Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پرتغال در دیدار با همتای ایرانی با بیان این‌که پرتغال به دنبال گسترش روابط با ایران است، بر حمایت کشورش از برجام تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز جمعه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال در خصوص روابط و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه پرتغال در این دیدار با تأکید بر حمایت کشورش از سیاست چندجانبه و اصولی بین‌الملل و مخالفت با یکجانبه‌گرایی و قانون‌شکنی، گفت حمایت لیسبون از برجام نیز ناشی از همین منطق است.

وی با بیان این‌که سیاست خارجی کشور نباید صرفا بر اساس منافع کوتاه‌مدت یا موضوعات ژئوپلتیکی باشد، گفت تهدیدات و منافع جمعی جهانی نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

سانتوس سیلوا همچنین با تأکید بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن روابط عادی تجاری و مردمی بین کشورها، گفت پرتغال به دنبال گسترش روابط با ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار سابقه ۵۰۰ ساله روابط دو کشور را سرمایه مهمی برای روابط دوستانه ایران و پرتغال توصیف کرده و پرتغال را هم از حیث جایگاه در اتحادیه اروپا و هم از منظر موقعیت ژئوپلتیک دارای اهمیت دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری جلسه مجازی اخیر کمیته مشترک سیاسی در سطح معاونان سیاسی دو وزارتخانه، این نشست را مبنای تحرکات بیشتر در روابط خواند و خواهان تداوم این روند شد.

وزیر امور خارجه همچنین جهت گسترش همکاری‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته اعلام آمادگی کرده و تصریح کرد که ضروری است با اراده سیاسی دو طرف، تفاهم‌ها و توافقات مورد مذاکره طرفین، نهایی شود.

امیرعبداللهیان همچنین همکاری‌های علمی و دانشگاهی را یکی از ابعاد مهم در روابط دو طرف خواند که می‌توان آن را بیش از پیش گسترش داد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان سازمان ملل پرتغال وزیر خارجه پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی