Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@03:04:12 GMT

ایلام یکی از قله های دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۴۴۲۶

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمهور در ادامه برنامه های چهارمین سفر استانی با حضور در نشست شورای اداری استان ایلام بر استفاده از ظرفیت های گردشگری و طبیعی و تکمیل زیرساخت های ارتباطی استان ایلام تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شامگاه جمعه دوم مهر در جلسه شورای اداری استان ایلام گفت: این استان به عنوان یکی از خطوط مقدم دفاع مقدس باید مورد توجه همه دولتمردان در همه سطوح قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه توسعه باید در پرتو عدالت اجتماعی صورت بگیرد افزود: توسعه باید در پرتو عدالت اجتماعی باشد در اینصورت همه آحاد مردم مزه شیرین آنرا می‌چشند.

رئیسی گفت: عدالت را باید در میدان عمل اجرا کرد و تنها با سخنرانی و خطابه امید چندانی به عملیاتی شدن آن احساس نمی‌شود.

وی افزود: برای اجرای عدالت باید شاخص داشت و مهمترین شاخص در این حوزه اجرای قانون و قانونمداری همگان است.

رئیس جمهور گفت: نزدیک‌ترین شاخص به اجرای عدالت، سند آمایش سرزمین است و دولت سیزدهم بر این اساس بیشترین بودجه را در لایحه ۱۴۰۱ به مقوله آمایش سرزمین معطوف خواهد کرد چرا که اعتقاد داریم در صورت اجرا، عدالت با موفقیت بیشتری محقق می‌شود.

رئیسی بر لزوم جبران عقب ماندگی‌های کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برخی استان‌ها در این زمینه نیازمند حمایت ویژه هستند و باید از نگاه سلیقه‌ای در توزیع اعتبارات برای کمک به مناطق کمتر برخوردار به شدت پرهیز شود.

وی یادآور شد: تقسیم عادلانه ثروت‌ها و ظرفیت‌های کشور نیازمند کار کارشناسی است و مناطق مختلف کشور باید بصورت یکسان از این مواهب بهره‌مند شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در اقصی نقاط کشور انجام گرفته است، اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم که می‌طلبد با کار جهادی و خالصانه در جهت رفع دغدغه‌های اقشار ضعیف جامعه گام برداریم.

رئیسی ایلام را از قله‌های دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: ایلامیان در عرصه‌های مختلف همواره در جهت دفاع از ارزش‌های انقلاب پیشگام بوده اند و باید این ویژگی در خدمات رسانی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در ادامه به معضل حاشیه نشینی در شهر‌ها اشاره کرد و گفت: باید کارخانه بزرگ اقتصاد در مناطق روستایی احداث شود تا مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها اینگونه تشکیل و توسعه پیدا نکنند.

وی با اشاره به بازدید امروز یکی از مناطق حاشیه شهر ایلام گفت: حاشیه نشینی تنها مشکل این استان نبوده بلکه در عمده شهر‌های کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این زمینه باید مشکلات روستا‌ها رفع و با راه اندازی کارخانه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت شغلی برای مردم از رشد حاشیه نشینی جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه با تاکید بر اینکه گام‌های اساسی برای توسعه استان باید برداشته شود، افزود: باید با کمک مردم و شما مسوولان استان کار‌هایی متفاوت از گذشته انجام شود.

وی گفت: مسایل و مشکلات ایلام ضمن اینکه به اعتبار نیاز دارد، ولی در راس آن‌ها نیازمند مدیریت موفق است.

وی ادامه داد: مدبران باید برای رفع مشکلات فعالیت متفاوتی داشته باشند چراکه برخی کار‌ها پیچیده نبوده و بجای بودجه و اعتبار نیازمند مدیریت توانمند است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کار در دولت کنونی کار جهادی و متفاوت می‌طلبدف افزود: اقتضای امروز کشور کار جهادی است تا مشکلات رفع شوند.

وی به سامانه گرمسیری اشاره کرد و گفت: عدم تحقق این طرح موجب خسارت می‌شود بطوریکه وقتی یک طرح عمرانی تعدیل می‌خورد موجب خسارت خواهد شد.

وی بیان کرد: دولت به مقوله فرهنگ و هنر توجه ویژه دارد و اقدام‌هایی نیز در این زمینه انجام داده و در دست اقدام دارد.

رئیس جمهور همچنین با ذکر اینکه انتخاب مسوولان و مدیران استانی نیست، افزود: استان‌های غرب کشور از جمله ایلام دارای چهره‌های فرهیخته و صاحب نظری بوده و از ظرفیت نخبگان استفاده می‌شود و مهمترین اصل در انتصابات توجه به نیرو‌های کارآمد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه دوم مهر در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در استان ایلام است.

رئیس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است. برچسب ها: ایلام ، رئیس جمهور ، سفر استانی ، سید ابراهیم رئیسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ایلام رئیس جمهور سفر استانی سید ابراهیم رئیسی استان ایلام رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آیین پیکر‌های مطهر این دو شهید والامقام از میدان آل یاسین تشییع و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد. 

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به شهادت رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد