Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:35:44 GMT

معمای مخازن زباله تهران چگونه حل می شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۵۵۴

معمای مخازن زباله تهران چگونه حل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضعف مدیریت پسماند تهران یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در نخستین جلسات شورای ششم تهران از سوی اعضا مورد توجه قرار گرفت و بارها درباره آن به شهرداری تهران تذکر دادند.

وضعیت مخازن زباله تهران مناسب نیست

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر ششم، در یکی از تذکراتش در صحن شورای شهر نسبت به رفت‌وروب در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: موضوع مخازن زباله وضعیت نامناسبی دارد و شهرداری و شهرداران مناطق باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و بازدیدهای روزانه‌ای از نحوه مدیریت پسماند در تهران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر بر این باور است که در نحوه مدیریت پسماند باید به فکر روش‌های دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی سر کوچه‌ها مخازن تفکیک شده نداشته باشیم و نمی‌توانیم، توقع تفکیک زباله از مبدا داشته باشیم؟ گفت: در دنیا مخازن جمع‌آوری زباله تفکیک شده است، باکس‌های مختلفی برای انواع زباله وجود دارد.

ناصر امانی نیز با اشاره به اینکه در دوره مدیریت شهری گذشته اقدامات لازم صورت نگرفته و اطراف سطل‌های زباله تبدیل به انباشت زباله شده است، گفت: هر ۱۰ سال یکبار جمع آوری پسماند باید بازنگری شود اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جریان یک گفتگو اعلام کرده است که به تدریج باید شکل مخازن فعلی را عوض کنیم تا دسترسی به آن‌ها آسان نباشد و زباله گرد نتواند از مخزن زباله‌برداری کند و در چنین شرایطی آلودگی پیرامونی نیز اتفاق نمی‌افتد. این مساله در دستور کار سازمان است و مخازنی را طراحی کرده‌اند.

طراحی مخازن قفل دار برای پایتخت

علیپور در پاسخ به این سوال که این مخازن چه تفاوتی با مخازن فعلی دارند؟ گفت: کاوری دارند که مخزن داخل آن کاور می‌رود و قفل می‌شود و فقط توسط کلید و یا ابزاری که توسط کارگر و یا نیروی خدماتی شهرداری وجود دارد باز می‌شوند و مخزن دائماً باز نیست که هر کسی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. در نتیجه در جاهایی که امکان‌پذیر است مخازن تفکیکی می‌گذاریم و به موازات آن مقداری می‌توان مخازن فعلی را جمع کرد.

باید به سمت مخازن دفنی بزرگ برویم

اما وحید نوروزی کارشناس محیط زیست و مسائل شهری در توئیتی در واکنش به این اظهار نظر گفته است: اگر مخازن قفل دار شوند هم به نظر معضل زباله گردی تهران حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه زباله گردها به راحتی کلید این مخازن قفل دار را خواهند ساخت، گفته است: حدود ۵۰ هزار مخزن در سطح شهر پراکنده شده‌اند و باید همه این مخازن جمع شود.

این کارشناس تاکید کرد: باید یک بار برای همیشه همانند تمام دنیا به سمت مخازن بزرگ دفنی غیر قابل دسترس برویم.

کد خبر 5311197 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: صدرالدین علیپور شهرداری تهران مدیریت پسماند شهرداری زباله گردی شهرداری تهران اربعین 1400 اربعین حسینی شورای شهر تهران بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته دفاع مقدس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی پرونده قضایی قوه قضاییه سازمان زندان ها تهران مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال

 غفارزاده در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت  آب منطقه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت منابع آب تبریز اظهار کرد: متاسفانه نبود رینگ به دور کلانشهر تبریز تامین آب شرب سال قبل را مشکل‌ کرد در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به رواناب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان پر شده اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و گاه مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری یاریگر کارکنان صنعت آب استان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است