Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، امروز (جمعه) دو بیانیه عمومی در راستای حمایت ادعایی از جریان مداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌هایی که از نیاز‌های اولیه انسانی در افغانستان پشتیبانی می‌کند، صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از ادامه ارائه کالا‌ها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا متعهد شد که اطمینان حاصل کند تحریم‌های این کشور توانایی غیرنظامیان مستقر در افغانستان در دریافت حمایت‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی را محدود نمی‌کند.

این وزارت‌خانه با تأکید بر این‌که بر تحریم‌ها علیه گروه‌های طالبان، حقانی و دیگر نهاد‌های تحریم شده پایبند است، گفت: «وزارت خزانه‌داری متعهد است که جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌هایی را که نیاز‌های اولیه انسانی آن‌ها را تأمین می‌کند، تسهیل کند.»

این اظهارات به ظاهر دلسوزانه در حالی بیان می‌شود که فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) هفته گذشته به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرده است.

در این حمله که ادعا شده بود چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی ازجمله ۷ کودک کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان گروه طالبان کمک بشردوستانه خزانه داری آمریکا وزارت خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها

  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه