Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به شکست غرب در افغانستان خواستار تقویت قدرت نظامی و دیپلماسی مستقل اروپایی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به شکست غرب در افغانستان سیاست خارجی صادقانه تر، هوشمندانه تر و قوی تر آلمان را درخواست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در اولین سخنرانی در برابر مجمع عمومی سازمان ملل توسط یک رئیس جمهور در آلمان در 40 سال گذشته اعلام کرد که رویگردانی از جهان یک گزینه نیست.

وی خواهان مسئولیت اروپایی و آلمانی بیشتر همچنین از نظر نظامی شده در عین حال گفت: اما قدرت نظامی بدون اراده و عزم برای تفاهم و بدون شجاعت برای دیپلماسی جهان را صلح آمیز تر نمی کند. ما همچنین مانند قدرت دفاعی به قدرت مذاکره هم نیاز داریم.

اشتاین‌مایر در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به انتخابات روز یک‌شنبه پارلمان فدرال آلمان (بوندس‌تاگ) اطمینان داد این کشور پس از انتخابات نیز به مسئولیت‌های بین‌المللی خود آگاه خواهد بود و آن را بر عهده می‌گیرد. وی تصریح کرد که حل معضلات کلان جهانی به همکاری‌های بیشتر نیاز دارد.

رئیس جمهوری آلمان عهده داری قدرت توسط طالبان در افغانستان را یک نقطه عطف و لحظه سرخوردگی ژئوپلیتیک در سیاست بین‌الملل دانست و کشورش را هم مسئول عدم موفقیت در ایجاد یک نظم سیاسی مستقل در افغانستان دانست.

او با بیان این که باید در تعریف و اولویت‌بندی اهداف و منافع واقع‌بین‌تر بود گفت: در همین حال شهروندان به حق انتظار دارند که دولت‌هایشان در برابر تهدیدها و حمله‌ها از آنها محافظت کنند.

رئیس جمهوری آلمان به آمریکا، چین و روسیه که به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل از حقوق ویژه‌ای برخوردارند یادآور شد که این امتیازها تا زمانی قابل توجیه هستند که آنها نظم و صلح جهانی را در جهت منافع همگانی حفظ و تقویت کنند و آن را در جهت منافع خود نادیده نگیرند و تضعیف نکنند.

وی همچنین گفت: سازمان ملل میدان بوکس قدرت های جهانی نیست. کشورهای قدرتمند باید به مسئولیت های خود در قبال کشورها کوچک تر عمل کنند.

اشتاین‌مایر خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کرد که آنها باید برای تامین امنیت خود و صلح و امنیت کشورهای همسایه و سراسر جهان تلاش بیشتری کنند.

افزایش تمایل آلمانی‌ها به استفاده از انرژی هسته‌ای به دلیل قیمت روزافزون برقدرخواست‌های آلمان از طالبان در نشست وزرای خارجه جی 20

رئیس جمهور آلمان همچنین با نگاهی به مناقشات کنونی بین آمریکا و فرانسه بر سر توافق نامه زیر دریایی درباره در معرض خطر گرفتن مناسبات دو سوی آتلانتیک در سایه این مناقشات هشدار داده و گفت: هیچ منفعت کوتاه مدتی ارزش شکاف در وحدت دو سوی آتلانتیک را ندارد و ما باید با هم به این مسئله رسیدگی کنیم.

اشتاین مایر همچنین از افزایش بودجه دفاعی در سال های اخیر در آلمان حمایت کرده و در عین حال گفت: نسل های آینده، ما را نه بر اساس قدرت نظامی امروز بلکه بر اساس اینکه آیا ما قادر به حل مشکلات و درگیری ها بوده‌ایم می سنجند و این شامل دیپلماسی هم می شود.

وی همچنین با نگاهی به مسئله تغییرات اقلیمی درباره خودخواهی های ملی هشدار داده و خواستار تصمیم گیری های قدرتمندانه در کنفرانس آب و هوایی آینده در گلاسکو شد. وی شکاف بین اهداف بلند پروازانه آب و هوایی و سیاست های خاص را همچنان بزرگ دانسته و گفت: حالا این ما هستیم که باید این فاصله ها را برطرف کنیم و اکنون باید این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان مجمع عمومی سازمان ملل اشتاین مایر قدرت نظامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی