Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:04:47 GMT

زنگ پایان ۱۹ ماه انتظار دانش‌آموزان در کردستان

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۹۲۴

زنگ پایان ۱۹ ماه انتظار دانش‌آموزان در کردستان

به گزارش ایرنا، از درب ورودی حیاط مدرسه که وارد شدم تعدادی دانش آموز با لباس فرم رنگی و البته با ماسک و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی به مهمانان با صدای بلند سلام و خوش آمدگویی می کردند.

وارد حیاط که شدم از این همه شور و و شوق دانش آموزان و خنده‌های از ته دلشان به شوق آمدم تعدادی از آنان بر روی صندلی‌های یک درمیان و با فاصله قرار گرفته بودند اما از همان فاصله هم  با هم صحبت کرده و هربار با اعتراض معلمان خنده هایشان را قطع می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی دیگر نیز به عنوان گارد پرچم و گروه سرود با لباس‌های مخصوص گوشه ای از حیاط مدرسه ایستاده بودند و منتظر شروع برنامه بودند و گاهگاهی دور از چشم معلمانشان با هم  پچ پچ می کردند.

در این میان با چند نفر از دانش اموزان صحبت کردم به اندازه ای از باز شدن مدرسه خوشحال بودند که وقتی صحبت می کردند آنقدر هیجان داشتند که قابل وصف نیست.

دعای هرشبم بازگشایی مدارس و دیدن دوباره دوستانم بود

هلیا رحیمی نیا دانش آموز پایه نهم مدرسه شهید نامدار مرادی می گوید: نمی توانم خوشحالی ام از بازگشایی مدارس را با زبان بیان کنم در تمام این مدت تعطیلی دعای هر روز و شبم این بود که دوباره مثل گذشته سرکلاس های درس و کنار دوستانم قرار بگیرم.

وی با بیان اینکه در این شرایط که تعداد زیادی از جامعه و همچنین معلمان واکسینه شده اند نه خودم و نه خانواده ام هیچ ترسی از بازگشایی مدارس نداریم اظهار داشت: وقتی پروتکل های بهداشتی رعایت شود  به نظرم می توانیم بدون هیچ مشکلی  در مدرسه حضور پیدا کنیم.

این دانش آموز کردستانی یادآور شد: در این مدت که کلاس ها آنلایم بود من خودم به شخصه خیلی در درس هایم افت کردم و قطعا هیچ آموزشض جای آموزش حضوری را نمی گیرد چون همیشه این استرس را داشتیم که وسط درس یا امتحان اینترنت قطع نشود.

وی اضافه کرد: در این مدت به شدت دلم برای کلاس های حضوری و دوستانم تنگ شده بود و امروز خیلی خوشحالم و امیدوارم که امسال روند ۲ سال گذشته تکرار نشود و بتوانیم در مدرسه حضور پیدا کنیم.

این دانش آموز کردستانی همچنین در مورد واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: به محض اینکه اعلام وشد که دانش آموزان در سن من نیز واکیسنه شوند بدون هیچ درنگی استقبال کرده و حتما واکسن خود را تزریق خواهم کرد.

درسا مشهدی بابایی نیز که به دوستش چسپیده و با خوشحالی می گوید، چقدر دلم برایت تنگ شده بود نیز در جواب سوالم که می پرسم خیلی خوشحالی که مدرسه بازشده می گوید: مگر مشخص نیست چقدر خوشحالم و بازهم به دوسشت نگاه می کند.

وی نیز می گوید: به نظر من فضای مجازی اصلا نمی تواند جایگزین حضور در مدرسه باشد البته در آن شرایط خوب ود و مجبور بودیم اما الان که معلکمان واکیسنه شده اند و قرار است دانش آموزان نیز واکیسنه شوند  و می توانیم بازهم کنار دوستانمان و در مدرسه باشیم خیلی خوب است و امدیوارم تداوم داشته باشد.

در حین صحبت با دانش آموزان بودم که صدای مجری برنامه بلند شد و مراسم نمادین بازگشایی مدارس و پایان ۱۹ ماه انتظار با حضور جمع زیادی از مسوولان استانی و کشوری در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج َآغاز شد.

پس از خیر مقدم گویی مجری برنامه و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان و کادر آموزشی و البته پس از قرائت قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی سخنرانی سخنرانان شروع شد.

نماینده ولی موضوع مدرسه کسب علم است 

فقیه در کردستان یکی از سخنرانان مراسم بود که به جایگاه دعوت شد، ویبا تبریک آغاز سال تحصیلی از دانش اموزان خواست شادابی و طراوت را مدنظر قرار داده و از فرصتی که در اختیار دارند نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه موضوع مدرسه کسب علم، دانش و آگاهی است، اگفت: در این زمینه معلمان و مربیان نیز باید تلاش کنند خود را علوم روز مجهز کرده و همواره در حال فراگیری باشند و دانش اموزان را نیز از این علوم بهره مند سازند.

وی از دانش‌ آموزان خواست به طراوت و شادابی خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت داده و تلاش کنند هر کاری که مشروع باشد و شدابی ایجاد کند را انجام داده و با همین طراوت شادبی به فراگیری علم و دانش بپردازند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه معنویت و توجه به دین، عبادت، خویشتن داری و تقوا را نیز باید مورد توجه دانش آموزان و معلمان باشد، گفت: این مساله که انسان حس کشور دوستی کند و برسااس ارزش های دنی به مسائل کشور توجه کند زمینه ساز پیشرفت و توسعه خواهد شد.

خانواده ها همکاری لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در این ۱۹ ماه گذشته مدارس تعطیل و نیمه تعطیل بوده آسیب هایی از لحاظ مختلف به دانش آموزان وارد شده است و امروز رویکرد جهانی و همجنین رویکرد مسوولان کشور بر بازگشایی مدارس و اموزش حضوری است.

رشید قربانی افزود: مطالعات بین المللی هم که انجام شده نشان داده است که  با استفاده از فضای مجازی حداکثر ۵۰درصد اموزش یادگیری محقق نمی شود و  رشد اجتماعی و فرهنگی که در تعامل با معلمان یا سایر دانش‌آموزان اتفاق می افتد نیز در این شرایط صفر است.

وی یادآور شد: درحال حاضر دانش آموزان ۲۰درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و براساس آمار اعلام شده کمتر از ۲۰درصد این تعداد با آسیب های ناشی از کرونا مواجه شدند لذا نگرانی زیادی در این زمینه وجود ندارد چون امسال اکثر معلمان واکسینه شده  و واکسیناسون دانش اموزان نیز بزودی انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد:  قطعا دغدغه و نگرانی وجود دارد اما مثل گدشته نیست وبستر تا حدود زیادی فراهم است  و امسال و برای باز بودن مدارس و نحوه آموزش حضوری تصمیم گیری به شورای مدارس داده  شده مگر در شرایط خاص  و اضطراری مسوولان ورود پیدا کنند.

وی از خانواده ها خواست در زمینه حضور دانش آموزان در کلاس درس البته براساس مقتضیات و تصمیماتی که گرفته می شود با ما همکاری داشته و آموزش و پرورش و کادر مدرسه را تنها نگذارند.

در ادامه این مراسم و پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط مسوولان، دانش آموزان وارد کلاس های درس شدند و سال تحصیلی جدید در سایه کرونا رسما در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی کردستان آغاز شد.

برچسب‌ها مدارس کردستان سنندج جمهوری اسلامی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان سنندج مدارس کردستان سنندج جمهوری اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش اموزان سال تحصیلی دانش آموز کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا

قانونگذاران ایالت تنسی لایحه صدور مجوز برای حمل سلاح توسط معلمان در مدارس را تصویب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان ایالت تنسی با 68 رای موافق در برابر 28 رای مخالف لایحه صدور مجوز برای حمل سلاح مخفی توسط معلمان در مدارس را تصویب کرد. سنای ایالتی نیز اوایل ماه جاری این لایحه را تصویب کرده بود.

براساس این گزارش، ایالت تنسی از تیراندازی سال گذشته در مدرسه نشویل در این ایالت که منجر به کشته شدن 3 دانش آموز شده بود، بحث ها درباره این لایحه را آغاز کرده بود. اما برخی دموکرات های این مجلس، اعتراضاتی را در داخل مجلس علیه این طرح به راه انداختند که منجر به توقف مرحله‌ای بررسی این لایحه از سال گذشته تاکنون شده بودند.

این در حالی است که جمهوری خواهان و بسیاری دیگر از محافظه کاران اغلب خواستار مسلح شدن معلمان در پاسخ به تیراندازی های متعدد در مدارس سراسر کشور طی 25 سال گذشته شده‌اند. حامیان این لایحه بر این باورند که معلمان مسلح از تیراندازی در مدرسه جلوگیری می کنند اما مخالفان معتقدند وجود اسلحه در مدرس احتمالا تنها منجر به وقوع تیراندازی های تصادفی هولناک می شود.

مرکز قانونی گیفورد که یک گروه ایمنی مربوط به سلاح است، اعلام کرد حدود نیمی از ایالت های آمریکا به معلمان و یا دیگر کارکنان مدرسه اجازه داده اند تا در محیط مدرسه سلاح حمل کنند.

براساس لایحه تصویب شده در این باره در ایالت تنسی، هر فردی که می خواهد در مدرسه یک سلاح مخفی حمل کند، باید دستکم 40 ساعت آموزشی را به عنوان پلیس مدرسه گذرانده باشند. هزینه آموزش به همراه اسلحه باید توسط خود معلم پرداخت شود.

همچنین براساس این لایحه، هویت معلم یا کارکنانی که اسلحه حمل می کنند، فاش نخواهد شد مدیران مدارس نیز باید معلمی را که می خواهد سلاح حمل کند، تایید کرده و ماموران محلی اجرای قانون نیز باید از هویت حاملان سلاح اطلاع داشته باشند.

این در حالی است که دادگاه عالی آمریکا در مورد کنترل قوانین مربوط به نوعی سلاح دست ساز موسوم به «اسلحه ارواح» تصمیم گیری می کند.در حالی که دولت جو بایدن با افزایش چشمگیر استفاده از این سلاح های غیر قابل ردیابی در جرایم سراسر کشور مبارزه می کند.

سلاح های ارواح نوعی سلاح های دست ساز هستند که افراد می توانند کیت آن را خریداری کرده و به راحتی در مدت زمان کوتاهی با وصل کردن قطعات مختلف آن در کنار هم، سلاحی مرگبار و بدون سریال ساخت و غیر قابل ردیابی بسازند.

بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است. بسیاری از این جرایم با این نوع سلاح ها انجام شده است.

گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌های جمعی در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردمی شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.

در سال‌های اخیر، گروه‌های لابی ضد اسلحه البته در آمریکا نفوذ پیدا کرده‌اند، اما در راس سیاست، به دلیل توازن قوا در سنا و محدودیت‌های سیستمی، هنوز کار چندانی انجام نشده است. بنابراین جمهوری خواهان همچنان در کنار صاحبان اسلحه هستند و دموکرات ها با پروژه های خود به جایی نمی رسند. برخی می گویند، بایدن به سادگی می تواند دستورات اجرایی صادر کند، یا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند و با توجه به تلفات خشونت با سلاح، اقدامات متقابل را انجام دهد. با این حال، در هر دو مورد، لغو این امر آسان خواهد بود و تا انتخابات بعدی هم تنها چند ماه دیگر باقی مانده است.

انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) یکی از قدرتمندترین سازمان های غیرنظامی در این کشور است که منافع صاحبان اسلحه و کسانی را که آن را ضروری می دانند هدایت می کند.

این انجمن ممکن است در سال‌های اخیر بخشی از نفوذ خود را از دست داده باشد و دیگر به اندازه سال 2016 که حدود 54 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کرد قدرت مالی نداشته باشند. اما لابی اسلحه و حامیان آن پس از آن هم حدود 33 میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرمایه گذاری کردند. یکی از اهداف اصلی آن ها جلوگیری از قوانین سختگیرانه علیه صاحبان اسلحه است.

در این شرایط، دموکرات های حاکم به ویژه طرفدار قوانین سخت گیرانه حمل اسلحه هستند، در حالی که جمهوری خواهان مخالف آن هستند. اما اکثریت نمایندگان سیاسی آمریکا علیه کشیدن دیوار قانونگذاری در مجلس سنای ایالات متحده در برابر این مسئله هستند. برای اجرای چنین پروژه ای اکثریت 60 درصدی در کنگره لازم است که وجود ندارد.

2 کشته و 6 زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکازخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند