسیار سخنان خوبی را مطرح کردند به طوری که سیاست جمهوری اسلامی از جمله نگاه کلان جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی، عدالت، اعتراض به ظلم در سطح بین‌المللی، اعلام مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی که مبتنی بر حکمت و عقلانیت بود و عدم القای ضعف به خوبی مطرح شد.

 امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر در انتخاب شهردار و استاندار همدان تسریع دهد زیرا امروز خیلی از کارها و مطالبات مردم بر زمین مانده و خوب است که تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی در پایان با اشاره به مراسم باشکوه اربعین حسینی تصریح کرد: امسال توفیق حضور در مراسم اربعین را از دست دادیم اما دولت تلاش‌هایی را داشت هرچند دولت عراق مجوز حضور افراد بیشتری را نداد ولی امیدواریم با از بین رفتن این بیماری هرچه زودتر زائر اباعبدالله (ع) باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه همدان دفاع مقدس بازگشایی مدارس دوران دفاع مقدس امام جمعه همدان جمهوری اسلامی الگوی مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند