Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز زمینی مهران بسته است و تردد به سمت عتبات عالیات در این مرز صورت نمی‌گیرد، اما زائرانی هستند که با وجود توصیه‌های مکرر ستاد مرکزی اربعین خود را به شهر مهران و پایانه مرزی رسانده‌اند.

خیلی از زائران همراه با خانواده‌های خود هستند و در گرمای مهران سرگردان هستند، مسیرهای منتهی به مرز مهران نیز به طور کامل مسدود شده و اجازه تردد داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسیرهای ارتباطی استان نیز از تردد خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود، در تمام ورودی‌های به سمت شهرستان مهران در چند پست کنترلی خودروهای غیربومی عودت داده می‌شوند.

بعضی از زائران هم اکنون مدت چهار روز است که در مرز مهران سرگردان هستند به امید اینکه مرز باشد، ولی مسئولان می‌گویند مرز بسته است. بسیاری از افراد نیز بعد از بسته بودن مرز به شهرهای خود بازگشت داده می‌شوند.

محدودیت‌های تردد برای زائران اعمال می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ورودی‌های استان محدودیت‌های تردد برای زائران اعمال می‌شود.

الیاس فتاحی عنوان کرد: زیارت فقط از طریق مرز هوایی انجام می‌گیرد، در تمام ورودی‌های استان از خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: زائرانی که به مرز مهران و به شهر مهران مراجعه کردند، عودت داده شدند.

مرز مهران فقط در بازگشت زوار را پذیرش می‌کند

فرماندار مهران نیز با اشاره به راه اندازی شش موکب از استان‌های معین در پایانه مرزی تصریح کرد: این تعداد موکب برای خدمات رسانی به زائران راه اندازی شده‌اند و زائران در برگشت با غذای گرم پذیرایی می‌شوند.

مجدی کاکی در خصوص حمل و نقل زائران نیز گفت: اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زائران را انجام می‌دهند در پایانه مرزی مستقر می‌شوند و زائران پس از بازگشت به کشور بلافاصله و بدون حضور در کانون جمعیتی مهران عازم استان‌های خود می‌شوند.

استقرار ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای بازگشت زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت :۴۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری برای جابجایی زائران در زمان بازگشت به کشور از امروز در مرز بین المللی مهران مستقر می‌شود.

نورالله دلخواه با بیان اینکه این تعداد اتوبوس به صورت چرخشی زائران را به استان‌های مقصد خود جابجا می‌کنند و سپس به سمت مرز مهران باز می‌گردند، افزود: اتوبوس‌ها تا روز پنجشنبه هفته جاری که بازگشت زائران ادامه دارد در مرز مهران مستقر هستند و حمل و نقل زائران را بر عهده دارند.

وی گفت: تعدادی از زائران اربعین حسینی در چند روز گذشته به مرز مهران مراجعه کرده، و اصرار بر رفتن به کشور عراق را داشتند، اما با مشاهده شرایط و نبود امکان تردد به کشور عراق به تدریج درحال بازگشت به محل سکونت خود هستند.

کد خبر 5313531

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز مهران اربعین حسینی ایلام هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس دفاع مقدس آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی پایانه مرزی مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران -شمال و آزادراه قزوین– رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی دارای بارش باران است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های حسین آباد و گلشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک و محدوده مهرویلا

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، سمنان، مرکزی، قزوین، لرستان قم، همدان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

رودبار جنوب – ایرانشهر

انارک - چوپانان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

کنارک – زرآباد – جاسک

یزد – دربید

اردکان - هامانه

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746329

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است