Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت بوشهر با تأکید بر تبیین آسیب‌های فضای مجازی گفت: با توجه به استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی در عرصه آموزش لازم است تهدیدات و آسیب‌های آنها برای دانش‌آموزان تبیین و معرفی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، پیام‌رسان تلفن همراه تحولی شگرف در عرصه انتقال اطلاعات ایجاد کرده و دارای کاربردهای فراوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی یکی از موارد مهم محسوب می‌شود که در این راستا ضروری است تا فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کانون توجه مسئولان امر به ویژه در عرصه آموزش دانش‌آموزان قرار گیرد.

بازتاب فضای مجازی در روابط اجتماعی، ضرورت واکاوی و تأثیر آثار زیان‌بار آن برای مصون نگه داشتن اقشار مختلف مردم به‌ویژه دختران و پسران نوجوان و جوان در معرض آسیب را ضروری کرده است.

آموزش و پرورش استفاده از فضای مجازی برای آموزش را مورد توجه قرار داده‌

در آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، مسئولان آموزش و پرورش، استفاده از فضای مجازی برای آموزش را مورد توجه قرار داده‌اند چرا که آموزش از سه طریق حضوری، بستر شبکه اجتماعی و ترکیبی در دستور کار برای آموزش دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

امام جمعه موقت بوشهر بر فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: تحقق این مهم نیاز به برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت مهم برای عرصه‌های مختلف جامعه است تصریح کرد: آسیب‌های فضای مجازی باید در ابعاد گوناگون به ویژه برای قشر دانش‌آموز تبیین شود تا گرفتار مشکلات و آسیب‌ها نشود.

وی بخشی از آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دانست و بیان کرد: با توجه به استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی در عرصه آموزش لازم است تهدیدات و آسیب‌های آنها برای دانش‌آموزان تبیین و معرفی شود.

خطر بسترهای مجازی برای گروه سنی دانش‌آموز

با توجه به روی کار آمدن آموزش‌های مجازی و مهیا شدن شرایط استفاده نامطلوب از فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان، خطر بسترهای مجازی برای این گروه سنی افزایش یافته است.

چاقی در نتیجه عدم تحرک کافی کودکان و نوجوانان و تسریع این عمل با آموزش‌های مجازی سبب به خطر افتادن جان و سلامت دانش‌آموزان شده است.

با توجه به اینکه سازمان بهزیستی برای همه افراد جامعه طرح طبقه‌بندی تدوین کرده است و ارائه خدمت به هر قشر بر اساس دستورالعمل خاص انجام و همگام با رسالت سازمان، سازماندهی می‌شود، پردازش به امور کودکان و نوجوانان نیز بخشی از هویت کاری این سازمان است.

ضرورت مدیریت فضای مجازی دانش‌آموزان

کارشناس امور کودکان بهزیستی بوشهر در گفت‌و‌گویی با خبرنگار تسنیم گفت: تربیت صحیح تسهیل‌کننده فرآیند ارتباطات جامعه است.

پروین یزدان‌پرست افزود: با توجه به تأثیرات متقابل افراد بر روی یکدیگر اگر فردی از تربیت صحیح محروم مانده باشد و خودش نیز تلاش خاصی برای تغییر نگرش و رفتار خود نداشته باشد، ارتباط او در اجتماع آسیب‌رسان خواهد بود.

وی با اشاره به شدت گرفتن استفاده از  فضای مجازی با توجه به آموزش مدارس در بستر مجازی گفت: کسب دانش به‌ عنوان یکی از مسائل روز شناخته می‌شود که توجه نکردن به میزان و نحوه استفاده از فضای مجازی با توجه به آموزش‌های مجازی، سبب اختلالات اجتماعی می‌شود.

یزدان‌پرست افزود: تعادل در استفاده از فضای مجازی باید اولویت هر خانواده در جامعه‌ای باشد، بنابر این اگر بتوان میانه‌روی در این عرصه را حفظ کرد بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها کنترل، مهار و برطرف می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس: سطح دسترسی دانش‌آموزان به فضای مجازی محدود شود

سال تحصیلی دانش‌‌آموزان به صورت حضوری و مجازی آغاز شد

«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|دستیابی به تمدن نوین اسلامی با تقویت دستگاه تولید محتوا در فضای سایبر

کارشناس امور کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بیشترین آسیب از فضای مجازی، متوجه کودکان و نوجوانان است خاطرنشان کرد: مدیریت و نظارت به هنگام والدین و مراقبت صحیح دانش‌آموزان در استفاده به جا از گوشی همراه یکی از راهکارهای اصلی در کم کردن آسیب‌های فضای مجازی

وی گفت: فرهنگ صحیح استفاده از گوشی و خدمات آن حائز اهمیت است زیرا اگر از مدیریت فضای مجازی فرزندان چشم‌پوشی شود، با بحران‌های شدید فضای مجازی مواجه می‌شویم که از جمله آنها اعتیاد به بستر مجازی و استفاده تمام وقت از آن، افزایش میل به تنهایی، جذب گروه‌های مخرب و ناسالم، شکل‌گیری دوستی‌های کاذب و سرانجام فروپاشی نظام خانواده را در بر دارد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از فضای مجازی کودکان و نوجوانان فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکوهای خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنند و آسیب های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کارهای پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901304

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد