Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی برای نخستین بار است که هماهنگی و وحدت و همدلی در ۳ قوه بسیار عالی وجود دارد و در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی هم‌پیمان و هم‌صدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌ جمعه بادرود افزود: در طول تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چنین وحدت و همدلی سابقه نداشته و رمز موفقیت هر ۳ قوه نیز همین وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: عضویت دائمی ایران در شانگهای دستاورد بزرگی برای ایران اسلامی است، نزدیک به دو دهه پیگیر عضویت بودیم که با آمدن آیت‌الله رئیسی و تیم جدید وزارت امور خارجه به نتیجه رسیدیم، همکاری‌های شانگهای یکی از بزرگ‌ترین، مهم‌ترین، وسیع‌ترین و ثروتمندترین سازمان‌های منطقه‌ای جهان است و نقش بسیار مهمی در مناسبات تجاری و امنیتی جهان بازی می‌کند، حضور ایران در این سازمان و این عضویت می‌تواند فواید فراوان و مهمی برای کشورمان در پی داشته باشد.

قاسمی اذعان کرد: حضور دائمی ایران در پیمان شانگهای و برافراشته شدن پرچم کشورمان بر فراز یکی دیگر از سازمان‌های مهم بین‌المللی موفقیت و سربلندی دیگری برای ایران و ایرانی است که با تدبیر دولت سیزدهم از قوه به فعل تبدیل شد، تأثیرگذاری بیش‌ از پیش ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی منطقه سومین فایده حضور در پیمان شانگهای و افزایش قدرت مانور سیاسی امنیتی اقتصادی ایران در برابر غرب و آمریکاست.

امام‌ جمعه بادرود ادامه داد: چهارمین فایده حضور در شانگهای کاهش فشارهای اقتصادی غرب و غلبه بر تحریم‌های آمریکاست که چندین سال است علیه کشورمان اعمال‌ شده است، علاوه بر آن امکان فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران به بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان یک اتفاق مهم است، این اتفاق مهم یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران انقلابی و افتخاری برای دوت سیزدهم است.

وی همچنین گفت: در آغاز کار دولت طبیعی است که آمریکا و صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب از این اتحاد و اتفاق منطقه‌ای بسیار عصبانی باشند، این واقعه فصلی نوین در تکمیل ائتلاف‌سازی ایران و شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.

قاسمی افزود: رئیس‌جمهور کشورمان در نخستین حضور و سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که البته به‌ صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد بااقتدار و با استناد به پیام مبتنی بر عقلانیت عدالت و آزادی که در حقیقت صدای واقعی انقلاب اسلامی و مصداق روشن دیپلماسی قهرمانانه بود، پس از سال‌ها انفعال و سرخوردگی غرور و عزت و اقتدار را به ملت ایران اسلامی برگرداند.

امام‌ جمعه بادرود خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل یک پیام روشن داشت و آن اینکه دیگر ایران اسلامی از موضع اقتدار و دست بالا با جهانیان مذاکره خواهد کرد، این یعنی افتخار، عزت و اقتدار دولت انقلابی این یعنی اقتدار جهانی، یعنی اینکه دیگر کسی نمی‌تواند به ایران و ایرانی زور بگوید و ایرانی تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم و زور و استکبار جهانی نرفته و نخواهد رفت، به نمایندگی از مردم انقلابی ایران عموماً و خصوصاً مردم ولایت مدار منطقه بادرود از سخنان و مواضع مقتدرانه و مدبرانه رئیس جمهور و نیز وزیر خارجه تشکر می‌کنم و بر این باوریم منطق مقاومت مبتنی بر عقلانیت و حکمت راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از جمله مسائلی که همچنان در صدر برنامه‌ها باید دیده شود مسأله مبارزه با ویروس منحوس کروناست، اگر خواهان سعادت و سلامت خود، خانواده و جامعه اسلامی خودمان هستیم باید بدون کمترین تعللی به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا توجه داشته باشیم و دقیق به آن عمل کنیم، مثلاً با ماسک از منزل بیرون بیاییم در مجالس و محافل و فروشگاه‌ها و در ورزشگاه‌ها بازار نیز فاصله اجتماعی را واقعاً مراعات کنیم و در نهایت بدون فوت وقت خود را آماده واکسن کنیم که اگر می‌خواهیم بیمه شویم و از این بلا نجات یابیم باید هرچه سریع‌تر واکسن را بزنیم.

قاسمی در پایان بیان کرد: در خصوص بیماری کرونا نباید بی‌تفاوت باشیم، بنابراین حفظ پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تنها راه‌حل موجود است و باید به آن دسته از افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تذکر داد که در قبال سلامت خود و جامعه مسؤول هستند، بر همین اساس مراسم پیاده‌روی اربعین از بادرود تا امامزاده آقا علی عباس(ع) انجام نخواهد شد.

دنیا در حال اجرای الگوی دفاع مقدس برای آزادی‌خواهان است

حجت‌الاسلام محمد یعقوبی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر نطنز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس باید با یاد و خاطره شهدای عزیز گرامی داشته شود، شهدایی که حافظ ارزش‌های ما بودند؛ ما در این دفاع مقدس پیروز میدان بودیم چراکه در یک جنگ نابرابری با همه دنیا قرار داشتیم و حتی سلاح اولیه برای دفاع از خود نداشتیم.

امام‌ جمعه نطنز افزود: ما در این جنگ یک وجب خاک دشمن را نگرفتیم و دشمن هم نتوانست یک وجب از خاک ما را بگیرد، ما در این دفاع مقدس حتی در فرماندهی جنگ در داخل خود هم فرد خائن داشتیم، اما مردم ما از پیر و جوان و خرد و کلان ایستادند و از ارزش‌های این نظام دفاع کردند که این دفاع، دفاع مقدس نام گرفت.

 وی در ادامه گفت: دفاع مقدس ما یک دانشگاه است و این هشت سال گنجینه گران‌بهای ماندنی و حتی قابل کپی‌برداری برای نهضت‌های جهان به شمار می‌رود، امروز دنیا در حال اجرای الگوی دفاع مقدس برای آزادی‌خواهان بوده و نهضت مقاومت هم در حال اجرای این الگو است.

 یعقوبی بیان کرد: در این دفاع مقدس ما برکات زیادی را کسب کردیم، نخستین برکت این بود که انقلاب ما به‌ خوبی برای جهان صادر شد و نکته بعدی این بود که ما در این دفاع مقدس به خودباوری رسیدیم و استعداد جوانان ما شکوفا شد و امروز جوانان ما در دنیا از لحاظ علمی حرف اول را می‌زنند.

امام جمعه نطنز اذعان کرد: در این جنگ باورهای دینی‌مان از قوه به فعل تبدیل شد، شاید در کتاب‌های تاریخی از کربلا خوانده بودیم، اما جنگ هشت‌ ساله ما صحنه‌های کربلا را برای ما تداعی کرد، این جنگ قدرت تفکر بسیجی را در عالم پدیدار کرد که این قدرت می‌تواند دنیا را اداره کند، در این جنگ نظام ولایت‌فقیه به عالم اثبات شد که با دست‌ خالی می‌شود بر باطل پیروز شود و نکته خیلی مهم اینکه در صنایع دفاعی تحول عظیمی صورت پذیرفت که امروز ما در قله‌های رفیع صنعت دفاعی دنیا قرار داریم.

وی با تبریک قهرمانی تیم والیبال ایران در قاره آسیا، ابراز کرد: شیرینی این قهرمانی به دل همه چسبید و دلیل آن این بود که این تیم با مربی ایرانی قهرمان شد و مانند سایر کشورها از بازیکن اجاره‌ای استفاده نکردیم.

یعقوبی در ادامه اذعان کرد: ورزش خود یک میدان صدور فرهنگ و عرصه دیپلماسی فرهنگی است، ما در صحنه‌های ورزشی صحنه‌های زیبای سجده شکر پس از پیروزی، توجه به اقامه نماز، توجه به حجاب، نام‌گذاری کاروان به نام سردار دل‌ها و اهدای مدال به برخی از شهدای بزرگ را دیدیم که این حرکات و رفتارها در تاریخ ما ماندگار خواهد کرد و ارزش و قیمت این ورزشکاران نزد مردم خیلی زیاد خواهد بود.

امام‌ جمعه نطنز با تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی مطرح کرد: با تلاش و کوشش ویژه مدیریت آموزش‌ و پرورش شرایط بازگشایی مدارس به‌ خوبی وجود دارد و امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان ما جبران شود.

 وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه ستاد مدیریت کرونا بحث راهپیمایی جاماندگان اربعین را محدود کرده است، امیدواریم در فضای باز و در مکان‌های مذهبی شاهد برپایی عزاداری اربعین حسینی در سطح شهرستان نطنز باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس دانشگاه ایران امام جمعه نطنز پیمان شانگهای امام جمعه بادرود دفاع مقدس جمعه بادرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی