Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:25:46 GMT

اهتزاز پرچم اربعین در بین‌الحرمین شیراز

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۷۸۷۱

اهتزاز پرچم اربعین در بین‌الحرمین شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در حاشیه اهتزاز پرچم اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز و بازدید از این موکب و سایر مواکب مستقر در این منطقه گفت: این توفیق برای مردم شیراز است که در سومین حرم اهل بیت (ع) زندگی می‌کنند و اگر از نزدیک نتوانستند به زیارت امام حسین (ع) بروند، مسلماً می‌توانند با زیارت حضرت احمدبن موسی (ع) و برادران بزرگوارش ثواب زیارت را برای خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمد الهی سنتی طی دو سال اخیر در شیراز ایجاد شده است که در بین‌الحرمین حرم‌های حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) موکب‌هایی که نتوانستند در مسیر اربعین حاضر شوند، در این منطقه شیراز برپا شده و به مردم همان خدماتی را ارائه دهند که به زائران در اربعین حسینی ارائه می‌دادند و این مسئله هم حال و هوای بین‌الحرمین و هم حضور عزاداران حسینی در میان مواکب، به نوعی تداعی‌گر کربلاست.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد: هرکسی که در این مسیر هر قدمی برمی‌دارد و زحمتی می‌کشد امام زمان (عج) به او عنایت کند و دعای آن حضرت پشت سرش باشد و حمایت آن حضرت طوری باشد که بتوانیم در آینده نزدیکی همین مراسم و حرکت را در کربلا و از کربلا تا قدس یکپارچه با همین وضعیت برگزار کنیم و به یاری خدا کرونا هم به برکت این عزاداری‌ها و عرض ادب‌ها از مسلمانان و مردم دنیا دور باشد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این همتی که موکب‌ها انجام داده‌اند و بین دو حرم عموی امام زمان (عج) به جای حرم جد بزرگوارشان برنامه سوگواری مذهبی اجرا می‌کنند، قطعاً مورد رضایت خداوند خواهد بود و این سنت حسنه ان‌شاءالله با حمایت همه هیئات مذهبی و موکب‌ها و مردم ولایت‌مدار شیراز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بر ضرورت حمایت مسئولان و مدیران شهری از این حرکت تأکید کرد و گفت: نیاز است که تا مدیران شهری هم از این حرکتی که در بین‌الحرمین شیراز انجام شده است، حمایت کنند.

آیت‌الله دژکام به جاماندگان اربعین هم اشاره و اظهار کرد: مسلماً دور ماندن از کربلا برای همه سخت است اما ما شهدایی داشتیم برای اینکه این مسیر باز شوند، خون دادند و بدنشان چنان تکه تکه شد که حتی ذره‌ای از آن بدن هم بازنگشت این همه برای پیشبرد اهداف حسینی تلاش شده است و باید راه آنان را ادامه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه نسل‌های جدید قدر زحمات شهدا را بدانند، گفت: تنها از شهر شیراز ۵ هزار شهید در همین مسیر مکتب عاشورا تقدیم شده است پس باید بدانیم اگر دلمان با امام حسین (ع) باشد و کارمان هم کار امام حسین (ع) پسند باشد، چه به کربلا برویم چه نرویم، قطعاً کارمان مورد رضایت خداوند خواهد بود.

وی تأکید کرد: مسیر کربلا صرفاً در آن مکان مقدس حائل حسینی محدود نیست، بلکه هر کسی در هر جای عالم، نیت و قصد و انگیزه‌اش حسینی باشد، با زائران امام حسین (ع) شریک بوده و هم در دنیا و هم آخرت زیر پرچم امام حسین (ع) خواهد بود.

کد خبر 5313195

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی شیراز لطف الله دژکام هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر واکسن کرونا ایلام بازگشایی مدارس دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان عکس استانها بین الحرمین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید