Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آکسفوردنیوز، پروفسور سر جان بل اظهار کرد: انگلیس بدترین شرایط مدیریت بیماری کرونا را تچربه کرد و پشت سر گذاشت اما پس از گذشت زمستان باید همه چیز بهتر شود؛ البته همچنان در معرض ابتلا به این ویروس حتی در افراد واکسینه‌ شده قرار داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این بیانات پس اظهارات پروفسور سارا گیلبرت(سازنده واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا) در وبینار انجمن سلطنتی پزشکی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلبرت گفت: ویروس‌ها با انتشار در اطراف ضعیف‌تر می‌شوند. ما به‌ طور معمول می‌بینیم که ویروس‌ها با سهولت بیشتری گردش می‌کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم نسخه ویروسی‌تری از سارس-کوو-۲خواهیم داشت.

کروناویروس‌های فصلی باعث سرماخوردگی می‌شود.

سارا گیلبرت در این خصوص گفت: در نهایت سارس-کوو-۲ نیز یکی از آن‌ها خواهد بود.

سر جان می‌گوید: اگر به مسیری که در آن هستیم، نگاه کنید، وضعیت ما بسیار بهتر از ۶ ماه قبل است و فشار بر سرویس سلامت همگانی بریتانیا(NHS) تا حد زیادی کاهش یافته است.

پروفسور جان بل نیز در همین خصوص تصریح کرد: اگر به مرگ‌ومیر ناشی از کووید بنگرید، شاهد مرگ افراد بسیار سالخورده‌ خواهیم بود. من تصور می‌کنم ما در حال حاضر از بدترین وضعیت مربوط به این بیماری عبور کرده‌ایم. در واقع من فکر می‌کنم آنچه باید رخ می‌داد، اتفاق افتاده و با قرار گرفتن در معرض دلتا مشاهده می‌شود تعداد موارد ابتلا بسیار زیاد شده است؛ به ویژه در افرادی که ۲ دوز واکسن تزریق کرده‌اند؛ اگر این  افراد بدون علامت شوند، به‌ طور قابل‌ توجهی بر ایمنی ما افزوده می‌شود. بنابراین ما به موقعیتی می‌رویم که سارا آن را توصیف می‌کند و در بهار آینده آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید زمستان را پشت سر بگذاریم تا به آن مرحله برسیم. البته مردم نباید وحشت کنند. تعداد عفونت‌های شدید و مرگ‌ومیر ناشی از کووید بسیار کم شده است.

پروفسور بل تاکید کرد: کارایی واکسن‌های کووید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی که منجر به مرگ می‌شود است اما واقعا میزان انتقال را کاهش نمی‌دهد. اگر همه انتظار دارند واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها این روند را متوقف کند، بدانند که چنین نیست و وعده دروغی است.

وی با افسر ارشد پزشکی انگلستان، پروفسور کریس ویتی، موافق است که اکثریت قریب به اتفاق کودکان بدون واکسن به کووید مبتلا می‌شوند.

پربیننده ترین ۱۰ فایده کلم برای سلامتی با کرونا جدید R.1 ژاپنی آشنا شوید تمام خدمات از ۲هفته دیگر فقط با کارت واکسن ارائه می شود عامل اصلی تشدید بیماری کرونا در افراد شناسایی شد مصرف مرگ آفرین استامینوفن برای مادران باردار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

#من_هم _یک_پروفسور_هستم

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • #من_هم _یک_پروفسور_هستم
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی