Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ این فعالیت‌ها از روز ۳۱ شهریور، هم‌زمان با آغاز هفتۀ «دفاع مقدس» آغاز شده و تا ۶ مهر ماه سال جاری ادامه‌ خواهد داشت.

معرفی کتاب‌های«مثل چشم‌های بابا» و «صدای بال لک‌لک‌ها»، معرفی شخصیت شهیدان «حسین فهمیده» و «بهنام محمدی» از شهدای دانش‌آموز، قصه‌گویی و معرفی وقایع دوران دفاع مقدس از برنامه‌هایی است که در سامانۀ مجازی کانون در مرکز شماره یک کانون کرج اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرکز شماره ۲ کانون کرج نیز ویدیوی کوتاهی از شعرخوانی اعضا از کتاب «صدای بال لک‌لک‌ها» تهیه و در فضاهای‌ مجازی مرکز منتشر شده است، در ویدیوی دیگری نیز «فرماندهان دفاع مقدس» با استفاده از کتابی به همین نام تهیه و این دلاور مردان به اعضا معرفی می‌شوند.

یکی از اعضای نوجوان مرکز شماره ۳ کانون کرح نیز با جمع‌آوری تصاویر مختلف از دفاع مقدس با ساخت نماهنگی این هفته را به اعضای مرکز تبریک گفته است.

اعضای مرکز شماره چهار کانون کرج نیر با تولید ویدیوهای مختلف ضمن معرفی این هفته، اشعار مناسب آن را دکلمه کرده و وبدیوی شعرخوانی «صدای بال لک‌لک‌ها» و پادکست قصه‌گویی«من و بابا» در فضاهای مجازی این مرکز و گروه شاد مدارس در ارتباط با مرکز منتشر می‌شود.

مربیان مرکز مجتمع کانون کرج نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله بحث آزاد در مورد «دفاع مقدس»و «جانباز شیمیایی جبهه‌ی جنگ»، معرفی شخصیت شهید «محمد جهان آرا » و معرفی سرزمین‌هایی از جمله «مهران، شلمچه،خرمشهر و ...»، برگزاری کارگاه ادبی با عنوان«کبوتری که روی شانه‌های رزمنده نشسته»و معرفی کتاب «مثل چشم‌های بابا» را در فضای کانون مجازی اجرا خواهند کرد .

مرکز هشتگرد نیز مانند دیگر مناسبت‌ها بخشی از فعالیت‌های کانون مجازی مرکز را به معرفی این ایام و شخصیت شهدای گرانقدر دفاع مقدس اختصاص داده است.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در گروه‌های مجازی کتابخانه‌ی سیارکتابخانه‌ی سیار کانون البرز نیز فعالیت‌های متنوعی را در این هفته برنامه ریزی کرده و اجرا می‌کند.

 از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «هر روز، یک شهید نوجوان استان»،«قصه‌گویی» قصه‌های «افسانه‌ی گل‌های آبی»،«نگهبان چشمه»،«آتش و دریا»،«امتحان تاریخ» و دیگر قصه‌ها با محتوای ایثار و از خود گذشتگی اشاره کرد؛خوانش بخش‌هایی از وصایای شهدا، ساخت نماهنگ‌هایی به مناسبت این هفته در قالب دل نوشته، شعرخوانی و هم‌چنین برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار کاردستی تولید شده‌ی اعضای گروه در طول ترم تابستان و انتشار فایل‌های تولیدی اعضای مراکز ثابت از دیگر برنامه‌های اجرایی خواهد بود که در دو گروه مجازی «پیک یار مهربان» اجرا می‌کند.

فعالیت‌های ویژه انجمن‌های تخصصی کانون البرز

انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز در این هفته ویژه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

انجمن عکاسی هم‌زمان با ۳۱ شهریور ماه، آغاز این هفنه در ویژه برنامه‌ای فیلمی از برخی شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشت تا اعضای انجمن با این شهدا، زندگی نامه و نحوه‌ی شهادت آنان آشنا شوند.

معرفی «حمیدرضا نجف‌زاده»، «کاوه گلستانی» و «علی فریدونی» از عکاسان مطرح دفاع مقدس و به نمای گذاشتن برترین عکس‌های دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های این ویژه برنامه بود

در انجمن هنرهای نمایشی اعضا با ساخت «کبوتر کاغذی نمایشی» آشنا می‌شوند.

انجمن سرود نیز فایل‌های قصه‌های نود ثانیه‌ای«راست قامتان» و «سرباز علی» و پادکست قصه‌ی «من و بابا» را برای اعضای این انجمن به اشتراک خواهد گذاشت.

 انجمن ادبی کانون البرز نیز در طی این هفته برخی شاعران ویسندگان مطرح که آثاری را در زمینه دفاع مقدس و کشور عزیزمان ایران را تولید کرده‌اند به همراه آثارشان به اعضای انجمن های شاعران و نویسندگان نوجوان کانون البرز، معرفی خواهد کرد.

در انجمن قصه‌گویی نیز قصه‌هایی با مضامین ایثار و از خودگذشتگی در قالب قصه‌های بلند، پادکست و نود ثانیه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شوند.

انجمن هنرهای تجسمی هم به مناسبت گرامی‌داشت این هفته، آثار تولیدی اعضای انجمن در ترم تابستان و در زمینه‌های کاریکاتور، نقاشی، طراحی و سفالگری را در گروه مجازی این انجمن به اشتراک گذاشت.

معرفی شهدای کانون به مخاطبان

شهدای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور نیز که پوستر معرفی آنان توسط اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون طراحی شده هر روز از طریق صفحه رسمی کانون استان یه مخاطبان معرفی می‌شوند.

48

کد خبر 1558166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز کانون البرز مرکز شماره کانون کرج برنامه ها دفاع مقدس فعالیت ها قصه گویی ی اعضای قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد

دکتر مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از ارتقای حمایت‌های مالی از فعالیت‌های دانشجویی در تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و غیره خبر داد و گفت: اعطای گرنت به تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و دیگر نهادهای قانونمند و فعال دانشجویی، در هیات رئیسه دانشگاه تهران تصویب شد. این گرنت جدا از حمایت‌های مالی از برنامه‌هایی که تشکلها به معاونت فرهنگی معرفی می‌کنند، اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره جزئیات اعطای این گرنت، بیان داشت: مقرر شده است به مجموعه‌های دارای فعالیت کشوری مبلغ ۳۰ میلیون تومان گرنت تعلق بگیرد، به مجموعه‌های فعال در سطح دانشگاه مبلغ ۱۵ میلیون تومان و سایر انجمن‌ها ۵ میلیون تومان گرنت تعلق بگیرد و برای انجمن‌ها و کانون‌های غیرفعال نیز مبلغی صرفا به منظور فعال‌سازی دوباره آنها اختصاص داده شود.

وی مجموع اعتباری که برای فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها، تشکل‌ها، نشریات و انجمن‌ها تخصیص یافته است را قریب به ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این یک اقدام بی‌سابقه است و امسال با نوع نگاه و ‌حمایت‌هایی که برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در نظر گرفته‌ایم، انتظار داریم که توفیقات و افتخارات بیشتری در جشنواره‌های ملی به دست آوریم.

شهبازی به تاکید مدیریت دانشگاه تهران بر برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت دانشجویان و تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: از هر ایده جدید دانشجویان به منظور بسترسازی برای ارتقای مشارکت دانشجویی در فعالیت‌ها استقبال می‌کنیم. نظام پیشنهادها در دانشگاه تهران فعال شده است و دانشجویان علاوه بر مراجعه حضوری به بخش‌های مختلف دانشگاه و ارائه ایده‌هایشان، می‌توانند از طریق سامانه نظام پیشنهادها نیز به ثبت ایده و پیشنهاد خود بپردازند.

جزییات حمایت از ایده‌های دانشجویی در دانشگاه تهران

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کار، اردوهای مهارت‌ورزی، تریبون‌های آزاد، خانه‌های گفت‌وگو و کرسی‌های آزاداندیشی با مشارکت دانشجویان و نظارت و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانه خلاق دانشگاه تهران برای اولین بار در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد که در حال حاضر با مدیریت دانشجویان خوش‌فکر و خلاق در حال فعالیت است و دوره‌های خلاقیت در آنجا برگزار می‌شود و از ایده‌های دانشجویی از مرحله ایده تا محصول حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران توضیح داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در زمینه ساماندهی و حمایت از ایده‌های دانشجویی اهتمام دارد و در ادامه پارک علم و فناوری کمک می‌کند تا این ایده‌ها تبدیل به محصول شوند. تلاش می‌کنیم تا بستر مناسبی فراهم کنیم که افراد دارای زمینه‌های مشترک، در قالب کارگروهی کنار هم قرار گیرند و دانشجویان صاحب ایده در قالب گروه‌های دانشجویی ایده‌های خود را پیگیری کنند.

تنوع‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی از طریق کانون‌ها و انجمن‌ها

استاد دانشگاه تهران به درخشش فعالان کانون‌های فرهنگی هنری در جشنواره رویش و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران در جشنواره ملی حرکت اشاره کرد و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی از طریق این کانون‌ها و انجمن‌ها را راهبرد دانشگاه تهران در ارتقای بستر لازم برای جامعه‌پذیری دانشجویان عنوان کرد.

سیاست دانشگاه تهران در قبال تشکل ها

وی فعالیت تشکل‌های اسلامی در دانشگاه تهران را معرف سلایق و افکار متفاوت موجود در جامعه دانست و تاکید کرد: گسترش فعالیت‌های قانونمند دانشجویی با مشارکت دانشجویان که حقیقتا دل در گروی ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و دینی دارند، سیاست اصلی مدیریت دانشگاه در دوره جاری مدیریتی بوده است. در عین وجود تکثر و تنوع در فعالیت‌های دانشجویی اما رویکرد وحدت و هم‌افزایی فعالیت‌های دانشجویی می‌تواند نتایج اثربخشی به جا بگذارد.

نقد سازنده و کاربردی جوهره حرکت دانشجویی اصیل است

عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران، نقد سازنده و کاربردی را جوهره حرکت دانشجویی اصیل دانست و تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران اختیار عمل خوبی به دست آورده‌اند و به عبارتی تنها انتظار معاونت فرهنگی از تشکل‌های دانشجویی این است که در برنامه‌ها و مراسم‌ها متناسب با شأن دانشگاه تهران عمل شود و دانشجویان پرچمدار قانونمداری باشند.

کد خبر 6093034

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است