Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@16:56:09 GMT

بارش در همدان نصف شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۹۳۸۰

بارش در همدان نصف شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه میزان بارش های سال آبی 1398-1399 برابر 470 میلی متر بوده است، عنوان کرد: میزان بارش های سال 1400-1399 برابر 281 میلی متر و در بلند مدت برابر 360 میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به این موضوع تشریح کرد: میزان بارش های سال گذشته نسبت به سال 98 کاهش 42 درصدی و نسبت به بلند مدت کاهش 22 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در خصوص وضعیت احجام سدهای همدان نیز تشریح کرد: حجم فعلي سداکباتان برابر 6 ميليون 350 هزار متر مکعب است که هم اکنون 19 درصد آن پر و میزان آب شرب آن برابر 920 لیتر در ثانيه است.
ستوده در خصوص وضعیت سد آبشینه نیز عنوان کرد: حجم این سد برابر یک ميليون 380 هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن نیز در حال حاضر برابر 28 درصد است.
این مسئول با اشاره به اینکه حجم سد شيرين سو نیز برابر 1 ميليون 480 هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر 32 درصد است، ادامه داد: سد سرابی تویسرکان نیز دارای حجم 3 ميليون 170 هزار متر مکعب است که هم اکنون 35 درصد آن پر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان به وضعیت سد کلان ملایر نیز اشاره کرد و افزود: حجم این سد برابر 39 ميليون 440 هزار متر مکعب و هم اکنون درصد پر بودن آن برابر 88 درصد است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ستوده شيرين سو سد سرابی هزار متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳