Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:31:05 GMT

مرکز صلح و دوستی ادیان الهی بنا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۰۲۳

مرکز صلح و دوستی ادیان الهی بنا می‌شود

به کزارش شامگاه جمعه مرکز خبر حوزه، سونگولاشویلی اسقف اعظم گرجستان، با سفر به شهر مقدس قم و حضور در منزل آیت الله یدالله دوزدوزانی تبریزی از اساتید حوزه علمیه قم، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: سفر این اسقف با هدف تقریب ادیان ابراهیمی و مشورت صورت گرفته است، اسقف سونگولاشویلی در این دیدار با بیان فعالیت های خود در جامعه مسیحیت و در کشور گرجستان، به تلاش خود در ایجاد مرکزی در تفلیس، که در کنار کلیسا، مسجد و کنیسه ای را برای برابری، صمیمیت و دوستی بین ادیان ابراهیمی، ایجاد کند، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسقف سونگولاشویلی، در ابتدا، بابت این دیدار و سخنان محبت آمیز و متواضعانه آیت الله دوزدوزانی تشکر و قدردانی کرد و با بیان جریانات تاریخی و اجتماعی که بین مسلمانان و مسیحیان وجود دارد از تلاش عده ای برای ایجاد اختلاف بین آنها نام برد و بیان کرد که با توجه به اینکه در آن منطقه بیشترین جمعیت ازآن مسیحیت و اسلام است، لازم است دوستی و مراوده بین این دو دین بزرگ باشد.

وی بیان داشت: ما تلاش می کنیم یک دوستی با صلح و صمیمیت بین خود و برادران دینی مسلمان ایجاد کنیم و این را نیز به دیگران توصیه می کنیم.

اسقف اعظم گرجستان، با بیان عذر خواهی، بابت ظلم هایی که از طرف بعضی مسیحیان به مسلمانان می شود، عنوان داشت: از زمانی که در آن منطقه مسلمانان را به بهانه نداشتن صلیب آزار می دادند، دیگر صلیب نمی آویزند و با این حرکت جلو این آزار و اذیت از مسلمانان گرفته شده است.

اسقف سونگولاشویلی، بیان داشت: تمام سعی و تلاش را خواهد کرد تا مرکز صلح و دوستی برای ادیان الهی بنا کند، اگر چه نتواند این ایده را تمام و کمال جلو ببرد، اما تمام تلاش خود را خواهد کرد.

آیت الله دوزدوزانی نیز در این دیدار، ضمن تشکر و تحسین اقدامات اسقف سونگولاشویلی، گفت: ما برای این ایده شما ارزش قائل هستیم، چرا که  با شما اشتراکاتی داریم و نباید کاری کنیم که با یکدیگر دچار اختلاف شویم و مسیحیان در مقابل مسلمانان بایستند. کما اینکه قرآن نیز یک راه ارتباط و آشتی با شرط و شروطی برای صلح بین ادیان الهی قائل است و سفارش به آن کرده است.

استاد حوزه علمیه ابراز امیدواری کرد  که اسقف اعظم گرجستان در راستای نیت و قدمی که برداشته به نتیجه برسد افزود: عاقبت با افرادی است که پشتکار داشته باشند و قرآن در این باره توصیه کرده است که انسان با تلاشش نتیجه خواهد گرفت.بنابراین در این راه نباید خسته شد و با صلابت این راه را بایست طی کرد و نتیجه خواهید دید.

دوزدوزانی تبریزی گفت:  سفارش می کنم که اول، خدا را در همه امور در نظر بگیرید، دوم آنکه به هدفتان معتقد باشید و ایمان داشته باشید که قرآن به این توصیه کرده است، سوم آنکه صبور باشید و در گرفتن نتیجه عجله نداشته باشید، چرا که این کار ممکن است بعد از سال ها و شاید قرن ها نتیجه بخش باشد و باید در این راه استقامت کنید./

برچسب‌ها حوزه علميه قم قرآن مسیحیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم قرآن حوزه علميه قم قرآن مسیحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان