Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رونالد کومان، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا به دلیل عملکرد ضعیف بارسلونا در فصل جدید در چند روز اخیر سرتیتر اخبار بوده است. شکست ۳ بر صفر مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد بارسلونا در کانون توجه قرار گیرد. پس از آن ۲ تساوی ناامید کننده برابر گرانادا و کادیز انتقاد‌ها از سرمربی هلندی را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتالان‌ها تاکنون تنها ۲ برد از ۷ بازی خود در تمام رقابت‌های این فصل کسب کرده اند. آن‌ها در حال حاضر با ۷ امتیاز کمتر از رئال مادرید صدرنشین در رده هفتم لالیگا قرار دارند. با توجه به اتفاقات رخ داده، بعید به نظر می‌رسد که مرد هلندی بتواند بارسلونا را به مسیر درست هدایت کند.

برای جلوگیری از ادامه روند ضعیف بارسلونا، جدایی کومان از هدایت این تیم بهترین گزینه است. 

با توجه به این مقدمه ما ۵ دلیل قوی را بررسی می‌کنیم که چرا بارسلونا نباید در اخراج سرمربی خود تعلل کند.

۱- اجتناب از صبر بی فایده 

از ابتدا مشخص بود که رونالد کومان برای بارسلونا مناسب نیست. تاکتیک‌های کومان نتایج ضعیفی در بازی‌های اخیر برای بارسلونا در پی داشته است. او با برخی از بازیکنان و رئیس باشگاه رابطه خوبی ندارد؛ بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که کومان آینده‌ای در این باشگاه ندارد.

کاتالان‌ها در حال حاضر شرایط بدی را تجربه می‌کنند و منطقی‌تر است که در اسرع وقت کومان از هدایت بارسلونا برکنار شود تا بیش از این فرصت برای بازسازی تیم از دست نرود. 

بارسا در حال حاضر چند بازیکن جوان و بااستعداد در اختیار دارد. این تیم در حال حاضر چند بازیکن مصدوم دارد که در صورت بازگشت به ترکیب می‌توانند کمک زیادی به بارسلونا کنند. 

چیزی که بارسلونا در حال حاضر فقدان آن را احساس می‌کند، سرمربی‌ای است که بتواند از داشته های خود بیشترین استفاده را کند. کومان گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا نیست و زمان مشخص می‌کند که او چه زمانی از این تیم جدا می‌شود. 

۲- جایگزین‌های بهتری برای بارسلونا در دسترس هستند 

اگر بارسلونا تابستان امسال تصمیم به اخراج رونالدو کومان بگیرد، مطمئنا گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی سرمربی هلندی در دسترس خواهند بود.

به احتمال زیاد اریک تن هاگ، سرمربی کنونی آژاکس بهترین گزینه برای بارسلونا است. این مربی هلندی در ۲ سال اخیر تاثیر مثبتی بر آژاکس گذاشته است. تیم او با نمایش‌های دیدنی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ همه را شوکه کرد و در آن فصل یوونتوس و رئال مادرید را شکست داد.

ژاوی هرناندز، هافبک سابق بارسلونا نیز گزینه مناسبی است. این مربی اسپانیایی اکنون به عنوان سرمربی السد فعالیت می کند و فصل گذشته تیم قطری را به قهرمانی در ۲ جام رساند. تاکتیک هر ۲ مربی با فلسفه بلوگرانا مطابقت دارد و مطمئنا پس از جدایی رونالد کومان، نام آن‌ها برای جانشینی سرمربی هلندی مطرح می‌شود. 

۳- رابطه مخدوش کومان با لاپورتا

رابطه رونالد کومان با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا خوب نیست. این ۲ حتی اختلافات خود را به رسانه‌ها کشانده اند تا به وضوح مشخص شود در این باشگاه اختلافات داخلی وجود دارد.

همه چیز از آنجا شروع شد که لاپورتا قصد داشت در تابستان امسال سرمربی جدیدی را انتخاب کند. کومان از این موضوع راضی نبود و آنچه این اتفاق در پی داشت جنگ لفظی بین این ۲ نفر بود.

کومان اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: رابطه من با لاپورتا بهبود یافته است، اما هفته گذشته اتفاقی افتاد که فکر می‌کنم درست نبود. صادقانه باید بگویم که نمی‌دانم در بارسا ماندنی هستم یا نه، با رئیس باشگاه در این مورد صحبت نکرده‌ام. می‌دانم که برای رسیدن به جام‌ها نیاز به تغییراتی داریم، اما باید در مورد این مسائل خیلی صریح و صادقانه حرف زده شود. 

این کش و قوس قطعا برای وجهه بارسلونا خوب نیست. این یک تصمیم عاقلانه خواهد بود که رئیس باشگاه قبل از اینکه جنگ داخلی در باشگاه دامنه دار‌تر شود، کومان را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید 

کومان در آستانه اخراج از تیم فوتبال بارسلونا ۴- برخورد نامناسب با بازیکنان 

نحوه برخورد رونالد کومان با بازیکنان بارسلونا جای نگرانی دارد. این مربی کمی بیشتر از یک سال را در نیوکمپ گذرانده است، با این حال او در این مدت نتوانسته با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کند. 

میرالم پیانیچ درباره او گفته بود: رونالد کومان به من بی احترامی کرده است.‌ ای کاش او به من می‌گفت که از من چه می‌خواهد، اما هرگز با من صحبت نکرده است. او یک مربی بسیار عجیب است. این اولین بار است که چنین رفتاری را از یک مربی می‌بینم. 

برای نمونه دیگری در این زمینه می‌توان به این نکته اشاره کرد که هیچ کسی دقیق نمی‌داند چرا به ریکی پویگ که یکی از استعداد‌های بارسلونا است، فرصت کافی برای بازی داده نمی‌شود. میرالم پیانیچ و لوئیس سوارز هر ۲ پس از ترک باشگاه از بدرفتاری کومان شکایت کردند.

۵- کومان هرگز گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا نبوده است

انتصاب رونالد کومان یکی از اشتباهات دوران مدیریت جوزپ بارتومئو بود. این واقعیت که جوآن لاپورتا پس از پیروزی در انتخابات ریاست باشگاه تلاش کرد تا کادرفنی را تغییر دهد، نشان می‌دهد که او به اشتباه رئیس قبلی پی برده است.

از سرمربی بارسلونا انتظار می‌رود که از نظر تاکتیکی به کار خود مسلط باشد، از رویکردی جذاب و تهاجمی برای بازی استفاده کند و ذهنیت برنده شدن داشته باشد. کومان در این زمینه‌ها شکست خورده است. 

او در نیوکمپ رویکرد دفاعی تری را اتخاذ کرده است، تیمش برخلاف گذشته بدون تمایل شدید برای پیروزی بازی می‌کند؛ بنابراین او برای هدایت کاتالان‌ها مناسب نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه بارسلونا لالیگا هدایت بارسلونا برای بارسلونا رونالد کومان رئیس باشگاه حال حاضر مربی هلندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل پرسپولیس بعد از واگذاری به گروهی از بانک‌ها واگذار تغییر نکرد و هم چنان رضا درویش این تیم را به عنوان مدیر هدایت می‌کند.

بر اساس خبر‌های رسیده باشگاه استقلال هم تا پایان فصل قصد تغییر مدیرعامل را نداشت و بعد از کنار گذاشتن علی خطیر یک نفر از اعضای هیات مدیره را به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب کرد. واقعیت این است مجموعه خلیج فارس بر این عقیده است، مدیرانی که هم اکنون در باشگاه حضور دارند بهتر می‌توانند تیم را تا پایان فصل اداره کنند به این خاطر که از مجموعه فعلی شناخت دارند.

ماجرای اخراج علی خطیر از جایی آغاز شد که او قرار بود همه پولی که از مجموعه خلیج فارس می‌گیرد، برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی هزینه کند، اما گفته می‌شود او بخشی از این هزینه‌ها را صرف بدهی کرد و این جا بود که هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفت این مدیر را به خاطر عدم تبعیت از دستور مجموعه برکنار کند.

این منجر به اختلافات جدی میان علی خطیر و هلدینگ خلیج فارس شد و در نهایت این هلدینگ تصمیم به برکناری علی خطیر گرفت و جای مدیرعامل قبلی را یکی از اعضای هیات مدیره گرفت.

بر اساس خبر‌های رسیده از ساختمان سعادت آباد گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی باشگاه استقلال نام برده می‌شود، دست کم تا پایان فصل اداره تیم را برعهده نخواهند گرفت. هر چند گفته می‌شود شانس شهریاری از همه بیشتر است. مدیری که ارتباط خوبی با هلدینگ خلیج فارس دارد و پیش از این مدیرعامل باشگاه صباباطری تهران بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • شنول گونش نامزد جدی هدایت تیم ملی کره
  • ارنستو والورده و اشتفان کونتس، گزینه‌های جدید هدایت بایرن مونیخ
  • سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم
  • استقبال سرجیو کونسیسائو از هدایت میلان؛ تماس روسونری با ساری و روبرتو مارتینز
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • گواردیولا: بایرن مونیخ را خیلی دوست دارم و آرزو می‌کنم به زودی سرمربی خود را پیدا کند