Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با تشکیل دو تیم، محوطه درونی و بیرونی غار بتون توسط شصت نفر از کوهنوردان و فعالان حوزه محیط زیست سرایان از زباله پاکسازی و همچنین مراسم کوهپیمایی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کمر سرخ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غاربتون فنی‌ترین و عمیق‌ترین غار شرق کشور است که در حاشیه منطقه حفاظت شده کمر سرخ قرار دارد و به عنوان اثر طبیعی ملی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۵ غار در استان  شناسایی شده گفت:غار بتون سرایان از جمله عمیق‌ترین غار‌هاو غار چنشت نیز از حیث کشف آثاری متعلق به هزاره‌های دوم و سوم پیش از میلاد از جمله ظروف سفالی و نیز آثاری متعلق به دوران اسلامی در این غار از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند.

وی گفت: کوهنوردان و طبیعت دوستان جزو بهترین همیاران افتخاری محیط زیست هستند و با توجه به حضور در طبیعت و مناطق بکر و با اجرای کار‌های نمادین فرهنگی مانند پاکسازی طبیعت از زباله و نریختن زباله در طبیعت بهترین نقش در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را دارند.

اکبری با توجه به نقش سمن‌ها در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، جای یک سمن مردمی رسمی در حوزه محیط زیست را در سرایان خالی دانست و خواستار تشکیل یک گروه سمن مردمی در این حوزه شد.

شعار امسال روز غار پاک "اکتشاف، شناخت و حفاظت از غار‌ها" است که به اهمیت شناخت غار‌ها و نقش آن‌ها در کارکرد اکوسیستم‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غار پاک محیط زیست کوهنوردان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید