Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:18:00 GMT

استان بوشهر هیچ چیزی برای توسعه و پیشرفت کم ندارد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۴۳۶

استان بوشهر هیچ چیزی برای توسعه و پیشرفت کم ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر اظهار داشت: اربعین نقش مهم و تأثیرگذاری در نظم نوین جهانی دارد. اربعین حسینی در منظومه معرفتی، هدایتی و مدیریتی جهان جایگاه خاصی دارد.

وی با این سوال که چرا اربعین اینگونه مهم شده است افزود: قیام امام حسین (ع) نشانی برای شناخت دین و انسانیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چیزی که ۴۰ روز از آن بگذرد و در این مدت همه مسائل و جزئیات آن هویدا شود، آن همیشه هویدا خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این چهلم هر سال تجلی یافته است، تصریح کرد: جهان آینده به نام امام حسین (ع) گره خورده است و فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) نجات‌دهنده و کمال‌بخش عالم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهترین نحوه استفاده از عمر، خدمت به مردم و جامعه است اضافه کرد: عمل صالح و حق‌مداری و استقامت در این راه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: از مهمترین ابعاد شخصیتی یک انسان اخلاق سیاسی است. اخلاق سیاسی یعنی تکریم دیگران بدون تخریب، پاسدارش حریم دیگران بدون تنقیص و برخوردهای شایسته با همه عزیزانی که در عرصه خدمت‌گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی در استان اخلاق‌مدار بوشهر وجود دارد بیان کرد: ضمن تقدیر از خدمات استاندار سابق و همکارانش در این دوره، برای استاندار جدید بوشهر آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

لزوم حفظ وحدت و همدلی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از همه مردم خواست تا با حفظ وحدت و همدلی و نگاه اخلاق‌مدارانه و اساس و پایه ولایت‌مداری یک‌دل همراه استاندار جدید بوشهر باشند تا استان به افق‌های شایسته دست یابیم.

وی تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم دست هم را بگیریم. استان بوشهر ولایت‌مدار و دارای اخلاق سیاسی و اخلاق اجتماعی است و یک فضای پر از همدلی و همکاری است. جهادی عمل کنیم تا این استان آلبوم توسعه و پیشرفت در افق رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: بوشهر تنها استانی است که دارای همه اسناد بالادستی و مورد تائید است. سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله و سند توسعه فرهنگی و فرهنگ عمومی مصوب شده است.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناری ایران، پایتخت انرژی ایران، پیشانی تجارت بین‌الملل و برخورداری از جغرافیای آمایشی توسعه همه‌جانبه از دیگر ظرفیت‌های استان است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر هیچ چیزی کم ندارد، تصریح کرد: اگر توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شود این استان جهشی بزرگ خواهد داشت.

وی از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر طی این هفته یا هفته آینده خبر داد و بیان کرد: همه در کنار هم هستیم و به عنوان یک مجموعه در خدمت مردم خواهیم بود که آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: مردم استان بوشهر همه رئیس‌علی دلواری و علامه بلادی هستند و در مسیر مقاومت و ایستادگی دارای تاریخی پرشکوه هستند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات عبدالکریم گراوند، احمد محمدزاده به عنوان استاندار بوشهر معارفه شد.

کد خبر 5313511

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند استانداری بوشهر امام جمعه بوشهر هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس دفاع مقدس آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی صفایی بوشهری اخلاق سیاسی استان بوشهر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جاویدی در مراسم بزرگداشت روز سروستان و تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار این شهر که شامگاه شنبه در سالن همایش‌های این شهر برگزار شد از کسانی که در راه تعالی این شهرستان تلاش کردند به ویژه خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

امام جمعه سروستان با اشاره به روایت «حب‌الوطن من الایمان» افزود: اینکه مردم سروستان نسبت به پیشرفت وطن خود حساس باشند و آن را ارتقا دهند نشانه ایمان است.

حجت الاسلام سعید جاویدی با بیان اینکه آثار باستانی سروستان مانند کاخ ساسان و بقعه شیخ یوسف نشانه قدمت و عظمت این شهرستان است افزود: از اینکه مردم سروستان صاحب علم و فرهنگ هستند بر خود می‌بالیم.

حجت‌الاسلام جاویدی درخواست ثبت روز ۵ دی بخاطر شهدای عملیات کربلای ۴ به عنوان روز فرهنگ و ایثار شهرستان سروستان را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که این روز ثبت شود.

امام جمعه سروستان با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام سروستان گامی جهت اعتلای این شهر است ابراز امیدواری کرد: روز سروستان در اردیبهشت ماه زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان را به وجود آورد.

سروستان مامن عارفان و اندیشمندان علمی است

فرماندار سروستان نیز با بیان اینکه مفاخر این شهرستان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و … باعث افتخار فارس و کشور هستند گفت: سروستان دارای جایگاه رفیعی در سطح استان فارس است و در روز سروستان به عنوان یک روز تأثیرگذار وظیفه داریم ارزش‌های مثبت شهرستان را به نسل بعد انتقال دهیم.

علی‌حسین بهمنی هدف این مراسم را حفظ اتحاد و انسجام و ارتقا شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: همه باید در راه پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان تلاش کنیم.

بهمنی مهمترین رکن توسعه هر شهرستان را فرهنگ و تمدن آن دانست و گفت: تکریم و تجلیل از شخصیت‌های برجسته شهرستان کاری بسیار ارزشمند است که در این مراسم انجام می‌شود.

وی سروستان را مامن عارفان و اندیشمندان علمی از قبل تا بعد از انقلاب دانست و تاکید کرد: این افراد باید به نسل جوان و دانش‌آموزان معرفی شوند.

فرماندار سروستان در انتها با درخواست از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان ادامه داد: هر کس وابسته به شهرستان است باید سرمایه‌اش در بانک‌های سروستان باشد و نسبت به پیشرفت شهرستان خود حساس باشد و احساس مسؤولیت کند.

کد خبر 6090417

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود