Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن افشار؛ عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش قیمت قارچ در بازار با بیان اینکه عوامل مختلفی بر قیمت قارج اثر دارد افزود: کمپوست بستر رویش قارچ است، یکی از این عوامل افزایش قیمت قارچ، افزایش پی در پی قیمت کمپوست توسط کمپوست سازان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشور حدود۲۵۰۰ واحد تولیدی قارچ و کمتر از ۱۰ واحد تولیدی کمپوست داریم که قیمت کمپوست ها هر دو ماه یکبار به صورت دل بخواهی بالا میرود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای یک سالن استاندارد با ظرفیت ۲۰ تن حدودا ۱۰۰ میلیون تومان خاک پوششی و کمپوست هزینه میکنیم در حالیکه در اردیبهشت امسال هزینه هر کیلو قارچ برای قارچ کار  ۲۷ هزار تومان بود تولیدکننده مجبور شد با قیمت ۶ هزار تومان بفروش برساند.

افشار تصریح کرد: گران شدن قیمت کمپوست باعث شد تا قارچ کاران با ظرفیت بسیار کمتر از کارگاه خود تولید کنند و همین باعث شد تا عرضه قارچ در مقطعی کاهش پیدا کند از سوی دیگر گرمای هوا نیز تاثیر زیادی بر قیمت ها داشت زیرا برخی از تولیدکنندگان در فصل تابستان به دلیل اینکه سیستم خنک کننده ندارند سالن خود را پر نمیکنند و راندمان تولید قارچ در فصل تابستان همیشه ۵۰درصد کاهش میابد.

وی گفت: تمامی عوال مذکور سبب شد تا عرضه قارچ از مرداد روند کاهشی داشته باشد، به طوریکه عرضه روزانه قارچ در بورس از ۴۰ تن به ۷ تن رسید که قیمت ها در بورس ۴۲ هزار تومان و در خرده فروشی ها به ۶۰ هزار تومان نیز رسید.

وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل پاییز و کاهش دمای هوا، برخی از تولیدکنندگان کمپوست تهیه کرده به نحویکه عرضه قارچ در بورس با نرخ ۲۲ هزار تومان انجام شد.

افشار با اشاره به اینکه مصرف کنندگان قارچ قشر تحصیلکرده و حقوق بگیر هستند افزود: تورم و کم شدن قدرت خرید مردم سبب شده تا تقاضا کاهش یابد و کم کم این ماده خوراکی که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد از سبد مصرفی خانوارها حذف میشود.

عضو هیات رییسه انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران با تاکید بر اینکه مردم گران فروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند عنوان کرد: طبق ضوابطی که وزارت صمت اعلام کرده است میزان ۲۵درصد بر قیمت مبنای خرید از عمده فروشی افزوده میشود یعنی امروز که قیمت قارچ در عمده فروشی ها ۲۸-۲۲ هزار تومان است با محاسبه ۳۷ درصد سود خرده فروش و توزیع کننده حدودا هر کیلو قارچ نهایتا باید با ۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد، افراد بی انصاف هستند که قارچ را بیشتر از ۶۰ هزار تومان میفروشند که مردم باید این گران فروشی را گزارش دهند.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1112545 برچسب‌ها اخبار روز تورم و گرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز تورم و گرانی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید

اکبر یاوری اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه می رسد و قیمت آنها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن هندوانه به تهران وارد می شود و قیمت آن نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی کیلویی ۳تا ۱۴هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همچنین قیمت ملون در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده کیلویی ۸تا ۱۳هزارتومان، جانا ۱۰تا ۱۵ هزار تومان و طالبی نیز از ۱۰تا ۱۵هزارتومان است.

وی اضافه کرد: قیمت عمده فروشی گوجه سبز نیز کیلویی ۱۰۰تا ۳۵۰هزار تومان و توت فرنگی ۸۰تا ۱۲۰هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902343

دیگر خبرها

  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • طلای جهانی پس رفت
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت