Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، امشب (جمعه) در توئیتی نوشت: تنها ایران، به نمایندگی از ایران سخن می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ ماموریت ما حضور در گفت‌وگوی صرفا نتیجه محور است. مذاکره برای مذاکره به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، همین‌طور این تصور غلط که «تروریسم اقتصادی» نتیجه بخش است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: زمان آن فرارسیده است که آن طرفی که یکجانبه برجام را ترک کرد، از خواب برخاسته و چشمان خود را به روی واقعیت بگشاید.

 

 

لازم به ذکر است، یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که دولت «جو بایدن» در حال تدوین برنامه‌هایی برای حالتی است که ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای ادامه دهد و از «بازگشت به برجام» خودداری کند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته آمریکا و متحدانش برای بازگشت ایران به گفت‌وگوهای هسته‌ای صبر می‌کنند، اما صبوری‌ واشنگتن تا ابد ادامه نخواهد داشت. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم که در نیویورک به سر می‌برد در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم گفت: نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است