Web Analytics Made Easy - Statcounter

صد‌ها نفر از مردم کابل برای آزادسازی میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی گردهمایی بزرگی را در مقابل مسجد جامع عبدالرحمن شهر کابل برگزار کردند.

به گزارش فرارو، نورالدین جلالی عضو انجمن جوانان مسلمان افغانستان که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: ما می‌خواهیم آن‌ها این پول را آزاد کنند، زیرا این فقط پول افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پول افغان‌ها و تجار ماست که برای خرید غذا و دارو استفاده می‌شود.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان نیز در توئیتی نوشت: مردم در کابل به خیابان‌ها آمدند و خواستار آزادسازی فوری ذخایر بانک مرکزی افغانستان شدند. آن‌ها شعار می‌دادند، مردم ما با شرایط سخت اقتصادی روبرو هستند، نیاز فوری به آزادسازی دارایی‌های ما برای غلبه بر وضعیت شدید فقر وجود دارد.

پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور را نیز متوقف کرده که منجر به تشدید بحران انسانی در افغانستان گردیده است.

هنوز هیچ یک از کشور‌های جهان دولت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است، اما شماری از کشور‌ها از جمله پاکستان، روسیه، چین و ازبکستان خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شده‌اند.

به گفته گری رایس سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، تا زمانیکه موضع جامعه جهانی درباره برسمیت شناختن دولت به رهبری طالبان در افغانستان شفاف نشود، روابط این نهاد با افغانستان نیز در حالت تعلیق باقی می‌ماند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تظاهرات طالبان کابل افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

الهام محمدوف سفیر آذربایجان در کابل با مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع دیدار کرد.
وزارت دفاع در یک اعلامیه ازقول مولوی محمد یعقوب مجاهد نگاشته است که بازگشایی سفارت آذربایجان در کابل یک اقدام مثبت بود و ما خواهان آغاز هرچه زودتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با آذربایجان هستیم.
سفیر آذربایجان نیز تاکید کرده‌است که کشورش ضمن تقویت روابط، آماده گسترش همکاری‌ها با دولت و مردم افغانستان است.

پیش از این نیز یک هیأت رسمی ازبکستان به ریاست جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیری آن کشور برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر به افغانستان سفر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • حکومت افغانستان فراگیر است