Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طرح توسعه میدان مشترک آذر در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی موفق شد مدال طلای این بخش از رقابت‌ها را از آن خود کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شانا، طرح توسعه میدان مشترک آذر به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی کشور، در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه، حائز مدال طلا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براین اساس، پس از دو دهه تلاش پروژه‌های برتر ایرانی در مسیر کسب جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه که هرساله توسط مؤسسه بین‌المللی IPMA در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، شب گذشته (چهارشنبه، 31 شهریور) در مراسم IPMA Global Award 2021 که به میزبانی روسیه در سن‌پترزبورگ برگزار شد، شرکت ایرانی مهندسی و توسعه سروک آذر پس از طی دوره‌های ارزیابی توسط مؤسسه IPMA، به‌عنوان فینالیست مهم‌ترین بخش جایزه جهانی در قسمت پروژه‌های مگا قرار گرفت و در رقابتی فشرده با کشور‌های فنلاند و هند، با کسب مدال طلا به کسب بالاترین افتخار در این رقابت جهانی دست یافت.
دستیابی به مدال طلا در این رقابت جهانی، توسط یک شرکت توسعه‌دهنده فعال در بخش بالادستی نفت و در شرایطی محقق شده که صنعت نفت با وجود مواجهه با تحریم‌های ظالمانه توانسته است در یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی منطقه و جهان عملکرد قابل دفاعی به نمایش بگذارد.
بر اساس این گزارش، ارزیابی پروژه‌های متنوع بین‌المللی که هرساله براساس مدل جهانی Project Excellence Baseline (PEB) انجام می‌شود امسال به‌صورت مجازی و با بهره‌مندی از نظر 6 ارزیاب بین‌المللی از کشور‌های لهستان، انگلستان، هلند، قزاقستان، نپال و چین در سه روز متوالی اجرایی شد و تمامی آیتم‌های مربوط به مدل PEB به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایتاً شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.
جایزه جهانی IPMA در 10 قسمت متنوع طراحی شده که بخش جایزه مگاپروژه‌ها مهم‌ترین بخش این رقابت به‌شمار می‌رود.
همچنین در زمینه مدیریت پروژه با مدل‌های نوین بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت، جوانان ایرانی نیز در این جایزه خوش درخشیدند، به‌طوری که در بخش مدیران پروژه جوان زیر 35 سال، فرشته میرحسینی به مدال طلا نائل شد و علیرضا اصلان‌حسینی نیز صاحب مدال برنز شد. در بخش اجرای پروژه‌های چابک در این رقابت نیز مدال برنز دیگری نصیب کشورمان شد که به نام سعید نوروزی ثبت شد و در مجموع کشورمان با دو مدال طلا و دو مدال برنز، توجه جامعه جهانی مدیریت پروژه را به خود جلب کرد.
میدان نفتی آذر در جنوب استان ایلام در مجاورت میدان البدره عراق واقع است و طرح توسعه آن به دنبال قرارداد بیع‌متقابلی که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی داخلی امضا شده بود، تکمیل شد و با ظرفیت تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت در مدار تولید قرار گرفت. «شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر» برای توسعه این میدان نفتی تأسیس شد و این میدان اسفند گذشته در شرایطی تکمیل و بهره‌برداری شد که پس از گذشت حدود چهار سال از آغاز تولید زودهنگام نفت در آن، درآمد حاصل از تولید نفت آذر از سقف هزینه‌های توسعه‌ای پیشی گرفته بود.
میدان آذر در نزدیکی گسل اصلی زاگرس و گسل بالارود قرار گرفته و ساختاری با رژیم‌های فشاری متناوب و پیچیده دارد که درهم‌تنیدگی ویژگی‌های ساختاری میدان سبب شد متخصصان صنعت نفت در جریان حفاری چاه‌ها، آن هم در اعماق زیاد، به‌طور مستمر با تغییرات شدید و غیرقابل پیش‌بینی رژیم فشاری در لایه‌های زمین روبه‌رو شوند؛ عمیق‌ترین و سنگین‌ترین لوله‌های جداری سطحی کشور با عمق بیشتر از 2 کیلومتر و وزن حدود 500 تن، در چاه‌های آذر نصب شده است و بیشترین تعداد مقاطع حفاری برای دسترسی بهینه به لایه مخزنی در سطح میدان‌های نفتی کشور با هفت حفره مربوط به میدان آذر است. افزون بر این، با توجه به فشار و دمای بالای مخزن، میدان آذر می‌تواند تقریباً جزو میدان‌ها با فشار و دمای بالا (HP HT) به شمار آید و با لحاظ کردن مقدار بالای گاز‌های اسیدی، چالش‌های عملیاتی این میدان دوچندان بوده است. به این فهرست، ناهمگنی بالا در خواص سنگ و سیال به‌ویژه کیفیت نفت تولیدی از افق‌های مختلف مخزنی، وجود رسوب فراوان وکس و آسفالتین و با تأکید مجدد وجود مقادیر بالای گاز سولفید هیدروژن در مخزن را هم باید اضافه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آذر پروژه جهانی مدیریت جایزه جهانی بین المللی طرح توسعه رقابت ها مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد

علی شیرآقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر به ارزیابی خود از عملکرد ووشو کاران در مسابقات انتخابی جام جهانی اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم صدور روادید برای تیم ملی ووشو کشورمان، ووشوکاران ایران شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان تگزاس آمریکا را از دست دادند. تیم ملی کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان، با کارشکنی آمریکا موفق به حضور در آن رویداد نشد و به طبع شانس حضور در جام ‎جهانی ووشو را هم از دست داد. به همین دلیل برای نخستین بار مسابقاتی تحت عنوان انتخابی جام‌جهانی، توسط فدراسیون جهانی ووشو برگزار شد که تیم ۵ نفره ساندای مردان ایران با لطف خدا با کسب برتری مقابل تمام حریفان به مدال طلا دست یافتند و جواز حضور در پیکارهای جام جهانی استرالیا را کسب کردند.

شیرآقایی یادآور شد: این مسابقات با حضور ۳۸ تیم و ۳۰۰ شرکت کننده به میزبانی شهر «جیانگ‌یین» چین برگزار شد. تمام کشورهای مدعی در بخش ساندا در این رویداد حضور بهم رسانده بودند. سانداکاران کشورمان موفق شدند در این رویداد با شایستگی تمام به حق ضایع شده خود در پیکارهای آمریکا، دست یابند.

وی با اشاره به برتری سهیل موسوی نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان مقابل ورزشکار چینی، خاطرنشان کرد: نفر اول تیم ملی کشورمان در این وزن یوسف صبری دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود که به دلیل آسیب دیدگی، شانس حضور در این پیکارها را از دست داد. این امر باعث شد، با صلاحدید کادر فنی و فدراسیون ووشو این فرصت در اختیار سهیل موسوی جوان ۱۸ ساله کشورمان قرار بگیرد. این جوان که مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ را در کارنامه دارد، به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان شده است. او پس از برتری مقابل حریف مراکشی خود در دور نخست مسابقات که اتفاقاً دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بود، راهی مرحله دوم شد. موسوی در دیدار دوم به مصاف حریفی از ترکیه رفت و در همان راند نخست با امتیاز عالی نتیجه را به سود خود پایان داد به دیدار پایانی صعود کرد. نماینده کشورمان در مبارزه نهایی با عملکردی چشمگیر در دو ۲ راند متوالی از سد حریف چینی خود عبور کرد و به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: علی خورشیدی، محمدرضا ریگی و معین تقوی هم در اوزان خود با نمایشی خوب مقابل تمامی حریفانشان به برتری دست یافتند و صاحب مدال طلا شدند.

شیرآقایی با اشاره به کسب مدال طلا توسط محسن محمد سیفی سرگروه تیم ملی کشورمان تصریح کرد: سیفی با اقتدار کامل در تمامی مبارزات خود توانست حریفان را شکست داده و به مدال طلا دست یابد. این ورزشکار کشورمان در دیدار نهایی به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت که پیش‌تر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با آن دیدار کرده بود و مجدداً آمادگی خود را با برتری قاطع در دیدار نهایی، به رخ حریفان کشید.

وی در خصوص کیفیت برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی گفت: چینی‌ها همواره در برگزاری رویدادهای ورزشی، در جهان زبانزد هستند. انتخابی جام‌جهانی هم از این حیث مستثنی نبود. مسابقات فوق به درخواست فدراسیون ووشو ایران برگزار شد که این نشان از مدیریت توانمند و دیپلماسی بین‌المللی موفق کشورمان دارد. جا دارد از امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو قدردانی کنم.

کد خبر 6089587

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم