Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، متن کامل پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شرح زیر است:

(((بِسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»

(خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)
 
دفاع مقدس تبلور ایستادگی شیرمردان و دلیر زنانی است که در مقابل اهریمن متجاوز ایستادند و عاشقانه تمام هستی خود را فدای حفظ اسلام‏، استقلال و عزت یک امت کردند.
 
هفته دفاع مقدس یادآور سال‌ هایی‌ است که شریف ‌ترین مردمان تاریخ بشریت به ظواهر دنیوی پشت کردند و فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی را برای آیندگان به میراث گذاشتند. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ ها و ایثارگری‌ های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ ها و مسائل دیگر را تحت‌ الشعاع خود قرار داده است.
 
هرساله تقارن این هفته با آغاز سال تحصیلی که رستاخیز اندیشه و خرد است‏، توجه همه ما را بر این امر معطوف می‌ دارد که رشد و سعادت یک ملت از رهگذر آگاهی میسر می‌ شود و در دانشگاه است که امثال شهیدان گرانقدری همچون مصطفی چمران‏، حسین علم ‌الهدی‏ و احمدرضا احدی، تربیت می ‌شوند و آن زمان که دانشگاه در مسیر رشد و خردورزی گام برمی ‌دارد‏، به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی «کارخانه انسان ‌ساز» می ‌شود.
 
قریب ۲۰ ماه است که از خانه دوم خود به جهت رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و تلاش برای مقابله با ویروس کرونا دور هستید و بیشتر به صورت مجازی با اساتید و دیگر دانشجویان در ارتباط هستید.
 
حال که به مدد حق‌ تعالی و با تلاش‌ های دولتمردان و پرسنل خدوم و فداکار بهداشتی و درمانی کشور بخش زیادی از دانشجویان بحمدالله واکسینه شده ‌اند، امکان حضور دوباره شما در دانشگاه‌ها در حال فراهم شدن است.
 
در ماه‌ های گذشته دانشجویان و دستیاران رشته های علوم پزشکی در کنار پرسنل جهادگر در مراکز بهداشتی و درمانی کشور حضوری شبانه‌ روزی داشته و با جانفشانی ‌های رشک‌ برانگیز در حال تلاشند تا آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور کمتر شده و مردم عزیزمان هرچه زودتر از زیر بار فشار این ویروس منحوس رهایی یابند.
 
به عنوان یکی از اعضای خانواده علوم پزشکی کشور، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌ ها و مصائب مدافعان سلامت کشور، هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و بر روح بلند همه شهدای گرانقدر سرزمینمان از «دفاع مقدس» تا «دفاع از حریم سلامت» درود فرستاده و امیدوارم دانشجویان عزیزمان هر چه زودتر در «سنگر علم و معرفت» حضور یافته و زمینه‌ ساز فرهنگ مقدسّی باشند که طریق اتّصال به ملکوت را هموار می‌ کند.)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت آموزش عالی دانشگاه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • وزیر کشور وارد مشهد شد