Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش گفت: ایران در دفاع از مرزهای خود با هیچ‌کسی شوخی ندارد و آمادگی ما به حدی است که در کوچکترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر سرتیپ دوم غلامعلیان‌ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین یادواره شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هوانیروز کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تداعی‌کننده فرهنگ مقاومت و سلحشوری در تاریخ انقلاب اسلامی است و منحصرترین پدیده در تاریخ انقلاب دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 1357 انقلاب، طومار پهلوی را در هم پیچید و تغییر را در هندسه جهان قدرت به‌وجود آورد و توازن قدرت را در دنیا و نظام دوقطبی را با ظهور قدرت جدید به‌عنوان ضلع سوم تاریخ سازی برهم زد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش گفت: بدنه ارتش، انقلابی و گوش به فرمان امام راحل بود؛ وقتی زمزمه‌های ایجاد انقلاب به گوش رسید، این بدنه به مردم پیوستند و بساط شاهنشاهی از ایران برچیده شد و یک ضلع نفوذ برای آمریکا از بین رفت.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان تصریح کرد: با وجود توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب، آن‌چه موجب شد کشور از تمام بحران‌ها گذر کند، دم مسیحایی حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: ارتش درگیر سرکوب بحران‌های داخلی و تنها نیروی نظامی منسجم بود؛ سپاه به‌طور کامل درگیر رزم نشده بود و نیروهای رزمی متفرق بودند. جنگ تحمیلی، تحمیل شد با کشوری که از 28 کشور تجهیز شده و با حمایت شرق و غرب؛ اما همین بدنه ارتش در سال اول جنگ جلوی پیشروی ارتش عراق را گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: ارتش در سال اول جنگ دقیقا تمام تاکتیک را به‌کار گرفت و پیشروی دشمن متوقف شد و به مرور در سال دوم، قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش شکل گرفت و ثمره آن در طول جنگ دیده شد که حاصل اتحاد مشترک بین سپاه و ارتش در طول جنگ بود و خوشبختانه جنگ به گونه‌ای مدیریت شد که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی از دست نرفت و جدا نشد و این از برکات انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ، درگیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و گسترش آن در مرزها کاملا غیرکلاسیک و علمی بود؛ اما باز هم اولین عملیات آفندی در طول جنگ در منطقه میمک دو روز پس از شروع جنگ انجام شد و ارتفاعات که شش ماه قبل از شروع جنگ توسط ارتش عراق تصرف شده بود، بازپس‌گیری شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس را اگر لحظه‌به‌لحظه ورق بزنیم، روزی نبوده که حماسه‌ای شکل نگیرد و فرهنگ عاشورایی در آن وجود نداشته باشد، گفت: اگر فرهنگ بسیج و اتحاد مقدس بین بدنه ارتش و سپاه و نیروهای مردمی نبود، قطعا این پیروزی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان گفت: امروز ارتباطی که بین فرهنگ دوران دفاع مقدس و فرهنگ موجود در جامعه است، باید تداعی‌بخش آن دوران باشد و ما وظیفه شرعی داریم فرهنگ آن دوران را در جامعه نشر و گسترش دهیم. ما با تجربیات آن دوران کشور را به مرحله‌ای از آمادگی و بازدارندگی و امنیت رساندیم که اجازه هیچ تعرضی را به مرزها نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت: امروز شرایط بسیار متفاوت از دوران گذشته است؛ کشور به مرحله‌ای از توانمندی رزمی رسیده که هیچ‌وقت در تاریخ در این حد قرار نداشته و در دفاع از مرزها با هیچ‌کسی شوخی ندارد و آمادگی به حدی است که در کوچک‌ترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح به‌عنوان بازوان ولایت در اوج آمادگی هستند، گفت: دشمنان اگر بدانند ما آماده نیستیم درنگی در تجاوز نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام فتنه‌ها در کشورهای همسایه با هدف ایران بود؛ اما یکی از برکات حضور گهربار سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این بود که داعش را در نطفه خفه کرد و با تجربیات دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری فرهنگ دفاع مقدس اجازه شکل‌گیری داعش را نداد.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون ایران اسلامی جاری شود، اضافه کرد: اگر این فرهنگ را در کشورداری، اقتصاد، جوانان و... ترویج دهیم به هدف‌هایمان می‌رسیم و کشور را برای همیشه بیمه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب جوانان هستند و اصلی‌ترین وظیفه ما این است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را در این نسل امروز ترویج دهیم و جوان امروز باید بداند در حد فاصل سال‌های 1359 تا 1367 کشور با چه فرهنگی، از فتنه‌ها و جنگ عبور کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس یک دانشگاه است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آن به‌عنوان یک گنج نام می‌برند که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، ادامه داد: ما از نهال‌بودن گذشتیم و باید امروز به فکر جهانی کردن انقلاب باشیم و نباید بگذاریم فرهنگ 40 سال اول فراموش شود و این وظیفه ما را خیلی سنگین می‌کند. باید زوایای پنهان بیانیه گام دوم را روشن، تبیین و روی آن کار کنیم.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان ادامه داد: امروز قدرت تاثیرگذار منطقه هستیم و در همه بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی در منطقه تاثیر داریم؛ کشوری که در برنامه‌ریزی سیاسیون آمریکایی قرار نبود به اینجا برسد و 40 سالگی خود را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم مسیر حرکت‌مان مشخص بوده و آن هم مسیری است که ولایت فقیه حرکت می‌کند و از این مسیر نباید تخطی داشته باشیم. در 40 سال پیش حرکت مسیر انقلاب برای ما مشخص شده است و باید به آن ادامه دهیم و فرهنگ دفاع مقدس در هیچ یک از شئونات زندگی ما نباید فراموش شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در پایان با اشاره به اینکه شکل‌گیری جریان ضدصهیونیستی مقاومت در منطقه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است و ماندگار خواهد شد و رشادت‌های رزمندگان و شهدا و خاطرات دوران جنگ باید بازگو نشود.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی بحران ها سال اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت