Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت رایزنی‌های فشرده حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک، گفت: رایزنی‌ها و مذاکرات پراکنده‌ای که در خصوص برجام شد که همچنان نقطه شروعی برای آن مشخص نشده است، اما آنچه که اهمیت داشته مربوط به ملاقات سفیر عربستان با ایران به واسطه وزارت خارجه عراق بوده که نشان می‌دهد هر دو طرف ایران و عربستان به دنبال حل اختلافات خود هستند که مسئله مهمی از جهت موقعیت و حیثیت منطقه‌ای ما در خلیج فارس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتی‌کنان تهران و ریاضی چیزی نیست که به سرعت انجام شود

وی افزود: با توجه به اینکه عربستان سرپرستی کشور‌های حوزه خلیج فارس را بر عهده دارد، این دیدار‌ها می‌تواند سطح التهابات منطقه ما را کاهش دهد و برای ما از جهت سیاسی و اقتصادی منافعی را فراهم کند، اما این آشتی‌کنان چیزی نیست که به سرعت انجام شود، باید ملاقات های بیشتری انجام بگیرد و سطح انتظارات هر دو مورد بررسی قرار بگیرد.

بیگدلی ادامه داد: هر دو طرف تهران و ریاض به این نقطه مشترک رسیده‌اند که باید به اختلافات خود پایان دهند. با توجه به اینکه محمد بن سلمان آرزوی احیاء طرح‌های بسیار بلندپروازانه‌ای دارد این موضوع بدون حل مسئله یمن عملی نخواهد شد و حل مسئله یمن هم بدون رضایت ایران عملی نخواهد شد، به همین دلیل ریاض به تهران نزدیک می‌شود، اما این نزدیکی به این معنا نیست که ما ظرف چند ماه آینده بتوانیم اختلافات خود را حل کنیم.

احیاء روابط تهران و عربستان کمی مشکل و زمان‌بر است

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: احیاء روابط تهران و عربستان به دلیل اهمیت موضوع، کمی مشکل و زمان‌بر است، اما قدم‌های مناسبی برداشته شده و امیدواریم که این اختلافات برطرف شود و ما از موقعیت‌های مناسب تری در منطقه برخوردار شویم. اگر بتوانیم اختلافات خود را در منطقه برطرف کنیم، می‌توانیم در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی سرفرازی بیشتری داشته باشیم و هر چقدر حوزه‌های مخالفت ما در منطقه افزایش پیدا کند این به زیان ما و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود. این سیاست بسیار مهم است، اما باید با شدت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت نشست مجمع عمومی سیازمان ملل گفت: نشست‌ها متعدد بوده است و ملاقات‌های مختلفی انجام شد، برای مثال آقای امیرعبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس هم ملاقات کرده و اعلام کرد که بدهکاری خود را پرداخت کنند، به نظر می رسد بر سر بازپرداخت بدهی انگلیس به ایران  به یک نقطه توافق رسیدیم.

از سرگیری سریع‌تر مذاکرات احیاء برجام  به نفع ما خواهد بود 

بیگدلی ادامه داد: مسئله بعدی هم برجام است که آقای امیرعبداللهیان در آخرین مذاکرات و ملاقات‌ها ابراز تمایل بیشتری کردند که مذاکرات را سریع‌تر آغاز شود، اما اکنون شرایط بین الملل در هم ریخته شده و برگزاری انتخابات در آلمان در پیش است، همچنین اختلافاتی بین فرانسه و آمریکا به وجود آمده و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرایط خاصی به وجود آورده است، لذا با توجه به این شرایط زودتر وارد مذاکرات با غربی‌ها شویم به نفع ما خواهد بود و نباید این زمان را به هیچ دلیل و عنوانی از دست دهیم.

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه جهان در حال پوست انداختن است، اظهار کرد: در این شرایط ممکن است که با مشکلاتی رو به رو شویم، اما چون هدف اصلی ما کشاندن آمریکا بر سر میز تعهدات است حالا مستقیم یا غیر مستقیم، از یک طرف با موقعیت بسیار حساس و از طرف دیگر با شرایط مناسبی رو به رو هستیم که نباید در آن تاخیر به وجود بیاید.

گفتنی است؛ نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بعد از ظهر سه‌شنبه ۳۰ شهریور با سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان هم برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دوشنبه ۲۹ شهریور در رأس هیأتی به نیویورک رفت. او در حاشیه این نشست چهار روزه با مقامات کشور‌های مختلفی دیدار‌ها و رایزنی‌های فشرده‌ای داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر خارجه مجمع عمومی سازمان ملل ایران و عربستان توافق هسته ای ایران نشست مجمع عمومی اختلافات خود بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،   روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی