Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مدیرمسئول روزنامه جوان در ارتباط تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص بخشی از سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر ابزار تحریم امریکا و پاسخ ایران به این حربه اضافه کرد: تحریم از زمانی جایگزینِ جنگ سخت شد که امریکا احساس کرد هزینه‌ای کمتر برای آن داده است و کشتارجمعی نیز در عرف بین‌الملل اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عبدالله گنجی که با برنامه «رویداد» گفت‌وگو می‌کرد، درعین‌حال به جنبه‌های غیراخلاقی تحریم اشاره کرد و آن را صرفاً حربه‌ای در برابرِ حاکمیت‌ها ندانست و گفت: تحریم خاصه در سطحِ امریکا زندگی مردم را نشانه می‌گیرد و حتی دارو و درمان و سفر مردم را دستخوش بحران می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اذعان غرب مبنی بر پیشرفت‌های علمی و رسیدنِ حد صفر در حوزه اخلاق گفت: بخشی از این اعتراف به همین تحریم‌ها بازمی‌گردد. به گفته این فعال مطبوعاتی و سیاسی تحریم حربه‌ای بود تا ایران به عرفِ موردنظر امریکا بازگردد و ملت و کشور ما را دچار آسیب کند و این صحیح نیست که بگوییم تحریم بی‌تأثیر بوده است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان این مطلب تصریح کرد: نکته اینجاست که امریکا با زدنِ ضربات تحریمی نتیجه‌ای نگرفته است. در زمان جنگ نیز وضعیت ما همین‌گونه بود. هرچند لطمات بسیاری دیدیم، ولی به تعبیرِ حضرت امام (ره)، دشمنان به آنچه می‌خواستند، نرسیدند.

گنجی گفت: هدف تحریم فروپاشی از درون و تقابل مردم و حاکمیت بود و دشمن این روش را جایگزینِ جنگ نظامی کرد؛ حال آنکه امروز شرایط ما و ایستادگی مردم نشان می‌دهد این روش شکست خورده است.

به گفته این کارشناس سیاسی، غربی‌ها پس از روی کار آمدنِ دولت سیزدهم بازهم بر مذاکره اصرار دارند؛ چراکه پلنی دیگر در اختیار ندارند و تحریم‌ها نیز فراتر از سقف کنونی قابل‌اجرا نیست.

وی همچنین تجربه برجام و تحریم‌های یک سال گذشته را یادآوری کرد و گفت: امریکا تعهد حقوقی به ما داد، ولی از ما تعهداتِ عملی و فیزیکی خواست؛ لذا یکجا باید این بازی را بر هم می‌زدیم.

گنجی توصیه کرد: ما باید به قرینه و موردبه‌مورد با امریکا مذاکره کنیم و تعهدات نیز در همه موارد روی زمین اتفاق افتد. مثلاً اگر غنی‌سازی ۶۰ درصد را به ۲۰ درصد تقلیل دهیم، امریکا نیز باید بپذیرد ایران هراندازه که بخواهد، قادر به فروش نفت خواهد بود. اگر مذاکرات از چنین جنسی نباشد، بازهم شرایط ایران از این بدتر نخواهد شد. چراکه عزت و استقلال خود را حفظ کرده و هزینه آن را نیز پرداخته‌ایم.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو تأکید کرد: ما برای آینده باید سیاستی متوازن را در جهان طراحی کنیم؛ لذا اگر روزی با غرب توافق و به شرق پشت کنیم، شرق‌ها نیز در روز حادثه ما را تنها خواهند گذاشت.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم آمریکا مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد