Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:47:25 GMT

مجاهد: از آمریکایی ها شکایت خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۲۰۴۳

مجاهد: از آمریکایی ها شکایت خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دولت موقت و همچنین سخنگوی طالبان اعلام کرد که دولت جدید افغانستان قصد دارد در مورد تیراندازی نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل هنگام عملیات خروج در ماه آگوست که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، به سازمان ملل و سایر مقامات و نهادها شکایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهد در این باره گفت: اقدامات (صورت گرفته) در مجاورت فرودگاه و به طور کلی در کابل منجر به کشته شدن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان شد. این مسئله عدالت است. این خلاف بشریت است. ما اصرار داریم که این امر باید پذیرفته شود و ما در این باره به سازمان ملل متحد و سایر مقامات شکایت خواهیم کرد.

ماه گذشته میلادی، فرودگاه کابل شاهد هرج و مرج فراوان در نتیجه خروج غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان بود و نظامیان آمریکایی که به اصطلاح در حال تامین نظم و امنیت این فرودگاه بودند، به سمت غیرنظامیان حاضر در این فرودگاه تیراندازی کردند.

کد خبر 5312350

منبع: مهر

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد طالبان طالبان افغانستان افغانستان شهر کابل فرودگاه کابل ایالات متحده امریکا نظامیان آمریکایی خروج نظامیان آمریکا ایالات متحده امریکا افغانستان روسیه طالبان فلسطین ایران رژیم صهیونیستی انگلیس فرانسه سوریه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق آکوس عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • بازخوانی یک جنایت
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود