Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه در کنفرانسی خبری در واکنش به اظهارنظر اخیر «ملا نورالدین ترابی» رهبر طالبان در گفتگویش با خبرگزاری آسوشیتدپرس، ضمن محکوم کردن طرح طالبان برای اجرای مجدد احکام اعدام و قطع عضو در افغانستان گفت که این مجازات‌ها «شواهد روشن و فاحشی از نقض حقوق بشر بشمار می‌روند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن در کنار جامعه بین الملل قاطعانه عاملان این نقض [حقوق بشر] را مسئول و پاسخگو می‌داند.

پرایس در ادامه افزود: «ما از نزدیک همه چیز را تحت نظر داریم. و نه تنها به اعلان‌هایی که می‌شود گوش می‌دهیم بلکه عملکرد طالبان را از نزدیک تحت نظر داریم».

این در حالی است که مقامات واشنگتن پیش از این گفته‌اند که هرگونه شناسایی رسمی دولت جدید طالبان در کابل، که ماه آگوست جایگزین دولت اشرف غنی رئیس جمهور مستعفی و فراری افغانستان شد، منوط به رعایت موازین حقوق بشر خواهد بود.

کد خبر 5312599

منبع: مهر

کلیدواژه: مجازات اعدام قطع عضو طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا ند پرایس ایالات متحده امریکا افغانستان روسیه طالبان ایران فلسطین رژیم صهیونیستی انگلیس فرانسه سوریه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق آکوس طالبان افغانستان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر سالم‌سازی فضاهای مجازی اظهار کرد: در این راستا باید تولید و توزیع محتوا به صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان در دستور کار باشد.

وی به تدوین منشور رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک با هدف رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان و دعوت فعالان فضای مجازی نسبت به اجرای آن رونمایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با دعوت دستگاه‌های فرهنگی برای احصا و اعلام برنامه‌های شاخص خود در سال‌جاری، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود باید به صورت متمرکز و با همکاری هم اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

قاسمیان اجرای برنامه‌های فرهنگی را با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همه دانست و بیان کرد: توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیر گذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی اعم از مجازی و مکتوب لازم است.

وی با بیان اینکه تقویت هویت ایرانی اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی باید مشارکت داشته باشند.

کد خبر 6092194

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد