Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندسان با ترکیب دو نوع باتری موفق به ساخت نوع جدیدی از باتری‌ها شده‌اند که می‌تواند انقلابی در عرصه ماشین‌های برقی و سایر فناوری‌های مبتنی بر باتری‌های لیتیوم یون ایجاد کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، این باتری که هم از الکترولیت‌های جامد و هم از آندهای تمام سیلیکونی استفاده می‌کند "باتری تمام جامد سیلیکونی " نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که این باتری جدید امن و با دوام بوده و قادر به ذخیره انرژی بالاست.

فناوری به کار برده شده در این باتری امروز، ۲۴ سپتامبر در مجله‌ی "Science" شرح داده شده است و مهندسان نانو دانشگاه سن‌دیگو، کالیفرنیا با همکاری محققان مرکز "LG Energy Solution" تحقیقات مربوط به آن را رهبری کرده‌اند.

آندهای سیلیکونی به دلیل چگالی انرژی خود که ۱۰ برابر بیشتر از آندهای گرافیتی است، مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال این آندها با الکترولیت مایع تخریب شده و هنگام شارژ باتری منقبض و منبسط می‌شوند. این چالش‌ها باعث شده که نتوان از آین آندها در باتری‌های لیتیوم یون تجاری استفاده کرد اما به نظر می‌رسد تحقیقات جدید راه را برای استفاده از آندهای تمام سیلیکونی باز می‌کند و به لطف الکترولیت مناسب می‌توان این مشکلات را حل کرد.

 مهندسان دریافتند که می‌توان این محدودیت‌ها را با تغییر الکترولیت مایع و جایگزین کردن آن با یک الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید برطرف کرد.

"دارن تان"(Darren Tan) نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو می‌گوید: با این رویکرد، ما قلمرو جدیدی در حوزه باتری‌های جامد ایجاد کردیم که امکان استفاده از آندهای سیلیکونی در آن ممکن است.

باتری‌های تمام جامد سیلیکونی بر بسیاری از محدودیت‌ها غلبه می‌کنند و فرصت‌های جدیدی برای برطرف کردن تقاضای بازار برای انرژی بیشتر، هزینه کمتر و باتری‌های ایمن‌تر در اختیار ما قرار می‌دهند.

محققان توانستند این باتری‌های جدید را ۵۰۰ بار با ظرفیت ۸۰ درصدی در دمای محیط شارژ و  تخلیه کنند. این درحالی است که باتری‌های جامد مبتنی بر آند لیتیومی برای شارژ شدن به دماهای خاصی نیاز دارند.

باتری تمام جامد سیلیکونی در حال حاضر مجوز خود را از استارتاپ "Unigrid Battery" که توسط دکتر "تان" تاسیس شده،  دریافت کرده است و امید می‌رود با توسعه بیشتر در نهایت بتوان آن را به صورت تجاری تولید کرد

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل‌زده
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود