Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان حسین زاده  پیرامون جمعه‌های انتظار گفت: جمعه‌ها در ایام اسلامی به عنوان عید شناخته می‌شود و از تقدس خاصی برخوردار است، چنانکه آداب و آیین خاصی را به خود اختصاص داده است.

بیشتربخوانید

دو عمل مهم در قبال «حضرت مهدی(عج)»

وی در همین راستا ادامه داد: ارزش و جایگاه جمعه به حدی است که در قرآن کریم نیز سوره‌ای با عنوان جمعه آمده و نماز جمعه نیز در این روز بر پا می‌شود، ذکر‌هایی نیز مخصوص این روز وجود دارد که ثواب بسیار دارد، اعمال نیکو در این روز دو برابر ثبت می‌شود و اعمال بد نیز دوبرابر در کارنامه اعمال ضبط و ثبت خواهند شد، لذا دراین روز تاکید ویژه‌ای بر اعمال نیکو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده توجه به جایگاه روز جمعه را مهم دانست و تاکید کرد: از آنجا که روز جمعه روزی مقدس برای مسلمانان است و برای اینکه آرام آرام به فراموشی سپرده نشود دستورات و تاکیدات ویژه‌ای برای آن مطرح شده در بسیاری از روایات آمده است که هر کس در شب و یا روز جمعه از دنیا برود خداوند گناهان بسیاری را از او می‌آمرزد.

وی یکی دیگر از اهمیت‌های روز جمعه را بیان و ابراز کرد: همانگونه که در کتاب مفاتیح الجنان بیان شده است روز جمعه متعلق به «امام زمان (عج)» است لذا ایشان در زمانی ظهور خواهند کرد که روز جمعه باشد، در چنین روزی انتظار به سر خواهد آمد، به همین دلیل دوستداران و شیعیان همواره روز جمعه را به انتظار «مهدی موعود (عج)» به سر می‌کنند و با ندبه و زاری برای ظهور این امام بزرگوار دعا می‌کنند.

این کارشناس علوم قرآنی به مفهوم انتظار اشاره و اظهار کرد: درعصر ما مشکلات و چالش‌های فراوانی وجود دارد، حل این چالش‌ها نیازمند زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت «امام زمان (عج)» است. انقلاب «حضرت مهدی (عج)» پایانی برای ظلم، تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی‌ها و تباهی‌ها خواهد بود، با ظهور ایشان دست غیبی برای نجات حقیقت به یاری جهان خواهد آمد، اما باید توجه داشت که فراهم کردن زمینه ظهور نیازمند تدابیر خاصی است، تدابیری که از سوی منتظران «امام عصر (عج)» باید دنبال شود.

حسین زاده بیان کرد: آنچه با اعتقادات دینی مسلمانان سازگار است و عقل و منطق نیز آنرا می‌پذیرد، انتظار سازنده است که تحقق آن منوط به شرایط خاصی می‌شود، محقق کردن این شرایط برای منتظران و مومنان، از مهمترین تکالیف در عصر غیبت می‌باشد، شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین رویکرد برای فراهم کردن زمینه انتظار خودسازی و در عین حال تربیت عناصر مفید و کارساز برای اصلاح جامعه می‌باشد، تا از این طریق زمینه ظهور و انقلاب «قائم آل محمد (ص)» فراهم گردد.

وی ابراز کرد: انتظار حقیقی علیرغم سختی شرایط و ضرورت فداکاری در راه آن، در بر دارنده حرکت سازنده و مستمر و آمادگی فردی و اجتماعی برای ظهور منجی است، بزرگترین اجتماع عالم بشریت را ما در پویش پیاده روی اربعین می‌بینیم، همه به عشق «اباعبدالله الحسین (ع)» است، وقتی مومنان کیلومتر‌ها مسیر را طی می‌کنند همه توجه‌ها خواه یا ناخواه به سمت قوی‌ترین مغناطیس وجود یعنی کربلا متمرکز می‌شود این یک حرکت و یک قدم به سوی مهدویت است.

حسین زاده تلاقی جمعه‌های انتظار و اربعین را مقوله‌ای مهم دانست و خاطر نشان کرد: تلاقی جمعه‌های انتظار و اربعین بهانه‌ای برای توجه به اهداف و آرمان‌های «امام زمان (عج)» خواهد بود، اربعین ایستگاه ترسیم مسیر ظهور است، اربعین نماد ارزشمند برای معرفی ظهور بوده و ترویج دهنده فرهنگ مهدویت است، این مهم فرهنگ ناب شیعه را به دنیا معرفی می‌کند و مسیر سعادت بشریت رانشان می‌دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتظار فرج ظهور امام زمان جمعه های انتظار حسین زاده روز جمعه جمعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت

حسینی معاون رییس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در رفع مشکلات، اضافه کرد: امید می‌رود شاهد موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: فرهنگ کار و مهارت‌آموزی باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود تا با کار و تلاش جوانان شاهد موفقیت کشور در عرصه اقتصادی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

حسینی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل داده شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»