Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی کرملین روز (جمعه) درباره احتمال دعوت از هیات طالبان افغانستان به مسکو گفت، این مساله به نظارت و بررسی‌های آتی فعالیت‌های آن‌ها بستگی دارد و ما منتظر نهایی شدن ساختار دولت کابل هستیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا ذبیح‌الله مجاهد معاون وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی طالبان افغانستان گفته بود که دولت کابل تمایل دارد تا سفری به مسکو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع وزارت خارجه روسیه نیز به اسپوتنیک گفت که مسکو و کابل در حال گفتگو در این باره هستند.

حالا نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره اینکه آیا مسکو برنامه‌ای برای دعوت از هیات طالبان افغانستان دارد یا خیر، گفت: ما نیز همانند دیگر کشورها، از نزدیک در حال نظارت و بررسی آنچه که طالبان در افغانستان انجام می‌دهد، هستیم.

وی ادامه داد: اینکه ساختار دولت افغانستان با حکمرانی طالبان چطور خواهد بود و اینکه چطور آن‌ها به وعده هایشان عمل می‌کنند، مد نظر است. ما از نزدیک در حال رصد اوضاع در افغانستان هستیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سخنگوی کرملین طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان