Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این ترکیب تیم جدید مذاکره‌کنندگان هرچه باشد، افق مذاکرات امیدوارکننده است، گفت: مهم‌ترین کار هیئت مذاکره‌کننده بعدی صرف‌نظر از محتوای مذاکرات و اینکه قرار است چند درصد غنی‌سازی شود و یا به چه میزان سانتریفیوژ بچرخد، این است که ابتدا بر روی چارچوب‌ها و اصول تفاهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس گلرو در گفت‌وگو با میزان، با بیان این ترکیب تیم جدید مذاکره کنندگان هرچه باشد، افق پیش رو امیدوار کننده است، گفت: با وجود قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» و همچنین قاطعیت و شفافیت مواضع دولت آقای رئیسی که در حقیقت مذاکره را نه برای مذاکره بلکه مذاکره را برای رسیدن به یک هدف مشخص دنبال می‌کند، افق پیش روی امیدوار کننده است.

وی با بیان این که دیپلماسی و مذاکره همگی ابزاری در خدمت تامین منافع مردم هستند، بیان داشت: اگر طرف مقابل بخواهد موضوعات زیاده خواهانه را مطرح کند و بخواهد ناجوانمردانه زیر میز بزند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده مهم‌ترین کار هیئت مذاکره کننده بعدی صرف نظر از محتوای مذاکرات و این که قرار است چند درصد غنی سازی شود و یا به چه میزان سانتریفیوژ بچرخد، این است که ابتدا بر روی چارچوب‌ها و اصول تفاهم کند.

گلرو تاکید کرد: یکی از چارچوب‌ها و اصول لازم ایجاد تضمینی است که می‌تواند منجر به ثبات و پایداری مذاکرات شود لذا اگر قرار باشد مذاکره شود و فردا روزی یکی بیاید و مجدداً زیر مذاکرات بزند، این دیگر مذاکره نیست بنابراین چند اصل مهم و اساسی در ابتدا باید مورد تفاهم قرار گیرد و برایش تضمین‌های قطعی در نظر گرفته شود؛ آن هم تضمینی که طرف مقابل زیر آن نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: این تضمین‌ها باید برای طرف مقابل ایران هزینه آور باشد تا اگر کشور‌های مقابل تعهد لازم را نقض کردند، جمهوری اسلامی ایران به A مقدار از غنی سازی بازگردد.

وی تاکید کرد: برگشت به حق و حقوق هسته‌ای ما باید سریع، بلافاصله و بدون تضییع بیت المال و اموال مردم باشد لذا این چارچوب‌ها باید در ابتدا مورد تفاهم قرار گیرد بنابراین امیدواریم با وضعیت جدید، کارها شسته و رفته پیش برود.   بیشتر بخوانید: پیوستن به شانگهای نشان داد اعمال تحریم بر ایران سخت‌تر از گذشته است   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم سیاست خارجی مجلس چارچوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمدی، سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشور، همزمان با فرارسیدن روز و هفته معلم با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
در این مراسم از ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شد.
در جمع اعضاء هیات علمی دانشگاهها آقای علی باقری دولت آبادی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج به عنوان جوان‌ترین استاد نمونه معرفی شد.
جوان‌ترین استاد نمونه کشوری ۴۵ و مسن ترین استاد نیز ۷۰ سال سن دارند.
علی باقری دولت‌آبادی نویسنده کتاب « فراز و فرود احمدی‌نژاد » توسط انتشارات تیسا در ۴۷۰ صفحه به چاپ رسیده است.
او دارای مدرک روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران و استاد تمام دانشگاه یاسوج است.
کتاب‌های «از هاشمی تا روحانی: بررسی سیاست خارجی ایران(۱۳۹۳)»«رویا‌های ناتمام: بررسی سیاست خارجی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(۱۳۹۷)»،«بیداری اسلامی در مصر(۱۳۹۷)»،سیاست خارجی ایران از ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰: نگاهی از درون چاپ ۱۴۰۰" از دیگر آثار و تألیفات آقای باقری دولت آبادی است.

کتاب 

دیگر خبرها

  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است