Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام بودجه سال ۲۰۲۲ فرانسه و با عنایت به قرار داشتن در هفته بزرگداشت دفاع مقدس در ایران اسلامی، نگاهی به برخی ارقام مربوط به هزینه های حمایتی اعمال شده در فرانسه نسبت به کهنه سربازان این کشور، شاید برای برخی از اقشار جامعه ایرانی قابل تامل باشد.

بودجه نظامی کشور فرانسه در سال ۲۰۲۲ با افزایش حدود ۴ و نیم درصدی به عدد ۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو بالغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق سند پیشنهادی دولت فرانسه برای بودجه سال آینده این کشور مبلغ دو میلیارد هم به طور جداگانه برای برنامه حمایت از کهنه سربازان و آسیب دیده گان جنگی فرانسوی اختصاص داده شده است.

برنامه حمایت از کهنه سربازان در کشور فرانسه شامل هزینه های حمایتی از نیروهای نظامی سابق این کشور است که در جنگ های این کشور و یا در ماموریت های نظامی فرانسه در خارج از کشور حاضر بوده اند. بخشی از این بودجه هم به برنامه های تبلیغی برای بهبود ارتباط بین نیروهای مسلح با ملت فرانسه، انتقال ارزش های جنگی فرانسویان و روحیه جنگ طلبی به نسل های جوان، بزرگداشت خاطرات و حافظه تاریخی جنگ و برپایی مراسم در روزهای مناسبتی رویدادهای مربوط به جنگ اختصاص دارد. جالب است که ساخت و نگاهداشت یادمان های جنگی و آرامگاه های مربوط به سربازان فرانسوی کشته شده یا برپایی مراسم در محل انجام ماموریت های جنگی سابق هم بخشی از این بودجه می باشد. قدیمی ترین این یادمان ها مربوط به جنگ جهانی اول (۱۹۱۹-۱۹۱۴) است که بیش از یک قرن از آن می گذرد.

ادای احترام به آرامگاه سرباز گمنام توسط رئیس جمهور فراسنه هم یکی از برنامه های همیشگی روز ملی فرانسه و رژه نیروهای مسلح این کشور در ۱۴ ژوئیه می باشد.

در کشور فرانسه، نهادی دولتی به نام "دفتر ملی جنگجویان سابق و قربانیان جنگ" (ONACVG) وابسته به وزارت نیروهای مسلح این کشور، مسئولیت بزرگداشت خاطرات جنگ های فرانسه علیه دیگر ملت ها را بر عهده دارد.

رقم کلی بودجه فرانسه در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۹۵ میلیارد یورو می باشد. از مجموع رقم حدود ۴۱ میلیارد یورو بودجه جنگی فرانسه در سال ۲۰۲۲، مبلغ ۸ میلیارد یورو برای تولیدات سلاح (زمینی، هوایی، دریایی)، ۵ میلیارد یورو برای نگهداشت امکانات تسلیحاتی موجود و بیش از ۸ میلیارد یورو در مورد سلاح های هسته ای، یک میلیارد یورو برای فن آوری های نوین دفاعی و یک میلیارد یورو هم برای عملیات های خارجی هزینه خواهد شد.

کشور فرانسه یکی از کشورهای استعمارگر غربی می باشد که ارتش این کشور در تاریخ خود جنایت ها و کشتارهای فراوانی علیه ملت ها به ویژه در آفریقا در کارنامه دارد.

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا هفته دفاع مقدس جنگ جهانی اول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا هفته دفاع مقدس فرانسه اتحادیه اروپا هفته دفاع مقدس جنگ جهانی اول میلیارد یورو کشور فرانسه سال ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • (تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)
  • تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر