Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، برای کشف این‌که آیا این واکسن‌های خوراکی یا اسپری بینی به‌اندازه واکسن‌های تزریقی مؤثر هستند، تحقیقات بیشتری لازم است. سه واکسن COVID ۱۹ مجاز در ایالات متحده ممکن است به کنترل همه‌گیر شدن COVID ۱۹ در آینده نزدیک کمک کنند. 

اگرچه این واکسن‌ها که توسط Pfizer- BioNTech، Johnson &Johnson و Moderna منتشر شده‌اند، مؤثر هستند، اما با چالش‌هایی نیز روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این‌ها نیاز به تزریق دارند که باعث می‌شود افراد مبتلا به فوبیای سوزنی در تزریق دچار تردید شوند. 

علاوه بر این، عوارض جانبی از جمله احساس تب، علائم مانند آنفولانزا و درد بازو در هر سه واکسن شایع است.  تزریق واکسن Johnson &Johnson در حالی متوقف شده است که مقامات در مورد لخته شدن خون بسیار نادر که ممکن است با واکسن مرتبط باشد، تحقیق می‌کنند. 

محققان در تلاش‌اند تا روند واکسیناسیون را ساده و سریع‌تر انجام دهند و نسل بعدی واکسن COVID ۱۹ را به‌صورت قرص و اسپری بینی را تولید کنند. این واکسن‌های نسل بعدی ممکن است ریشه‌کن کردن ویروس کرونا را از جهان آسان‌تر کنند.

آنچه تاکنون درباره نسل بعدی واکسن COVID ۱۹ می‌دانیم:

 جاوید صدیقی، بنیان‌گذار و مدیر ارشد پزشکی در TeleMed۲U گفت: "در این زمان که واکسن‌های SARS CoV ۲ قابل تزریق هستند. چندین تولیدکننده واکسن تولید اولیه اسپری واکسن بینی را آغاز کرده‌اند.

 ” وی گفت: "واکسن اسپری بینی می‌تواند به‌محض آغاز سال ۲۰۲۲ در دسترس باشد، اما می‌تواند از لحاظ تأثیر بالینی و اثربخشی واکسن در آزمایش‌های بالینی بسیار متغیر باشد. " صدیقی اضافه کرد که پیش‌بینی می‌شود نسل‌های بعدی واکسن شامل فعالیتی در برابر انواع ویروس باشند. 

طبق FasterCures، مرکز مؤسسه Milken که در حال حاضر تولید واکسن COVID ۱۹ را پیگیری می‌کند، پنج شرکت در حال تولید واکسن‌های خوراکی هستند. دو تا از این شرکت‌ها به آزمایش‌های بالینی مرحله ۱ منتقل شده‌اند. از ۱۳ شرکتی که روی واکسن اسپری بینی کار می‌کنند، ۵ شرکت در آزمایش‌های بالینی اولیه قرار دارند. 

دکتر ویلیام شافن، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه وندر بیلت و مدیر پزشکی بنیاد ملی بیماری‌های عفونی گفت: "هیجان‌انگیز است که در این نوآوری، دانشمندان، دولت و دانشگاه برای بهبود آنچه در دست ماست تلاش می‌کنند. "وی گفت: "آنچه از واکسن‌های فعلی می‌دانیم این است که کدام قسمت از ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی مهم است. " 

واکسن‌های اصلی COVID ۱۹ چگونه کار می‌کنند؟

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها CDC واکسن‌های COVID ۱۹ موجود، با تهیه لنفوسیت‌های "T خاطره" و لنفوسیت‌های B به بدن ما در ایجاد ایمنی کمک می‌کند. این گلبول‌های سفید خون اگر در آینده وارد بدن شما شوند به یاد می‌آورند که چگونه باید با ویروس کرونا مبارزه کنند.

در حال حاضر، سه واکسن COVID ۱۹ در ایالات متحده مجاز است، اگرچه واکسن  Johnson& Johnson به طور موقت متوقف شده است زیرا احتمالاً باعث ایجاد لخته خون نادر در درصد بسیار کمی از جمعیت می‌شود. یکی دیگر از واکسن‌ها، واکسن mRNA است. این واکسن حاوی ماده‌ای از ویروس است که به سلول‌های ما دستور می‌دهد پروتئینی برای ویروس کرونا تشکیل دهند تا در آینده با آن مقابله کند.

 واکسن دیگر واکسن مشتمل پروتئین است. این واکسن به‌جای کل میکروب شامل پروتئین‌های بی‌خطر ویروس است. بدن پس از واکسیناسیون پروتئین را تشخیص می‌دهد و نحوه مبارزه با آن را به‌خاطر می‌آورد. نوع سوم واکسن‌ها، واکسن ناقل است. این واکسن شامل یک نسخه اصلاح شده از یک ویروس دیگر است. درون پوسته ویروس اصلاح شده ماده‌ای از ویروس کرونا وجود دارد. 

هنگامی‌که ناقل ویروسی در سلول قرار گرفت، سلول‌ها پروتئینی تولید می‌کنند و سپس آن را کپی می‌کنند که بدن ما را وادار به ساختن لنفوسیت‌های T و B می‌کند. این لنفوسیت‌ها می‌توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

چگونه قرص یا اسپری بینی می‌تواند از شما را در برابر COVID ۱۹ محافظت کند:

ImmunityBio، یکی از شرکت‌هایی که در حال تولید نسخه‌های دیگر واکسن COVID ۱۹ از جمله یک کپسول و یک قرص قابل‌حل است، توسط FDA مجاز شده است تا آزمایش بالینی فاز ۱ را گسترش دهد. 

سه واکسن تزریقی Pfizer BioNTech، Moderna و Johnson & Johnson سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کنند تا آنتی‌بادی‌هایی تولید کند که با پروتئین اسپایک ویروس کرونا مبارزه می‌کند. واکسن ImmunityBio، هم پروتئین اسپایک خارجی مستعد جهش و هم پروتئین داخلی باثبات‌تری را هدف قرار می‌دهد که آنتی‌بادی‌ها، سلول‌های B خاطره و سلول‌های T را در برابر ویروس کرونا فعال می‌کند.  هدف، ایجاد محافظت طولانی‌مدت و همچنین محافظت در برابر انواع مختلف ویروس است. 

Altimmune شرکت دیگری است که روی واکسن نسل بعدی کار می‌کند. این واکسن از نوع اسپری بینی خواهد بود.  در این روش که واکسن در بینی جذب می‌شود برای تولید پاسخ ایمنی در نقطه‌ای از ورود ویروس به بدن طراحی شده است که باعث ایجاد ایمنی مخاط در حفره بینی می‌شود.  واکسن اسپری بینی که AdCOVID نامیده می‌شود، شامل پاسخ آنتی‌بادی و سلول T است و برای تحریک پاسخ ایمنی در حفره بینی طراحی شده است. 

واکسن‌های نسل بعدی COVID ۱۹ چه هستند؟

در این مرحله خیلی زود است که بدانیم آیا این واکسن‌ها به‌اندازه دور اول واکسن‌های تزریقی مؤثر هستند یا خیر. اما موارد گذشته نشان داده است که از یک واکسن تزریقی اصلی نسخه‌های خوراکی نیز تولید شده است. در سال ۱۹۵۳ واکسن فلج اطفال به‌عنوان تزریقی معرفی شد. نه سال بعد نسخه خوراکی ایجاد شد که اساساً ویروس فلج اطفال را از کره زمین پاک کرد. 

 

شفنر گفت: " ما در آستانه حذف [فلج اطفال] از جهان هستیم. ما با واکسن خوراکی علیه روتاویروس کار مشابهی انجام می‌دهیم. ما واکسن آنفولانزای بینی داشتیم، اگرچه این فراز و نشیب‌هایی داشت" او اضافه کرد: "راه همواری در پیش نداریم، اما نمونه‌های قبلی وجود دارد. "

واکسن‌های جدیدی که به‌راحتی تجویز می‌شوند و انواع ویروس‌ها را هدف قرار می‌دهند می‌توانند به معنی ازبین‌بردن ویروس کرونا باشند، یا حداقل روش ساده‌تری برای جلوگیری از عفونت یا کاهش اثرات آن باشند. وی گفت: "اگر بتوانیم واکسن‌ها را با اسپری بینی مؤثر یا قرص به بدن وارد کنید، می‌توانیم خیلی سریع واکسن‌ها را با خیال راحت به تعداد زیادی از افراد برسانیم و برای تزریق نیز نیازی به افراد آموزش‌دیده نخواهیم داشت. همه مسائل استفاده ایمن از سوزن و سرنگ از بین می‌رود. "امکان نگهداری واکسن در دمای اتاق نیز تجویز آن را بسیار آسان می‌کند.

پربیننده ترین علت اصلی ابتلا به آلزایمر کشف شد فایزرهای وارداتی به چه کسانی می‌ رسد؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۱) با کرونا جدید R.1 ژاپنی آشنا شوید تمام خدمات از ۲هفته دیگر فقط با کارت واکسن ارائه می شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ها ویروس کرونا واکسن COVID ۱۹ بعدی واکسن اسپری بینی لنفوسیت ها سه واکسن نسل بعدی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری گفت: یک شرکت چینی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تهیه ماشین آلات کشاورزی و راه اندازی خط تولید این تجهیزات با هدف افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سرمایه گذاری خواهد کرد    سید عباس حسینی افزود: این شرکت در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی را از چین وارد می‌کندشد و در گام‌های بعدی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران راه اندازی خواهد شد   او با بیان این این سرمایه گذاری در راستای تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار پارسال از مازندران به چین صادر شده و بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرده است. مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: همکاری مازندران و شرکت‌های چینی چند بعدی است و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استان‌های چین نیز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس