Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان، گفت: هرگونه تهدید و قتل افراد، مخالف اهداف تحریک طالبان است و در صورتی که کسی با فرد دیگر منازعه شخصی داشته باشد، منازعه خود را باید از طریق محاکم حل و فصل کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ملا محمد یعقوب»، سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان، در یک پیام صوتی گفت که پس از عفو عمومی کسی حق تهدید یا کشتن مخالفین را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملا یعقوب در این پیام تاکید کرد که هر کسی از چهره‌های مخالف طالبان ناراضی است و یا شکایتی دارد به دادگاه‌ها مراجعه کند تا در آنجا تصمیم گرفته شود.

ملا یعقوب فرزند ملا عمر است که تاکنون کمتر در انظار عمومی ظاهر شده؛ این اولین سخنرانی او به عنوان سرپرست وزارت دفاع طالبان است که از سوی ذبیح الله مجاهد منتشر شده است.

یعقوب در این پیام صوتی افزود: ”هرگونه تهدید و قتل افراد، مخالف اهداف تحریک طالبان است و در صورتی که کسی با فرد دیگر منازعه شخصی داشته باشد، منازعه خود را باید از طریق محاکم حل و فصل کنند.»

این درحالی است که قبل از این ویدیو‌هایی در صفحات اجتماعی نشر شده بود که نشان می‌داد نیرو‌های طالبان در پنجشیر و اندراب به دادگاه صحرایی دست زده‌اند.

از سوی دیگر، ملا نور الدین ترابی، سرپرست زندان‌های طالبان گفت که مجازات‌ها در دولت گذشته طالبان از سرگرفته می‌شوند.

اما به تازگی عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان گفت که کمیسیون ویژه‌ای به ریاست ملا عبدالغنی برادر برای تامین امنیت شهر کابل ایجاد شده است.

گفته می‌شود که این کمیسیون برای جلوگیری از تهدیدات در کابل، به خصوص حملات مسلحانه، حملات راکتی و تروریستی ایجاد شده است.

با این همه سرپرست وزارت دفاع طالبان از نیرو‌های این گروه خواسته است تا در انظار عمومی تصویری از یک مجاهد مسلمان را به نمایش بگذارنند تا مردم از آنان فاصله نگیرند.

به گفته ملا یعقوب دیگر زمان جنگ با کفار گذشته و باید وضعیت نیرو‌ها نیز تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عفو عمومی تهدید سرپرست وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • داعش در افغانستان از بین رفته است