Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان به لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی اشاره کرد و گفت: رشته‌های فنی و مهارتی در استان لرستان تقویت شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی امروز در مراسم نواختن زنگ مدرسه که در دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد برگزار شد اظهارداشت: آغاز مهرماه برای همه افراد، روزهایی خاطره انگیز است به طوری که هر انسانی در طول زندگی ایامی دارد که کل زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یکی از آن روزها نیز روز اول مهر است که آینده افراد از همین روز و از چگونی رفتار در این روز شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کامل‌ترین تعبیر برای معلم را امام خمینی (ره) مطرح کردند مبنی بر اینکه معلمی کار انبیاء است افزود: این نهال‌ها در آینده به درختان تنومند و پرثمری تبدیل می‌شوند و معلم با رفتار خود نقش مهمی در آینده دانش‌آموزان دارد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه همه باید در جهت حمایت از آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان تلاش کنند عنوان کرد: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان به سرانجام برسند و آینده درخشانی را بسازند.

کلاس اولی‌ها باید هفته‌ای یک روز به مدرسه بروندمدرسه تلویزیونی با اپلیکیشن "هفت" تعاملی می‌شود/ بازی‌های ساده‌سازِ آموزش خواهیم داشت/ آغاز کار از شنبه 3 مهراجرای طرح مدرسه سبز پسماند در مدارس منتخب مناطق 22 گانه تهران

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با توسعه فضای مجازی بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که در این سال‌ها در آموزش و پرورش انجام شد، توسعه فضای مجازی بود و با توجه به این روزهای کرونایی با افزایش پهنای باند اینترنت، دانش‌آموزان استان توانستند آموزش‌های درسی را فرا بگیرند.

خادمی گفت: در پی شیوع  ویروس کرونا بسیاری از مدارس به اینترنت وصل شدند اما هنوز هم مدارسی وجود دارند که اینترنت ندارند و از راه‌های دیگری آموزش‌های درسی را می‌آموزند.

وی خاطرنشان کررد: طی چهار سال اخیر هزار و 480 کلاس درس و 730 مدرسه برای حضور دانش‌آموزان لرستانی مهیا و نوسازی شد همچنین با تلاش‌های انجام شده سطح سواد در استان لرستان 2 درصد افزایش یافته است.

استاندار لرستان به لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که 70 درصد کنکوری‌ها در رشته تجربی بوده که ممکن است نتیجه نگیرند، باید تلاش شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارت آموزی سوق پیدا کنند چرا که این نوع رشته‌‌ها نیاز کشور است و تولید و اقتصاد از آنجا شکل می‌گیرد که در این رابطه تقویت رشته‌های فنی و مهارتی الزامی است.

انتهای پیام/642/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان رشته های فنی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این طرح که جشنواره علمی و مهارتی شهید فخری زاده نامگذاری شده است،  65 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور در کارگاه های آموزشی با رشته های مکانیک، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، تأسیسات، برق، کامپیوتر، آشپزی و نجاری آشنا شدند.

قاسم فضل اللهی دبیر این جشنواره گفت: حضور دانش آموزان در این جشنواره نقش موثری در ارتقای نمرات مستمر آنها و کسب تجربه دانش آموزان برای حضور در رقابت های فنی و مهارتی کشوری دارد.

مرحله بعدی این جشنواره در تابستان امسال برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور