Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:47:46 GMT

خروجی آموزش و پرورش انسان‌های بزرگ است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۲۴۳

خروجی آموزش و پرورش انسان‌های بزرگ است

به گزارش خبرنگار مهر، الهام یاوری صبح امروز شنبه در مراسم زنگ بازگشایی مدارس اصفهان اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت آنچنان اهمیتی دارد که در تاریخ پیامبران توان خود را بر انجام این فرایند استوار کرده‌اند.

وی افزود: در آیاتی از قرآن کریم خداوند بابت آفرینش انسان‌ها و اهدای موهبت‌های جسمی و روحی خود را به وصف کریم معرفی می‌فرمایند، اما در آیات دیگر خداوند خود را به وصف معلمی توصیف می‌کند و نعمت و موهبت به انسان‌ها را آموزش با قلم ذکر کرده و از وصف کریم‌ترین استفاده می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد کرامت تعلیم از کرامت خلقلت روحی و جسمی بزرگ‌تر است، اگر خداوند رسالتی فراتر از تعلیم و تربیت قائل بود انبیای الهی را به آن می‌گمارد.

ارزشمندترین رسالت تعلیم و تربیت است

وی با تاکید بر اینکه ارزشمندترین رسالت در جهان خلقت پرورش و تعلیم و تربیت انسان‌ها است، اضافه کرد: چقدر کوتاه نگری است که ارزش تعلیم و تربیت را قابل مقایسه با برخی ابعاد کوچک مادی بدانیم زیرا محاسبات خرد و زمینی کوتاه‌تر از آن است که رسالت معلمان را ارزیابی کند.

همه بر هدف آغاز سال تحصیلی متمرکز شویم

یاوری ابراز داشت: در فرایندی دخیل هستیم که خروجی آن انسان‌های بزرگ است و همه باید همت خود را بر بالندگی و پرورش انسان‌های توانمند متمرکز کنیم.

وی بیان داشت: بار دیگر همه بر هدف سال تحصیلی فکر و بر تلاش و برنامه ریزی متمرکز شویم و دانش آموزان باید اهداف و برنامه‌های خود را ترسیم کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به تلاقی هفته دفاع مقدس و آغاز مدارس گفت: همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گنجینه غنی و روشمند فرهنگی برای نسل‌های پیش رو باقی گذاشتند تا از آنها درس بگیریم که هر لحظه زندگی ما در محضر خداوند است.

وی در خصوص وضعیت اصفهان در آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده نشان دهنده غنای فرهنگی این استان و باعث افتخار است نفس کشیدن در فضایی که ردپای علمای بزرگ در آن دیده می‌شود مسئولیت ما را خطیرتر می‌کند فکر می‌کنم آینده درخشان پیش روی تمدن اسلامی با تکیه بر خرده فرهنگ‌های غنی ما رقم می خود که بخشی از آن به دوش استان اصفهان است.

کد خبر 5312909

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استعدادهای درخشان الهام یاوری هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس گرگان عکس استانها تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت

.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران؛ خطیب نمازجمعه شهرستان پردیس گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنان خود می‌فرمایند: اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «صراط از مو باریک‌تر است»، یعنی تشخیص وظیفه و این که بدانیم خدا از ما چه می‌خواهد؛ شناخت این وظیفه بسیار ظریف و لطیف است و تا زمانی که ما ندانیم خداوند از ما چه می‌خواهد، نمی‌توانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم.
وی افزود: آیا اخلاقی که من دارم، همان است که خداوند متعال از من انتظار دارد، آیا نمازی که می‌خوانم، معنویتی که دارم، تدریسی که دارم، سخنرانی و فعالیت‌هایی که در مدرسه و مسجد و محل مأموریت دارم، همانی است که امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از من می‌خواهد؟
حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: معلم باید سه ویژگی مهم را دارا باشد که عبارتند از: معلمی به معنای تعلیم‌دهنده علم؛ و مربی بودن: یعنی معلم فقط یک آموزگار نیست و رسالت او تنها آموزش یک سری اصطلاحات علمی نیست، بلکه او باید سمت تربیتی داشته باشد، یعنی استعداد‌ها و ظرفیت‌های شاگردانش را در مسیر کمال به فعلیت تبدیل کند.
وی افزود: و معلم باید پدر و مادر باشد برای شاگردانش، داشتن عاطفه، رحمت، محبت، دغدغه مندی. مربی باید متربی را اهل خود و مانند بچه‌های خودش بداند و مانند فرزندش دغدغه تربیت آنها را داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت