Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه با دیدن مراسم افتتاح یک مدرسه خیرساز یا مراسم اهدای تبلت و گوشی تلفن هوشمند و سرذوق آمدن دانش آموزان از داشتن این تجهیزات تحصیلی برسر شوق می آییم و آرزو می کنیم کاش توانش را داشتیم که چنین پروژه ای را اجرا می کردیم اما هزینه هنگفت آن مانع از این شادی دو سویه ما و کودکان محروم است.

به یاد این هموطنان باید آورد که کافی است با هر آنچه در توان دارید پا پیش بگذارید مقدار دارایی که اهدا می کنید ضامن اندازه شادی شما نیست بلکه در این کار حد رضایت در مشارکت و با هم ساختن است چه یک آجر از بنای مدرسه یا درصدی از هزینه خرید یک تبلت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذره ذره جمع گردد وانگهی دریایی از شادی ملی ایجاد شود.

دوران مدرسه زمانی برای همه خاطره‌انگیز می‌شود که تمام دانش‌آموزان همرنگ باشند چون اگر بعضی کودکان دستشان به داشته‌هایی نرسد این فاصله را در دل کوچک خود خیلی زیاد احساس می‌کنند بعضی از این نداشته‌های کوچک تا بزرگسالی هم آدم را رها نمی‌کند.

سال تحصیلی که شروع می‌شود معمولا همه دانش‌آموزان با لباس، کیف، کفش، دفتر و کتاب‌های نو وارد مدرسه می‌شوند اما برخی از دانش‌آموزان  بخاطر شرایط اقتصادی بد خانواده خود مجبورند از لباس  رنگ رفته سال گذشته خود  یا خواهر یا برادر بزگتر و حتی دوست و اقوام استفاده کنند که این موضوع برای آنها که هنوز درکی از بزرگی مشکلات زندگی ندارند پذیرفته نیست.

چرا باید برخی از همکلاسی‌هایشان هرسال سراندرپا نو نوار شوند ولی بعضی کودکان به خاطر بی بضاعت بودن خانواده و به دنیا آمدن در منطقه ای محروم هرچند سال یکبار لباس یا کیف نو داشته باشند، این تلخ کامی فقط با یاری نیکوکاران می‌تواند حل شود تا این دانش‌آموزان هم با ذوق و نشاط کودکانه سال تحصیلی را شروع کنند.

از سال گذشته که مدارس غیر حضوری شد و آموزش بر بستر فضای مجازی قرار گرفت کیف و کفش و نوشت افزار اولیت خود را به ابزار تحصیل در اینترنت داد به ویژه تبلت و گوشی موبایل هوشمند و بسیاری از خیران به سرعت این نیاز را سرخط کار خود دانستند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشن عاطفه‌ها در قالب پویش مهر عاطفه‌ها و با شعار «مهر، ماه مهربانی» برای دانش‌آموزان سراسر کشور در بستر فضای مجازی (شبکه شاد) برگزار شده است تا با یاری نیکوکاران سخاوتمند دست یاری بر سر دانش‌آموزان نیازمند بکشند.

اهداف برگزاری این پویش کمک به ترویج و ارتقای فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت جویی، دست‌گیری از دانش‌آموزان نیازمند و محروم و همچنین برقراری عدالت اجتماعی است به همین منظور پایگاه‌های دریافت هدایا در مناطق، شهرستان ها و مراکز استان‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  ایجاد شده است و دانش‌آموزان همچنین می‌توانند از طریق درگاه پرداخت آنلاین یا شماره حساب مدرسه هدایای نقدی خود را پرداخت کنند.

اهدای هدایای خریداری شده متناسب با فهرست نیاز دانش‌آموزان حمایت‌پذیر (ترجیحا تلفن همراه یا تبلت برای دانش‌آموزان نیازمندی که امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند و سپس لوازم‌التحریر و پوشاک) و توزیع آن بین خانواده‌های دانش‌آموزان حمایت‌پذیر با رعایت شأن و منزلت آنها صورت می‌پذیرد.

پیگیر اهدای  ۲ میلیون تبلت به دانش‌آموزان نیازمند هستیم

سید جواد حسینی جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت گفت: ۳۳۰ هزار تبلت در قالب طرح هدایت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار در سال تحصیلی گذشته  اهدا شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: ۳ میلیون دانش‌آموز از دسترسی به شبکه شاد محروم بودند، ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به شبکه اینترنت دسترسی نداشتند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز وسایل هوشمند آموزشی نداشتند که در قالب طرح هدایت ۳۳۰ هزار تبلت تهیه و به این دانش‌آموزان اهدا شد.

حسینی خاطرنشان کرد: پیگیری تامین دو میلیون تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت ۷۰۰ هزار کامپیوتر بلااستفاده در مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار است. در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده و تأمین یک میلیون تبلت نیز با استانداران تمامی استان‌ها تفاهم شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه دانش‌آموزان استثنایی وسایل ارتباطی هوشمند دارند، سال گذشته به بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند تبلت اهدا شد.

پویش مشق احسان

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و به همت بنیاد احسان، پویش سالیانه "مشق احسان" با هدف توزیع نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان نیازمند کشور آغاز بکار کرد.

امسال سومین سالی است که پویش مشق احسان برگزار می‌شود و این ایده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ایده مثبت با هدف تأمین لوازم‌تحریر ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند ایجاد شده است. امسال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ٢۵٠ هزار بسته نوشت‌افزار با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی تهیه شده و حدود ۷۰ هزار بسته هم از طریق مشارکت مردمی تأمین شده است.

لوازم‌تحریر تهیه شده تماما ساخت داخل است و با تهیه آن، ایجاد اشتغال برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز صورت گرفته است. ارزش هر بسته نوشت‌افزار ٢٠٠ هزار تومان برآورد شده است.

برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند همچنین یک هزار گروه جهادی آموزشی توسط بنیاد احسان در سراسر کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند که  بسته‌های لوازم‌تحریر را در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار توزیع می‌کنند.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌تحریر را در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرده است.

باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران نیز به منظور شناسایی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان کم‌برخوردار در سراسر کشور فراخوان همکاری صادر کرد، این باشگاه در نظر دارد با هدف شناسایی و ارائه خدمات به دانش آموزان کم برخوردار به ویژه مناطق کم‌برخوردار و فاقد امکانات طرح‌ها و ایده‌هایی را اجرا کند.

در فراخوان این باشگاه که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران منتشر کرده است از هرگونه همکاری داوطلبانه دانشجویان مستعد، اعضای هیات علمی، خیران و حامیان حقیقی و حقوقی استقبال می‌کند.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه دانش آموزی به نشانی tcs.ut.ac.ir و تکمیل فرم‌مربوطه آمادگی خود را برای همکاری اعلام‌ کنند.

پویش ملی شور عاطفه‌ها

پویش ملی شور عاطفه‌ها در راستای برگزاری رزمایش احسان حسینی با هدف کمک به تامین مایحتاج دانش‌آموزان نیازمندبا مشارکت فعا مراکز نیکوکاری از ۲۰ شهریور امسال در سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد.

این پویش با هدف تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود که با توجه به شیوع کرونا و تغییرات نظام آموزشی، ارائه ملزومات و تجهیزات آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان و پرداخت کمک‌هزینه تحصیل، در اولویت این طرح قرار گرفته است.

 به منظور رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، همچون سال گذشته پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهرها مستقر نخواهد شد و جذب کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌ها از روش‌های غیرحضوری انجام می‌شود.

 مردم نیکوکار ایران اسلامی می‌توانند از طریق شماره کارت ۱۹۱۹-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۸۷۷* کمک‌های را به دست دانش‌آموزان نیازمند برسانند. سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir و دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های خیران و مردم نیک‌اندیش است.

همچنین روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه به تاریخ  ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شهریورماه به صورت ویژه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تعیین شد، و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان دانش‌آموزی، روز چهارشنبه هفتم مهر زنگ عاطفه‌ها به صورت نمادین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مدارس نواخته خواهد شد.

برچسب‌ها مناطق محروم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی مدارس کمیته امداد امام خمینی پویش مشق احسان وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان جشن عاطفه ها دانشگاه تهران پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی مدارس مناطق محروم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی مدارس کمیته امداد امام خمینی پویش مشق احسان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان جشن عاطفه ها دانشگاه تهران دانش آموزان کم برخوردار دانش آموزان نیازمند برای دانش آموزان دانش آموزان هم دانش آموزان سراسر کشور کمیته امداد لوازم تحریر نوشت افزار سال تحصیلی مشق احسان سال گذشته عاطفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان