Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با بیان اینکه اولین پارک صنایع تکمیلی زنجیره ارزش (پ.پ) را در استان و در مجاورت پالایشگاه ایلام شروع خواهیم کرد، گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف هم در این حوزه فعال شوند. خبرگزاری میزان - «جواد اوجی» در حاشیه سفر به استان ایلام و در بازدید از طرح توسعه «میدان نفتی آذر» گفت: میدان آذر، با ظرفیت ۷۰ هزار بشکه در روز میادین مشترکی است که برای راه‌اندازی آن زحمات زیادی کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً با برنامه‌ریزی که انجام شده می‌توان گفت توسعه این میدان نیز تکمیل است.

وزیر نفت گفت: استان ایلام با داشتن تقریباً ۳ درصد از ذخایر نفتی و گازی کشور پتانسیل خیلی خوبی دارد و علاوه بر اشتعال تعدادی از میادین نفتی این استان دو میدان مشترک با کشور‌های همسایه نیز داریم، که توسعه این میادین هم جزو اولویت‌های کاری ماست.

وی افزود: وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست ۲ میلیارد دلار برنامه سرمایه‌گذاری دارد و در بخش پایین دست و حوزه پتروشیمی و صنایع تکمیلی زنجیره ارزش هم بالغ بر ۲ میلیارد دلار پروژه تعریف شده است. که بخشی از این مبالغ را وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و بخش دیگر را صندوق بازنشستگی نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین خواهد کرد.

اوجی تاکید کرد: بنابراین در حوزه نفت  ۴ میلیارد دلار در حوزه بالادست و بخش پایین دست در استان ایلام ظرف ۴ الی ۵ سال آینده سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، که قطعاً برای این استان درآمد خوب و اشتغالزایی به دنبال دارد. امیدواریم با راه‌اندازی این طرح استان ایلام از بحث محرومیت خارج شود.   وزیر نفت اظهار کرد: من امروز این جا اعلام می‌کنم که اولین پارک صنایع تکمیلی زنجیره ارزش (پ.پ) را ان‌شاءالله در این استان و در مجاورت پالایشگاه ایلام شروع خواهیم کرد و وزارت نفت متعهد می‌شود که از طریق هلدینگ پترول مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کنند. امیدواریم که سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف هم در این حوزه فعال شوند.

وی با اشاره به این که برای اولین پارک زنجیرۀ صنایع تکمیلی پ.پ در کشور و استان ایلام در مجاورت پالایشگاه ایلام ظرف ۲ الی ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: راه‌اندازی این پارک‌های زنجیره صنایع تکمیلی پتروشمی قطعاً ارزش افزوده بالایی دارد. همچنین به جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی، اشتغال بالا و در حقیقت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

اوجی بیان کرد: محصولات پتروشیمی که به کشور‌های همجوار صادر می‌شود، تبدیل به محصول یا ارزش افزوده می‌شود و دوباره با چند برابر قیمت به خودمان فروخته می‌شود که با راه‌اندازی زنجیره این پارک‌های صنایع زنجیره‌ای تکمیلی در این زمینه هم کشور می‌تواند خودکفا شود. 

وزیر نفت ادامه داد: شروع این کار با راه‌اندازی پارک صنایع تکمیلی زنجیره ارزش (پ. پ) در مجاور استان ایلام آغاز خواهیم کرد. ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که بخشی را وزارت نفت از صندوق بازنشستگی و مابقی از طریق بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به اتمام خواهد رسید.

اوجی در خصوص کمک وزارت نفت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی و طرح‌های عام‌المنفعه در استان ایلام نیز گفت: معتقدیم هر جا وزارت نفت طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه داشته باشند باید حتماً مردم هم از فوائد آن بهره‌مند شوند. خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان ایلام بالغ ایلام بر ۲۰۰ میلیارد تومان بحث کمک مسئولیت اجتماعی را خواهیم داشت، که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای ۱۱۷ پروژه تعریف شدۀ (ورزشی، رفاهی، آموزشی و بیمارستانی) اختصاص خواهد یافت و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای کمک به بخشی از جاده‌های حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است.

اوجی اظهار کرد: از درآمد حاصله از طرح‌های توسعه میادین نفتی هم بحث ۴ درصد در هر منطقه را به توسعه همان منطقه اختصاص خواهیم داد، تا مردم آن منطقه هم از این نعمت بهره‌مند شوند و این جزو برنامه‌ها و اولویت‌های کاری وزارت نفت است.

    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: سفر وزیر نفت به اهواز به منظور بازدید از مناطق نفت‌خی   تکمیل می‌شود برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت ایلام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت ایلام صنایع تکمیلی زنجیره ارزش میلیارد تومان استان ایلام راه اندازی وزارت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود