Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس (لاله‌های خونین) پیش از ظهر با حضورتنی چند از برگزیدگان این جشنواره و مسئولین اجرایی شهرستان زرین دشت در سالن اجتماعات فرمانداری زرین دشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی امام جمعه زرین دشت در سخنانی بر لزوم توجه ویژه به ادبیات پایداری تاکید کرد و گفت: امروز هر چند از لحاظ زمان از دفاع مقدس فاصله گرفته ایم اما وظیفه داریم از لحاظ فرهنگ و معرفت به آنها نزدیک شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور یکی از راههای ترویج فرهنگ شهید و شهادت را استفاده از ادبیات شعر دانست و اظهار کرد: گاهی یک مصرع از شعر می‌تواند اهداف یک سخنرانی یک ساعت را به خوبی اجرایی کند.

امام جمعه زرین دشت بیان کرد: برندگی و دلنشین بودن شعر شاعران می‌تواند دو عنصر مهمی برای نشان دادن اقتدار و افتخار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد.

دروند پور به توطئه دشمنان برای تحریف ارزشهای دفاع مقدس نیزاشاره کرد و گفت: پادزهر حرکت دشمن در حوزه ارزشهای دفاع و مقدس خلق آثار پرمغز نویسندگان و هنرمندانی است که بتوانند شجاعت را در اشعار و نوشتار خود استوار کنند.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین دشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از هنرنمایی شاعران استان فارس در خلق آثار خود در حوزه ادبیات پایداری و ارسال آن به نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به میزبانی دادگستری شهرستان زرین دشت گفت: اگر در دفاع مقدس خسارات جانی و مالی زیادی بر ما وارد شداما موهبت‌های زیادی اعم از اقتدار، عزت، امنیت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نظامی در عرصه داخلی و بین المللی به دنبال داشته است.

سرهنگ سجاد راحت طلب در ادامه به ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: اولین ویژگی دفاع مقدس دفاعی بودن کشور ما بوده که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کننده جنگ نبوده است.

وی دومین ویژگی هشت سال دفاع مقدس را روحیه خود باوری، ایمان و معنویت رزمندگان و توسل آنان به خداوند دانست که منجر به پیروری آنان شد.

رئیس دادگستری زرین دشت نیز در سخنانی کوتاه از ارسال ۷۰ اثر در حوزه شعر پایداری به دبیر خانه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به میزبانی دادگستری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۳۳ شاعر از سراسر استان فارس آثار خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کردند.

رضا انصاری یادآور شد: از بین آثار ارسالی ۳ اثر برگزیده به ترتیب مقام از شهرستانهای مهر، زرین دشت و شیراز حائز مقام شدند.

به گزارش مهر، در خاتمه این مراسم از عاطفه مدنی پور از شهرستان مهر مقام نخست، فاضل رفیعی غیاثی مقام دوم و سمیه توجی از شهرستان شیراز و تنی چند از شاعران دیگر نیز تجلیل شد.

این جشنواره به میزبانی دادگستری زرین دشت و با همکاری بی دریغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت برگزار شد.

کد خبر 5312974

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شهرستان زرین دشت هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس گرگان عکس استانها شعر دفاع مقدس زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان