Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:11:38 GMT

امنیت در بیمارستان‌های کرمانشاه بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۸۸۳۴

امنیت در بیمارستان‌های کرمانشاه بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کرمی در نشست پیشگیری از وقوع نزاع‌های مردمی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پشتیبانی انتظامی از کادر درمان در کرمانشاه با تاکید بر جلوگیری از کشیده شدن نزاع‌های خیابانی و طایفه‌ای به داخل بیمارستان‌ها، اظهار کرد: در صورت وقوع نزاع و درگیری به ویژه در مناطق حاشیه نشین و مناطق روستایی، فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه از طریق کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مربوطه نسبت به شناسایی کانون‌های نزاع و همچنین پیشگیری از حوادث بعدی اقدام کند تا درگیری‌های ایجاد شده به محیط بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی و در نتیجه بروز مسائل و مشکلات بعدی برای مراجعه کنندگان و کادر درمان منتهی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنانچه وقوع نزاع‌هایی که با زخمی شدن اشخاصی از طرفین احتمال بروز پیامدهای بعدی آن در محیط بیمارستان‌ها متصور باشد، ریاست پلیس پیشگیری استان کرمانشاه و یا فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه باید علاوه بر معمول نمودن اقدامات لازم از طریق شناسایی کانون‌های نزاع نسبت به استقرار پرسنل انتظامی در بیمارستان محل بستری شخص آسیب دیده به منظور پیشگیری و مقابله با هرگونه نزاع در محیط بیمارستان مبادرت کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت نیاز به بستری افراد در نزاع‌هایی که احتمال ادامه درگیری در محیط بیمارستان محل بستری وجود دارد فرماندهی انتظامی کرمانشاه و یا پلیس پیشگیری نسبت به استقرار نیرو اقدام کنند.

کرمی بیان کرد: به منظور تأمین امنیت بیشتر محیط بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی و پیشگیری از مسائل و مشکلات بعدی و استفاده از نیروهای مجرب، دانشگاه علوم پزشکی در انعقاد قراردادهای خود به منظور تأمین نیروهای حفاظتی، استفاده از موسساتی را در نظر بگیرد که توانایی انتظامی مقابله با درگیری‌ها را داشته و به نحوی با عملکرد خود بتواند نقش پیشگیرانه را نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین امروزه با افزایش استفاده از دوربین‌های مدار بسته، بخش گسترده‌ای از امنیت بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی وابسته به سیستم‌های نظارتی است، حراست بیمارستان‌ها باید به صورت ویژه بر دوربین‌های مداربسته بیمارستان‌ها نظارت داشته باشند و همچنین از پخش شدن فیلم‌های آن در فضای مجازی جلوگیری کنند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: تجمع خودرو درب مرکز آموزشی و درمانی امام علی (ع) با توجه به نصب تابلوهای پارک ممنوع مشکلات بسیاری را برای عبور و مرور آمبولانس‌ها و کادر درمان ایجاد کرده که به درگیری و نزاع و بروز مشکلات بعدی منجر می‌شود، فرماندهی راهور کرمانشاه اقدامات نظارتی را جهت ممنوعیت پارک در درب بیمارستان‌ها و محل‌های پارک ممنوع افزایش داده و با فعال نمودن گشت‌های پیاده و سواره نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام کند.

کرمی افزود: بیمارستان‌ها محیط‌های شلوغ و پر ترددی بوده که نصب دوربین مداربسته می‌تواند تأثیر بسیاری در جلوگیری از وقوع جرایم و حفظ امنیت کارکنان و بیماران داشته باشد و نصب دوربین‌های مدار بسته محدود به داخل بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی نشود و درب‌های ورودی و خروجی کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهر کرمانشاه مجهز به دوربین مداربسته شود.

وی تاکید کرد: جمعیت بالای بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی و اهمیت و ضرورت ارائه خدمات با کیفیت اورژانسی و پیشگیری از بروز نزاع و درگیری، باید با استفاده از پرسنل باتجربه و آموزش دیده نحوه صحیح عملکرد کارکنان اورژانس به صورت ویژه مورد نظارت قرار گرفته و به این نکته تأکید شود که خدمات رسانی به بیماران به گونه‌ای باشد که موجب ازدحام جمعیت و نارضایتی مراجعه کنندگان نشود.

کرمی از تعیین دادیار ویژه دادستان برای نزاع‌های بیمارستانی و به منظور صدور احکام قاطع و پیشگیری از بروز حوادث بعدی خبر داد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه نماینده دادستان در راستای صیانت از حقوق عمومی و نظارت بر وضعیت خدمات رسانی بیمارستان‌ها به بیماران و همچنین تأمین امنیت در محیط بیمارستان‌ها نسبت به بازدید مستمر از بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی اقدام می‌کند، افزود: همچنین دادستان استان کرمانشاه موضوع لزوم ضابط قضائی بودن نگهبانان بیمارستان‌ها را طی مکاتبه‌ای به دادستان کل کشور اعلام می‌کند تا در این خصوص تصمیمات مقتضی و مورد صلاحدید اتخاذ شود.

کد خبر 5313156

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دادستان کرمانشاه نزاع و دعوا شهرام کرمی بیمارستان نیروی انتظامی کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان عکس استانها بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی محیط بیمارستان محیط بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو صحبت های رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت و تجربه افرادی که دچار سگ گزیدگی شده اند را ببینید.

کد خبر 848689 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم سگ بدون صاحب حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان