Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر تشکیل شده و همه فعالان صنعت سیمان نیز مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات فروش در این سامانه هستند.

وی بیان کرد:  مصرف کنندگان سیمان به سه بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملان فروش تقسیم می‌شوند که تاکنون بیشتر مصرف کنندگان سیمان، کد بورسی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده ادامه داد: همه ارخانه‌های تولید سیمان در استان ، واحدهای صنفی عمده فروش سیمان و مصالح ساختمانی‌ها موظف هستند فرآیندهای تولید و فروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند ولی برای واحدهای خرده فروشی سیمان تنها تایید یا رد اسناد خرید دریافتی در سامانه کفایت می‌کند و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نیست.

وی با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان موفقیت‌‏های خوبی حاصل شد، افزود: در این راستا فعالان حوزه تولید سیمان در استان‌ باید بیشتر از این پای کار بیایند و تولیدسیمان به صورت ویژه مورد توجه و رصد قرار گیرد.

محمدزاده اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با رصد و پایش بازار تولید وعرضه سیمان در کشور بدنبال ساماندهی و تنظیم شبکه های توزیع سیمان در کشور است که با مجموعه اقدام‎‌های وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان طی یک ماه اخیر کاهش قیمت محسوس این محصول در بازار به چشم آمده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهر گفت: شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب در بازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان وتولیدکنندگان شده و سیمان در زمان حاضر به قیمتی رسیده که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر با توجه به فعالیت سه کارخانه مهم تولید سیمان ساروج کنگان،مند دشتی و دشتستان آمار و تناژ تولید سیمان در این استان بالای ۱۰هزار تن در روز است، اظهار کرد: این کارخانه‌ها موظف به ثبت آمار تولید روزانه خود در سامانه جامع تجارت هستند که آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

محمدزاده بیان کرد: در این ارتباط نشست‌‎های کارگروه رصد سیمان به صورت هفتگی برای برنامه ریزی، پایش تولید، الزام تولیدکنندگان، اتحادیه های صنفی و شاغلان صنفی در بخش سیمان به منظور ثبت آمار تولید و ثبت اطلاعات فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت برگزار می‌شود.

 پیش از این به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر سقف قیمت سیمان پاکتی در مرکز این استان ۳۵۰ هزار ریال و فله دست پر ۲۸۰ هزار ریال تعیین شد.

کارخانه‌های تولید سیمان نیز  محصولات خود را به قیمت پایه و بر مبنای هر تن سیمان فله سه میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و هرتن سیمان پاکت چهار میلیون و ۷۹۴ هزار ریال به بورس کالا عرضه کردند که ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به این قیمت‌ها افزوده و به خریداران تحویل می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار سیمان سامانه جامع تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار بوشهر وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار سیمان سامانه جامع تجارت سامانه جامع تجارت تولید سیمان هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳