Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:39:51 GMT

«محمود کریمی» گوینده خبر آزادسازی خرمشهر درگذشت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۴۳۷۹

«محمود کریمی» گوینده خبر آزادسازی خرمشهر درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس، ارسلان کریمی (محمود کریمی علویجه) گوینده حماسی رادیو در دوران دفاع مقدس به علت بیماری کرونا درگذشت.

محمود کریمی علویجه از گویندگان رادیو ایران و یکی از اولین کسانی بود که خبر آزادسازی خرمشهر را از رادیو اعلام کرد.

او تحصیلات ابتدایی را درشهرعلویجه از استان اصفهان به پایان رساند و مدرک کارشناسی خود را فروردین سال ۱۳۵۷ در رشته آمار از مؤسسه آموزش عالی آمار و انفورماتیک تهران دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی در اواخر سال ۱۳۵۸ به دنبال یک فراخوان عمومی از طرف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز اصفهان، برای گویندگی برگزیده شد و به عنوان گوینده و سپس نویسنده و گزارشگر در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از شروع جنگ وی از رادیو اصفهان به پادگان ابوذر در استان باختران رفت و در رادیوی مستقر در جبهه سرپل ذهاب در منطقه اسلام‌آباد غرب ارتباط مستقیم با جبهه‌های جنگ را تجربه کرد و به گفته خودش «هر روز با یک ضبط پرتابل (سیار) راه می‌افتادم و به دفتر و انبار و ستاد و سنگر [ها]سر می‌زدم». او سپس در اوایل سال ۱۳۶۰ به پخش رادیو در تهران رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس محمود کریمی آزادسازی خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سخنگوی شهرداری تهران در پی درگذشت مرحوم تبریزی

سخنگوی شهرداری تهران طی پیامی درگذشت حسین تبریزی؛ خبرنگار پیشکسوت صداوسیما را تسلیت گفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران طی پیامی درگذشت حسین تبریزی، خبرنگار پیشکسوت صداوسیما را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

«خبر تلخ از دست دادن دوست و همکار خوبمان، خبرنگار پیشکسوت صداوسیما، آقای حسین تبریزی همه ما را در خانواده بزرگ شهرداری تهران بهت‌زده و عزادار کرد.

گزارش‌های اثرگذار آن مرحوم، غیر از آنکه در راستای پیگیری مشکلات و مطالبات مردم بود، راهگشای مدیران ارشد مجموعه مدیریت شهری قرار می‌گرفت.

از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده، رحمت و مغفرت الهی را آرزو و ضایعه پیش‌آمده را محضر خانواده محترم و همکاران تسلیت عرض می‌کنم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • پیام تسلیت سخنگوی شهرداری تهران در پی درگذشت مرحوم تبریزی
  • شهادت دروازه بان تیم فوتبال رفح در حملات صهیونیست‌ها
  • در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم
  • حسین تبریزی درگذشت
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد