Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@09:48:43 GMT

بلاژویچ: مردم ایران دعا کنند، بیماری سختی دارم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۴۶۷۹

بلاژویچ: مردم ایران دعا کنند، بیماری سختی دارم

آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ که ناباورانه و با شگفتی در سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت، دوسال بعد و پس از شکست ایران در جام ملت‌های لبنان ۲۰۰۰ به عنوان سرمربی به تیم ملی ایران ملحق شد تا هدایت بازیکنان فوتبال ایران را برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده بگیرد. بلاژویچ دوران پرفراز و نشیبی در فوتبال ایران داشت و شاید بشود گفت با وجود نمایش‌های خوب تیم ملی و نسل فوق العاده‌ای که در اختیار داشت با بی تدبیری و البته کارشکنی برخی از رسانه‌های پر طرفدار آن روزها موفق نشد با ایران به جام جهانی صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاژویچ با وجود درخواست فدراسیون و در شرایطی که حتی پس از حذف ایران از جام جهانی در اوج محبوبیت قرار داشت حاضر به ادامه کار در ایران نشد و این شغل را به نوعی به دستیارش، برانکو ایوانکوویچ پاس داد که او در این سمت دوران تازه‌ای را برای خود و تیم ملی رقم زد و چهار سال بعد ایران در جام جهانی حاضر بود.

چیرو که یک مربی محبوب و یک مفسر تلویزیونی است و در یکی، دو روز گذشته در یک محفل فرهنگی نیز دیده شده است.

روایت پرویز اسماعیلی سفیر ایران کرواسی از دیدارش با میروسلاو بلاژویچ چنین است : در حاشیه رونمایی از کتاب مرحوم «سلیم شابیچ» شخصیت بزرگ جامعه اسلامی کرواسی و بنیانگذار مرکز اسلامی زاگرب؛ میروسلاو بلاژویچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال را دیدم که گوشه‌ای نشسته است. به سراغ «چیرو» رفتم که چهره‌ ای مورد احترام و محبوب در میان مردم کرواسی است. از نام نیک او در ایران گفتم و اینکه پیگیر عیادتش بوده‌ام.

گفت می‌داند و تشکر کرد و با محبت زایدالوصفی افزود: من هم خودم را ایرانی می‌دانم، عاشق ایرانم. بهترین هدیه برایم بود که شما را دیدم، چون یاد ایران افتادم و حتما بهتر می شوم. سلام مرا به "بهترین مردم دنیا" برسانید. بیماری سختی دارم. بگویید مرا دعا کنند. بلاژویچ برای تیم ملی فوتبال هم آرزوی موفقیت کرد.‌

او علیرغم ۸۶ سال سن و بیماری، بسیار شاداب و فعال است و از جمله مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ را در تلویزیون کرواسی به عنوان کارشناس تحلیل کرد.

منبع: ورزش سه

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میروسلاو بلاژویچ تیم ملی کرواسی فوتبال جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • احمدعباسی: برای سختی‌هایی که کشیدم گریه کردم
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی