Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان تئاتر خیابانی «جاماندگان کربلا» عرصه نمایش را بستری مناسب به‌منظور انس گرفتن آحاد جامعه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صیاد خالیگران کارگردان تئاتر خیابانی «جاماندگان کربلا» از اجراهای مناسبتی هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی درباره جزئیات این نمایش گفت: یکی از غفلت‌های طیف وسیعی از مردم جامعه در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، فراموش‌کردن رشادت‌ها و دلیری‌های مردان و زنانی بود که در آن سال‌ها به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و چه‌بسا فراموش‌کردن همین موضوعات مهم سبب شد که امروز به سبب شیوع یک بیماری و یا دیگر مشکلات، سفر کربلا و اربعین سخت‌تر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روایتی از سفر کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت به کربلا در تئاتر خیابانی «جاماندگان کربلا» را شاهدیم که البته در میانه‌های اجرا هویت این افراد مشخص می‌شود و البته در بخشی از این نمایش تلاش کردیم مخاطب را با نقش و اهمیت استان کرمانشاه در مسیر سفر به کربلا به‌عنوان یک شاهراه آشنا سازیم.

کارگردان تئاتر خیابانی «جاماندگان کربلا»، عرصه نمایش را بستری مناسب به‌منظور انس گرفتن آحاد جامعه با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند که تئاتر منبر و بلکه فراتر از منبر است در نتیجه در شرایط کنونی که مردم به دلایل مواجهه با مشکلات متعدد داوطلب تماشای نمایش نیستند، مقوله‌ای همچون تئاتر خیابانی، این هنر را به میان مردم می‌برد به امید آنکه بخشی از معضلات فرهنگی مرتفع شوند.

این کارگردان با تأکید بر اهمیت پاسداشت یاد و خاطره شهدا از مسیر فرصت‌های فرهنگی و هنری اذعان داشت: در شرایط موجود به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، با غفلت جامعه از موضوعات مهمی همچون فلسفه شهادت و دفاع مقدس مواجهیم و به نظر می‌رسد اقدام کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای اجراهای تئاتر خیابانی در برخی استان‌ها یک اقدام درخور توجه به شمار می‌رود که باید بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود.

خالیگران در پایان خاطرنشان کرد: فقر اقتصادی قابل‌جبران است اما فقر فرهنگی به‌هیچ‌عنوان جبران‌پذیر نیست و امیدواریم هنرمندان، مردم و مسئولین دست در دست هم دهند تا به مدد هنر زنده‌ای همچون نمایش، به بخشی از دغدغه‌های فرهنگی پرداخته شود.

40 تئاتر خیابانی با 120 اجرا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی از 31 شهریور تا ششم مهرماه سال جاری به همت کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، ایلام و منطقه آزاد اروند در بوستان‌ها، گلزارهای شهدا و مناطق عملیاتی اجرا می‌شوند.

مریم کاظمی: وزیر جدید ارشاد به خواست و تمایل افراد اصلی تئاتر توجه کند/ انتظارات از خانه تئاتر بیشتر از اختیارت قانونی آن استصابری: تعزیه در کشور ما مظلوم است / اهتمامی در رسانه ملی بر اجرای تعزیه نیستمیرزاعلی: نیازمند موزه و محل مخصوص اجرای تعزیه‌ایم / لازمه احیای تعزیه همکاری وزرای ارشاد و میراث فرهنگی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی اربعین هفته دفاع مقدس تئاتر خیابانی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی اربعین هفته دفاع مقدس تئاتر خیابانی تئاتر جاماندگان کربلا تئاتر خیابانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

کد خبر 6094270

دیگر خبرها

  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد