Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به هفته دفاع مقدس و همچنین تسلیت اربعین حسینی، گفت: رمز عبور از مشکلات کشور برخورداری از روحیه بسیجی و جهادی و همان روحیه ای است که دفاع مقدس را اداره و آن روزهای سخت را به روزهای روشن پیروزی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر روحیه جهادی به میدان بیاید نه تنها کرونا که همه سختی‌ها و مشکلات پشت سرگذاشته خواهد شد، گفت: با تلاش‌های ارزشمند انجام شده برای واکسینه کردن سراسری به ۵۰ میلیون رسیده ایم و لازم است برای کسب و کارها مطابق شرایط جدید برنامه ریزی شود.

رئیسی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: این طرح باید با سرعت ادامه یابد چرا که نظام بهداشتی کشور را از جایگاه واکنشی و انفعالی به موضع فعال در مقابل گسترش بیماری ارتقا داده است.

رئیسی تصریح کرد: نکته مهم در کنار گسترش واکسیناسیون این است که رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش پیدا نکند. اعمال قانون و نظارت بر اجرای شیوه نامه ها همزمان با گسترش واکسیناسیون باید تشدید شود تا واکسیناسیون سراسری به نحو احسن اثربخش باشد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت کنترل دقیق ورود و خروج افراد از کشور، گفت: افرادی که در این کنترل‌ها مشکوک به ابتلا باشند حتما باید قرنطینه شوند.

رئیسی با بیان اینکه محدودیت‌های هوشمند باید جای محدودیت‌ها و تعطیلی کسب و کارها را بگیرد و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است،گفت: سامانه هوشمند طراحی شده برای کنترل کرونا باید به شکل آزمایشی اجرا شود و همه دستگاه‌ها با هماهنگی کامل اطلاعات لازم برای تکمیل این سامانه‌ را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد استفاده از کارشناسان هوش مصنوعی در تکمیل این سامانه اظهار داشت: نکته مهم دیگر، تهیه پیوست اطلاع‌رسانی درباره کارآمدی این سامانه است تا همزمان با اجرای آزمایشی سامانه از عملکرد آن اطمینان حاصل شود و به نگرانی‌ها درباره عملکرد آن نیز پاسخ داده شود.

رئیسی گفت: مسئولان کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید با اطلاع‌رسانی دقیق جامعه را از شرایط جدید و اقتضائات آن و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی با وجود بهبود وضعیت و کاهش محدودیت‌ها اقناع کنند.
آیت الله رئیسی افزود: برای موفقیت این کار باید از رویکرد دستوری پرهیز شود و تبیین و اقناع سازی برای جلب همکاری بیش از پیش مردم در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی همچنین با اشاره به تدابیر اجرا شده برای اعزام زائران اربعین با همکاری دولت عراق،گفت: با وجود تاکید فراوان، عده‌ای یا به دلیل اطلاع نداشتن از محدودیت‌ها و یا به هر دلیل دیگری به سوی مرزها عزیمت کرده‌اند. موکداً تاکید می‌کنم که با این افراد که به عشق زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) به طرف مرزها رفتند در نهایت احترام و با حفظ کرامت برخورد شود و درباره محدودیت‌های موجود در تعداد سهمیه اختصاص داده شده از سوی دولت عراق مطلع و اقناع شوند.

رئیسی با بیان اینکه باید خداوند را به خاطر کاهش آمار ابتلا و فوتی های کرونا شکر کنیم، گفت: لازمه شکرگزاری به درگاه خداوند تلاش مضاعف برای کاهش آمار ابتلا و جان باختگان و تسکین آلام مردم ناشی از این بیماری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیسی واکسیناسیون کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام

روح اله زینلی مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: کارشناسان علوم آزمایشگاهی؛ به عنوان " دیده‏بانان گمنام عرصه سلامت " با تشخیص دقیق و به موقع عوامل بیماری زا، با رعایت الزامات تعریف شده مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی، افتخار" مدافعین خطوط اول نبرد با بیماری‌ها " را، از آن خود نموده و در این راه، با از خودگذشتگی و گذشت، سلامت و آسایش خود را وقف سلامت جامعه نموده اند.

وی افزود: بی تردید؛ بازخوانی خدمات ارزشمند و حیاتی آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری‌های دام و کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی در مقاطعی از سال، همچون ایام هفته سلامت؛ فرصت مغتنمی جهت یادآوری این مهم می‌باشد؛ و در این رهگذر؛ آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و متخصص، دانش و تجهیزات روز دنیا، نقش بسزایی درکاهش هزینه‌های تولید، تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مصرف جامعه و توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات دامی داشته است.

روح اله زینلی اظهار داشت: تعیین و شناسایی قطعی باکتری‌های بیماریزای منتقله از راه غذا از جمله سالمونلا، شیگلا، لیستریا، ویبریو و ... تشخیص و ردیابی بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای فوق حاد، آنگارا، برونشیت، نیوکاسل در طیور، ردیابی بیماری‌های نظیر تب برفکی، مرس، تب مالت و ... در دام، ردیابی بیماری‌های WSSV, AHPND و ... در میگو و انجام تست‌های تائیدیه بهداشتی صادراتی و وارداتی با روش‌های تشخیصی بروز دنیا نظیر ریل تایم PCR، الایزا و ... تنها بخشی از خدمات آزمایشگاه به جامعه هدف می‌باشد.

وی افزود: اقدامات تشخیصی آزمایشگاهی در کنار نظارت و کنترل‌های بهداشتی دامپزشکی، نقش مستقیمی در ایمنی و امنیت غذایی کشور از طریق تشخیص بیماری‌ها و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌نماید؛ در این راستا می‌توان به آزمایشات محموله‌های صادراتی، ترخیص بهداشتی واردات نهاده‌ها و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره نمود که باعث می‌شود در نهایت امر محصولات بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان دامی و انسانی قرار گیرد.

روح اله زینلی ادامه داد: شایان ذکر می‌باشد، آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان در دو حوزه تشخیصی بیماری‌های دامی و کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی به بهره‌برداران خدمت ارائه می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ آزمایشگاه‌های استان ۴۵۶۵۵ مورد آزمون کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی و تشخیص بیماری انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا