Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا مدیر مالی شرکت نواتک، بزرگترین شرکت خصوصی گاز روسیه و صادرکننده برتر گاز مایع این کشور را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، وزارت دادگستری آمریکا مدیر مالی شرکت نواتک، بزرگترین شرکت خصوصی گاز روسیه و صادرکننده برتر گاز مایع این کشور را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مارک گیتوی با مخفی کردن دارایی‌های فراساحلی خود به میزان مبلغی در حدود 93 میلیون دلار، اقدام به کلاهبرداری از ایالات متحده کرده است و همچنین در ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات «میلیون‌ها دلار از درآمد خود» کوتاهی کرده است.

به گفته این وزارتخانه، گیتوی پس از این که مدیر مالی اصلی شرکت نواتک شد، اقدام به پنهان کاری کرد و بر اساس آن «گزینه‌های سودآور سهام و/یا غرامت مبتنی بر سهام» به او پیشنهاد شد.

آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی علیه پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا اعمال می‌کندصادرات گاز روسیه به اروپا 30 درصد افزایش یافت

بر اساس ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا، این مقام بخش خصوصی روسیه سپس اقدام به راه اندازی دو حساب بانکی در سوئیس کرد جایی که این دارایی‌ها را سرمایه‌گذاری کرد و سپس با واگذاری مالکیت به همسر وقت خود، که شهروند روسیه بود، نام خود را به عنوان مالک حساب‌ها حذف کرد.

علاوه بر این پنهان کردن دارایی، وی همچنین «ظاهراً اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تسلیم نکرده است» و همچنین فرم‌های گزارشات مورد نیاز بانک‌های خارجی و حساب‌های مالی (FBAR) را که برخی از مالیات دهندگان آمریکایی باید هرساله برای افشای آن‌ها ارائه کنند، تکمیل نکرده است.

علاوه بر این، بر اساس ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا، برخی از مالیات‌هایی که گیتوی آن‌ها را ثبت کرده، نادرست بوده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، گیتوی که به گسترش نواتک در زمینه صادرات ال ان جی کمک کرده است، یکی از محبوب‌ترین مدیران تجاری در روسیه و در سطح بین المللی در صنعت نفت و گاز است.

وی اگر مجرم شناخته شود، ده‌ها سال زندان در انتظارش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه آمریکا اخبار روسیه آمریکا وزارت دادگستری آمریکا گاز روسیه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک و هیئت‌ مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان با اشاره به مشکلات متعدد فعالان این صنف از قبیل صف انتظار در مبادی ورودی و خروجی، مشکلات متعدد در مرزها و در گمرکات و... گفت: مباحث مالیاتی یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان این حوزه به‌ شمار می‌رود.

وی گفت: دریافت حق کمیسیون نامتعارف از شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سنگین دفاتر مالیاتی و اخذ مبالغ جداگانه از بابت کارنه تیر و cmr، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

فتاح‌زاده با بیان این مطلب خواستار اعمال تعرفه متناسب در رابطه با اخذ مالیات از شرکت‌ها شد و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های دریافتی بابت کرایه حمل و نقل، متعلق به رانندگان است، اما متاسفانه هنگام اخذ مالیات این مبلغ، برای شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

سید ضیاء رضوی؛ دبیر کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک توضیحاتی در خصوص عملکرد سال 1402 کمیسیون ارائه و مشارکت حداکثری اعضاء در جلسات را به جهت تعیین اولویت ها و برنامه ریزی خواستار شد.

رضوی، ایجاد رویه واحد در شرکت های حمل و نقل بین المللی را از جمله موضوعات مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: رقابت سالم صنفی از مهمترین مولفه های رشد بوده و در این راستا اتاق تبریز آماده است جلسات محوری در این خصوص برگزار کند، تا ضمن ارج نهادن به فعالان این حوزه، شاهد رشد چشمگیرصنعت حمل و نقل در استان باشیم.

دبیر کمیسیون مهمترین رسالت اتاق تبریز در برگزاری جلسات کمیسیون را حل مشکلات فعالان گمرک و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نظر بخش خصوصی که در جلسه کمیسیون عنوان شده بود، بررسی و صورت گرفت.

 در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل، با نقد فرایند اخذ مالیات از مجموعه‌های خود، خواستار تعیین مالیات بر اساس میزان سود واقعی شده و مقرر شد بررسی موضوع در جلسه آتی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی