Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد ارتحال علامه حسن زاده آملی برای شهرستان آمل ، زادگاه و سکونتگاه این عالم عارف و فیلسوف یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ارتحال این عالم فقید ساعتی پس از اعلام رسمی خبر درگذشت وی در محل فرمانداری آمل تشکیل جلسه داد و تصمیم یک هفته عزای عمومی از فردا یکشنبه را تصویب کرد.

فرماندار آمل پس از نشست این ستاد به خبرنگار ایرنا گفت : تمام شهر باید به بزرگداشت علامه حسن زاده سیاه پوش شود. همچنین تمامی برنامه های آئینی و سنتی باید طی یک هفته آینده لغو گردد.

علیرضا شریعت افزود: تمامی تبلیغات شهری در طول یک هفته ممنوع است و به محتواهای مربوط به این عالم گرانقدر اختصاص می یابد.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای « ایرا » بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

علامه در سال ۱۳۴۲ش از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علامه حسن زاده حسن زاده آملی حسن زاده آمل یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم

دانش‌آموزان پایه ششم دبستان باید در دو امتحانات هماهنگ کشوری و دانش‌آموزان پایه نهم در سه امتحان هماهنگ کشوری شرکت کنند اما نحوه تصحیح اوراق امتحانات به چه صورت است؟ - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان پایه ششم برای دروس ریاضی و علوم باید در امتحانات هماهنگ کشوری شرکت کنند و امتحانات سایر دروس نیز به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

امتحانات کشوری درس علوم روز یکشنبه 30 اردیبهشت و امتحانات کشوری درس ریاضی پایه ششم روز  سه شنبه 8 خرداد 1403 برگزار می‌شود.

در امتحانات کشوری، سوالات در سطح کشوری طراحی شده و برای تمام دانش‌آموزان پایه ششم کشور مشابه است اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

برنامه امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم اعلام شد

در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای نیز سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش مربوطه طراحی می‌شود و برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه یکسان است اما تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در پایه نهم نیز برای دروس ریاضی، علوم و فارسی سؤالات به صورت کشوری طراحی می‌شود و برای سایر دروس سؤالات به صورت استانی است.

تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری و استانی پایه نهم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تساوی و شکست حاصل کار مازنی‌ها در لیگ دسته دوم فوتسال
  • خوشحال‌ترین مربی ایران در حافظیه! (عکس)
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد