Web Analytics Made Easy - Statcounter

گذشت تقریبا هجده ماه از شیوع بیماری کرونا نشان داده است که نابودی این بیماری عزمی جدی و جهانی را می‌طلبد. خبرگزاری میزان – بزرگ‌ترین کارزار واکسیناسیون تاریخ برای مقابله با بزرگ‌ترین بحران بهداشتی جهان که تاکنون جان تقریبا ۵ میلیون نفر را گرفته، در جریان است.   به گزارش «بلومبرگ و کانورسیشن»، تاکنون ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۶ میلیارد دوز واکسن کرونا در ۱۸۴ کشور جهان در قالب واکسیناسیون کرونایی تزریق شده است.   این میزان معادل واکسیناسیون کامل ۳۹.۵ درصد جمعیت جهان است.   از زمان شروع کارزار واکسیناسیون جهانی، کشور‌ها با دسترسی نابرابر به واکسن مواجه بوده اند. نحوه توزیع واکسن‌های کرونا تاکنون اشتباه بوده و کشور‌ها و مناطق پردرآمد بیشترین سهم از تزریق واکسن کرونا را به خود اختصاص داده اند.   سرعت واکسیناسیون در کشور‌های پردرآمد ۲۰ برابر سریع‌تر از کشور‌های فقیر و کم درآمد است.   در بهترین حالت برای بازگشت جهان به زندگی عادی باید ۷۰ درصد کل جمعیت کره زمین واکسینه شوند که این میزان برابر ۵.۴۶ میلیارد نفر است. بیشتر بخوانید: چند میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده است؟ نابرابری واکسیناسیون کرونایی و پیامد‌های آن برای جهان البته برخی نیز میزان جمعیت واکسینه شده برای پایان کرونا را ۸۵ درصد اعلام کرده اند.   در مقیاس جهانی، سطح فعلی واکسیناسیون دلهره آور است و سرعت فعلی یعنی ۳۲.۳ میلیون نفر در روز، با هدف مصوینت جهانی هنوز فاصله دارد.   ارائه میلیارد‌ها واکسن برای جلوگیری از شیوع کرونا در سراسر جهان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های لجستیکی است که تاکنون انجام شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا حوادث بین الملل کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود