Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "حسین امیرعبداللهیان" در مصاحبه‌ای که امروز (جمعه) در شبکه خبری ان بی سی منتشر شد، از آمادگی قریب‌الوقوع ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود که اما دولت آمریکا با ناتوانی در برداشتن تحریم‌های اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران، یک علامت منفی ارسال کرده است.

وی ادامه داد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید از گفته خود در زمینه دیپلماسی با اقدامات مشخص حمایت کند و به ایران نشان دهد که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آنها (آمریکایی ها) می‌گویند ما برای بازگشت به اجرای کامل تعهداتمان آماده هستیم، اما هیچ اقدامی برای نشان دادن این موضوع و اثبات اراده واقعی خود به دولت جدید و ملت ایران انجام نمی‌دهند و بدتر آنکه همزمان، تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کنند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: این به آمریکا مرتبط است که جدیت خود را برای بازگشت به توافق نشان دهد که سه سال پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از آن خارج شد.

وی تاکید کرد: به بیان دیگر، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا از رفتار ترامپ در قبال ایران انتقاد می‌کرد و می‌کند، اما در همان حال، همه تحریم‌های که ترامپ علیه مردم ایران بنا کرده است، توسط بایدن به دقت ادامه داده می‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر آمریکا در پیگیری مذاکرات، جدی بود، چرا اقدامات قاطعی انجام نداد؛ این یک علامت منفی و سیگنالی به ایران است. واقعیت این سال‌ها این است که ما هیچ سودی از برجام دریافت نکرده‌ایم. اکنون در حال ارزیابی گفت‌ وگوهای انجام شده توسط دولت قبلی ایران هستیم و چندین جلسه داشته‌ایم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما پنجره دیپلماسی و مذاکرات را باز نگه خواهیم داشت و به زودی به مذاکرات باز خواهیم گشت.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات سازنده‌ای با مقامات آلمان و انگلیس داشته است و در روز جمعه با مقامات فرانسه نیز درباره موضوع هسته‌ای صحبت خواهد کرد، درباره تبادل زندانیان با آمریکا هم گفت: ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا آماده بوده، چرا که ما آن را یک مساله انسانی می‌دانیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مساله ترور دانشمندان هسته ای و اقدامات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای ایران هم اشاره کرد و با تقبیح اقدامات اسرائیل افزود: ایران آماده است تا در صورت لزوم برای مقابله به مثل به هرگونه حمله علیه امنیت ملی خود اقدام کند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در صورت مسجل شدن، ما به سرعت و بدون تعلل در شکل مناسب پاسخ خواهیم داد.

وی درباره ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران هم گفت که ایران در نظر ندارد که این پرونده را مختومه بداند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از نظر ما، این پرونده بسته نمی‌شود. کسانی که عاملان آن بودند و آن اقدام تروریستی را علیه قهرمان ملی و قهرمان ایران در مبارزه با تروریسم انجام دادند، باید محاکمه شوند.

برچسب‌ها برجام انگلیس تروریسم مذاكرات هسته ای واشنگتن حسین امیر عبد اللهیان دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ایران ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انگلیس تروریسم برجام انگلیس تروریسم مذاكرات هسته ای واشنگتن دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ایران ترامپ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام